Podľa Wolffa to nebolo len o zadnom krídle: V troch zákrutách sme stratili pol sekundy | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedesu sa v pretekoch nepodarilo získať toľko pozícií, koľko si predstavoval. Tím ako celok v skutočnosti nezískal žiadne. Toto Wolff to pripisuje sekcii troch rýchlych zákrut, v ktorej sa Mercedes W15 nevedel vyrovnať súperom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146332/podla-wolffa-to-nebolo-len-o-zadnom-kridle-v-troch-zakrutach-sme-stratili-pol-sekundy

Bolo to parádne vidno. Na cieľovej rovinke už už isiel Lewis predbiehať a potom po sérii zákrut zrazu strata +0,6s. Začínam mať silné obavy, že druhé miesto v pohári konštruktérov tento rok neobhájime.

Byl to problém už v Bahrajnu. A v Saudský to byl giga problém celý víkend.
Buďto tam je nějaká mechanická chyba v zavěšení nebo málo přítlaku od podlahy.

No tímto stylem 2 místo v poháru určitě nezískají, jsou i daleko za Ferrari. Ale je vtipný jak si Lui vychvaloval že ho inženýři konečně poslouchají, a nakonec jsou na tom hůř minulej rok :rofl: :rofl:

1 Like

To je take klasické zjednodušene porovnanie. Ostatní nespali a nezobudili sa, rovnako vyvíjali. Nevieš, ako by to bolo zo “zeropod” zlátaninou ale lepšie ako teraz rozhodne nie. Vydali sa na novú cestu vyvoja, ktorú už McLaren aj Aston majú aspoň rok…

Já mám pocit, že nás Toto houpe.
Tvrdí, že vůz má málo přítlaku v rychlých zatáčkách a přesto dají v městském okruhu malé zadní křídlo jako na Monzu. Divné, že?
Jsou dvě věci se kterým má Mercedes hlavní problémy.
Tím prvním by mohl být velký aeroodpor, který se snaží kompenzovat malým zadním křídlem. Jenže v tomto případě nehraje poskakování vozu, které se vyskytlo až u vozu s principem ground effectu.
Proto si myslím, že Mergl má přísavný efekt až moc velký. V pomalých zatáčkách pomáhá a je prospěšný, jenže ve velkých rychlostech je až příliš silný a proto dochází k poskakování.
A tady máme jen dvě možnosti jak se poskakování vyhnout.
První je najít nějakou vychytávku v tlumičích, nebo třeba vymyslet nějakou pohyblivou klapku v podvozku, která příliš vysoký podtlak eliminovala.

2 Likes

Keby to bolo take jednoduché stavili by len na tvrdšie tlmenie alebo minimalnu svetlú výšku. Mercedes ma problem s konzistenciou pritlaku nie s jeho veľkým množstvom. Ako sorry ale mysliet si že niektorí tím F1 ma príliš vela pritlaku je smiešne.
To ako keby povedali mame príliš vela vykonu a preto sa nám zodieraju zadné pneumatiky.

3 Likes

Minimální světlá výška pokud není dostatečně vysoko nic neřeší.
Právě naopak, čím níže je vůz k vozovce, tím věší má přítlak účinek a přisává vůz dokud nedojde k nárazu vozu asfaltem. Pak příjde výskok a znovu k přisátí vozu k asfaltu a to je ten problém.
Tlumiče pokud nejsou nějakým způsobem aktívní pomůžou pouze částěčně, ale problém vyřešit nedokážou.
Výkon je fajn, ale musí se dát regulovat. Když se Ti kola protočí při každém přidání plynu, tak je to hodně špatně.

1 Like

Pocitaj s tym, ze medak skonci este za McL :b:
Takze realne mozu bojovat max o 3miesto. Ale minuly zavod to bola pre McL najhorsia trat a obstali slusne a tento vikend uz na tom boli lepsie.

Ferda prosim ťa pouvazuj trošku čo píšeš. Prečo sa dostava monopost k porpoisingu už vedia všetci čo to aspoň trošku sledujú.

Ako som napísal, keby to bolo tak jednoduché to vyriesit ako si to popisal ty stacilo by im nastaviť minimalnu svetlu vysku do bodu aby sa ta podlaha tej zeme nedotkla, lenze to ich problém nieje.

