Podľa Pirelli je možné nazbierať 1,5 kg gumy vo výjazdovom kole | Magazín F1 - F1online.sk

Po Veľkej cene Belgicka sa v padoku rozbehla pátracia akcia. Mercedes začal hľadať chýbajúcich 1500 gramov, ktoré Georgea Russella delili od tretieho kariérneho víťazstva. Nakoniec sa ich strieborným šípom nepodarilo nájsť a komisári expresne rýchlo rozhodli o diskvalifikácii. Keby sa však v Belgicku jazdilo aj výjazdové kolo, mohlo to vyzerať celkom inak.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/166479/podla-pirelli-je-mozne-nazbierat-15-kg-gumy-vo-vyjazdovom-kole

Za mna by mali okamžite odstranit pneumatiky z limitu auta. Je to blbosť.

2 Likes

Otázkou je, proč se formule váží s komponentem, který dokáže počas jízdy měnit až několik kilogramů. Ať už plus nebo minus.

5 Likes

Uz davno som nevidel vidiet sefa tymu po zisku doble tak smutneho . Ten prestrih na Wolfa po doble bol velavravny , a to este netusil , ze Rusell bude mat problemy s vahou.

Pri tak tesnom finisi verim tomu, ze ta hmotnost sa postarala o rozdiel. Keby mal o 1,5kg viac, Hamilton by ho lahsie predbehol.

Vážení bez gum (kol) by bylo asi nemálo komplikovanější.

1 Like

image

lepsie?

2 Likes

Ziadne gumy ani vazenie s gumami ci bez s tym nic nemaju. V Mercedese skratka niekto urobil chybu. Niekto ocividne nedal do auta dost zavazi tak ,aby dovolilo aj jednozastavkovu strategiu. Isli hranu a prepiskli to.

Zmolky sa z trate zbieraju uz strasne dlho a dojazdove kolo v Bergicku sa nejazdi snad este dlhsie takze tu sa problem hladat neda. A Mercedes neprisiel do F1 vcera, velmi dobre tam vedia, kolko vazi nova guma, kolko jazdena 10kol a kolko jazdena 30 kol. Tak sa maju drzat nad limitom, vsetky fakty im boli zname

Nic sa s tym neda robit, treba zistit, kto pochybil a napravit to. Podmienky su v tomto pre vsetkych rovnake a 1,5kg je dost.

4 Likes

Nevím, ale 2,5 s za celý závod mi jako velký rozdíl nepřipadá, hlavně proto, že se nabírají postupně. Když se třeba takhle někdo zdrží v boxech a přijde o pozici, tak je to něco jiného. Nicméně problém je jasný a to, že se váží kompletní auto mi nepřipadá nijak divné. Proč by si FIA komplikovala život se složitým vážením bez pneu, když se jedná o nezbytnou součást auta. Ať si to příště líp ohlídají.

Kdybys viděl tu nekonečnou frontu po závodě při vážení a jak nedočkavě mechanici čekají než na ně dojde řada aby mohli začít balit, tak bys to pochopil.
Když si představím, že by se měli ještě sundavat kola a všechny ty komplikace kolem…

Dá se niekde zistiť váha ostatních monopostov? Astony by mohli dať predstavu o hranici váhy monopostu “na istotu”. Alebo Hamilton s rovnakým autom.

:slight_smile:

5 Likes

Na konci závodu už o tom v boxech pravděpodobně věděli. Proto ta reakce TW a následně pokus nechat v nádrži nějaké palivo. Ale úmyslné to nebylo, to by byli padlí na hlavu, když se váží všechna auta.

4 Likes

Je to totálne nepodstatné to riešiť je tam

20 monopostov a všetky pravidlá splnili

to že ich on nesplnil to je len ich problém

problém môže byť aj to že celý čas sa išlo zaplna žiadny safety Car, to znamená že neušetril žiadne palivo

asi nerátali ani s verziou že neušetrí palivo a zaroven s verziou že pojde na jednu zastávku. nič viac nič menej

Zmolky nezbieral nikto.

Palivo s tou DSQ nic nema.

1 Like

tak nech vazia s gumami, ale tak, ze dostanu od pirelli mieru opotrebenia gum(pribliznu samozrejme) a ak budu pochybnosti tak sa to zvazi bez gum a az ked to bude potom pod stanovenym limitom tak sa auto vyhlasi za nelegalne

skoda ze nezverejnili hmotnosti vsetkych aut
co ak niekto s 10kolami mal hmotnost na hrane, tak potom pri 34 kolovom stinte by bol tiez pod limitom

palivo sa pred vazenim odcerpava a hmotnost je stanovena bez paliva

Tieto data ale vsetci musia mat, ved po pretekoch su pri vazeni, takze si to vedia pomerne presne vyratat. Vedia kedy naposledy stali, vypocitaju si kolko paliva bolo v aute, prerataju hmotnosti a je. Ano, vacsinou nazbieraju zmolky ale aj to vedia priblizne odpocitat.

neni to az tak jednoduche, pretoze rozne druhy degradacie/opotrebovania pneu sa z hladiska hmotnosti chovaju inac a pokial nemas tu gumu bezpecne v boxoch, nevies za jazdy presne povedat, aky ma vplyv na hmotnost… pluzgierovanie sa chova inac ako bezne “zodravanie” gumy, dost zavisi ake su odklony a ci sa teda opotrebovava po celej sirke, alebo vnutro viac ako vonkajsok, ci tam je prebrzdena plocha alebo nie…

nerobme z nich teraz amaterov co nevedia vyratat jednoduchu trojclenku ci linearnu zavislost

Ale inac 100% suhlasom s tym, ze proste urobili banalnu chybu a proste to mali zvladnut lepsie; som skoro presvedceny ze ani ostatni (ktorich auta uz su pod vahovym limitom a teda sa len dovazuju) vzdy a nielen teraz sa blizia tej hrane kazde preteky, ale silno pochybujem, ze ktorykolvek team dobrovolne ide umyselne pod limit “ved naberem zmolky”. Najpravdepodobnejsie ked menili vsetky tie komponenty po treningoch tak proste niekde sudruzi udelali chybu, nieco zle preratali a samozrejme, ten 1 pitstop to este zhorsil.

1 Like

Auto sa váži ešte predtým, ako s ním pracujú mechanici. To by boli protichodné požiadavky auto bez pneu bez zásahu mechanikov. To jednoducho nie je možné.
Pravidlá sú pre všetkých rovnaké. Ostatní boli OK. Chyba sa stala v Mercedese.
Teraz sem nebudeš na adresu Mercedesu písať tie hanlivé pomenovania? Ktoré si minule toľko krát písal na Maxa? Mercedesu sa tie priestupky akosi hromadia.