A bod 2, to pretacanie pneumatík bol len priklad ktory si očividne nepochopil. Podstatou neho bolo že v f1 nikdy nemaju nikto vela pritlaku alebo vela vykonu. To ti žiadny inzinier nepovie ze toho maju veľa. Problem nastava len z ich manažmentom.

1 Like

Začněme třeba od konce.
Jak je možné, že se opotřebovávají na formuli se zadním náhonem i přední gumy. Nemyslíš, že by se mohlo jednat i o jiné vlivy, než je pouhý výkon motoru?

Minimální světlá výška je dána pravidly a věř, že žádný tým nepostaví vůz výše, než je pustí pravidla.

1 Like

Bol to priklad, ty vole!
Samozrejme že sa opotrebavaju gumy aj kvoli inym silam ale ja som priklad dal len specificky k vykonu motora. Tým prikladom bolo, že ziadny inžinier sa nikdy nesťažoval motororarovi že majú príliš velky výkon a kvoli tomu sa im zodieraju gumy. Je to na inzinierovi podvozku/ pilotovi ako to manažovať.

Podobne je to aj s pritlakom. Nikdy ho nemaju dostatok ako si to ty domyslas. Ak by mali problem len tak jednoduchy že maju vela pritlaku pre svoje potreby zvysili by len svoju svetlu vysku alebo by volili tuhsie tlmenie aby nedoslo k porpoisingu. Lenže to nieje ich problém. Ich problem je ovela komplikovanejsi s celym konceptom. Oni nemaju konzistentny pritlak a preto to nevedia manažovať tu korelaciu medzi tlmenim/ svetlou výškou/ pritlakom.

Ked je minimalna svetla vyska stanovená pravidlami ako je podla teba mozne že sa dostavame k ich problemu/ porpoisingu?

Vsak nizsie podla teba ako je v pravidlach podlaha byt nemoze nie? Ibazeby sa ta svetla vyska mohla naturalne meniť…

Ty vážne nemáš potuchy o čom píšeš.

Ferda to myslí dobře.
Třeba W13 trpěla tím, že měla až moc přítlaku od podlahy a nevěděli se ho zbavit. Podlaha se moc přicucávala k asfaltu a přerušovala aero. A světlá výška stanovena není, tu si můžeš dát jak chceš.
U W15 si myslím, že mají málo přítlaku od podlahy + nové zavěšení, které nevědí jak nastavit.

2 Likes

Hele vole a Ty máš potuchy o čem píšeš, když dokážeš pouze ukázat prstem na problémy?
To umí každý, ale pojmenovat kde je možná chyba a jakým způsobem by se dal problém řešit už nedokážeš brepto.

To že svetla vyska je stanovena pisal ferda ja som sa len ironický pytal ako by tu svetlu vysku manazoval v rychlosti na trati keby bola stanovena pravidlami ako si to on myslí.

A keďže sa im ta podlaha ohybala dali lanka aby zmanazovali ten ohyb a nie znížili hodnotu pritlaku.
Naviac stale mali toho pritlaku menej ako konkurencia.

Evidentne potuchy nemaju ani sami v mercedese ale ty si myslíš že mas “silver bulet” hahaha si ty naivný človiečik.

Dám Ti ke shlédnutí jako pomůcku jeden nádherný a mnou velice oblíbený obrázek.
Je v něm velice názorně čitelné jakým způsobem by se dalo problémy Mercedesu řešit.
Koukni a můžeš mi zevrubně popsat tvůj pohled jak bys problém Mercedesu řešil Ty?

Tvoja naivita je na pohladanie…

Tvá neschopnost je větší, než jsem očekával.
Aspoň by ses mohl rozepsat co na tom obrázku vidíš.

Ja nemam absolútne ponatie ako by sa problem mercedesu dal vyriešiť. Nevieš ho ani ty ani nikto v mercedese.

Ze tu strelis fotku lotusu zo 70 rokov ktory v tom case pouzival macphearson zavesenie s aerodinamikou v jej zarodkoch bez difuzora si vyhral naiviku roka.

“Ferda z hornej dolnej dostal mercedes spat na vrchol…”