Podľa Kravitza „natrel“ Aston Martin ich vlastný dodávateľ | Magazín F1 - F1online.sk

Záhada jedného rozhodnutia. Ako je možné, že komisári najprv rozhodli, že zastávka Aston Martinu v Džidde bola v poriadku a potom zmenili názor? Nejednému z nás napadlo, že to mohol mať na svedomí najbližší súper tohto tímu a podľa reportéra Sky Teda Kravitza sa presne toto šírilo po pretekoch v padoku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92089/podla-kravitza-natrel-aston-martin-ich-vlastny-dodavatel

Nic zle na tom nie je ak to aj bol Mercedes, v zavode su to konkurenti a islo im o tretiu priecku. Aspon sa dalsia vec v pravidlach vyjasnila.

Čekám na vyjádření dvou osob, co psali, že za A) zdvyhák na autě se počítá jako práce - tak kde k tomu přišli a za B) proč by tohle Mercedes dělal - když se o tomhle zase veřejně mluvilo

2 Likes

Dobrý podvraťáci u toho Mercedesu :joy:

Pred nejakym casom sa rojili klebety, ze AM by mohol od 2026 prejst k Honde, ktora bude dychtiva najst si odberatela. A myslim, ze este par takychto utokov zo strany Mercedesu a velmi radi podpisu noveho dodavatela.

Aspon keby mal Mercedes pravdu a islo o spravne aplikovanie pravidiel, ale AM tiadne dolozil, ze za toto sa nepenalizuje. A Mercedes to musel vediet, ved zapisy z komisii a porad sa interne zveejnuju. To bola len cista snaha pokazit radost. Lebo uz 2x za sebou ich Aston porazil. A ktovie, kde by bol Stroll ak by nevypadol.

5 Likes

Z Mer sa stal poslednou dobou tim, ktory sa namiesto zrychlenie vlastneho monopostu viac koncentruje na spomalenie svojich superov politickou silou.

3 Likes

zas dalsie nekonzistentne rozhodnutie
to fakt nevedia drzat jednu liniu rozhodovania ani v tak jednoduchom pripade? to sa tu teraz budu vzdy dohadovat, ci to dotknutie auta malo vyznam, alebo nemalo vyznam a podla toho budu rozdavat tresty? nieje jednoduchsie povedat, ze akykolvek dotyk auta cim kolvek, ci uz rukou, alebo nejakym naradim pred uplynutim dlzky trestu je porusenim pravidiel?
dotkol si sa tak mas dalsi trest, ziadne zistovanie preco si sa dotkol, ziadne vysvetlovanie, dotyk = trest

a ze ich natrel mercedes? a co akoze to ma dokazovat, alebo preco sa z toho robi viac ako to znamena? aston je pre mercedes superom ako kazdy iny tim
aj aston by “zaloval” na mercedes, rovnako ako ferrari na haas a opacne

Toto zase posielal maily? :smile:

Měla by se zveřejňovat veškerá komunikace FIA s týmy během závodu, to by mohlo být zajímavé čtení.

Presne znenie pravidiel som necital, ale subjektivny nazor je, ze to praca na aute je, proste sa ho nejakym sposobom dotyka a aktivne sa zapojil do nejakeho procesu, aj ked asi na tom nevyrobis nejaku vyhodu, ale predsa…teraz budu uz oba jackmani “pracovat” na vozidle ked pride trest…tie pravidla pisu ozsj chumaji

Však toto je jasná Totovica od začiatku + načasovanie v samom závere, lebo mu bolo jasné, že by im Alo zamával a nadelil im aj 15s keby to potrebuje. Takže ano, trestať sa malo len v prípade, že by ten trest prišiel okamžite tak ako naposledy u Ocona a nie, že si to istý pán TW načasuje ako sa mu to hodí. Neviem o tom, že by sa napríklad vo futbale udelila niekomu červená karta 30 minút po zápase alebo, že by sa v rovnakom čase neuznal gól a menil sa výsledok zápasu. Žiadne “after the race” by nemalo existovať, čo sa týka takýchto incidentov, trest má prísť okamžite v závode, veď je tam nato dostatok komisárov, aby najneskôr do dvoch kôl rozhodli. Samozrejme porušenie technických pravidiel ako bolo napr. nedostatok zvyšného paliva je vec druhá.

5 Likes

Takhle, četl jsem že dotek zvedáku se povoluje. Povolili to na základě toho že když tam auto přijíždí tak ten chlap se zvedákem tam čeká a je to i takový ukazatel pro jezdce a tam je jasné že se to teda dotkne. Když se to domluvilo tak ale jaksi zvedák jako zvedák, nikdo nedefinoval ten vpředu a ten vzadu a tak je v zápisu že zvědák se dotknout může, tak může i ten zadní no. Teď se možná domluvěj že ten zadní zvedák teda ne, jen ten přední.

V každém případě není pěkné když tým takhle naschvál čeká na poslední chvíli aby jinému způsobil svým udáním co největší škodu. Chápu to, je to F1, ale i z toho důvodu by tam ta lhůta na rozhodnutí tak i lhůta něco bonzovat měla být nějak rozumně ohraničena. Pokud si něčeho nevšimnete včas, smůla no.

2 Likes

no FIA to nemala ani vziat na posudenie ked to bolo po limite, bizar na bizar

2 Likes

Jenže ten limit tam teď žádný definovaný není, nikde není napsáno že 10 kol před koncem už nemůžeš někoho nahlásit k prozkoumání že stál špatně na startu nebo že v prvním kole získal někdo výhodu vyjetím z tratě atd :man_shrugging:

1 Like

Do 2 hodin po závodě můžeš podat protest.

1 Like

Kde je napisane, ze to nemohol urobit? Je to vypocitave, to ano. Ale vo vysielacke to bolo kolko kol pred koncom?nepamatam si uz…je to vychcanost, ale sak co?ked to mozu urobit tak to skusia

Jasne, ze to bol Wolff. Nebolo by to prvy raz, co kafre komisarom do prace s jeho mailami.

Smutne je, ze to vobec FIA riesila. Ak raz komisari povedia, ze je to okej, tak sa k tomu nemaju vracat na nieciu ziadost, ved predsa nikto objektivnejsi tam nie je. To ked uvidime koliziu v prvej zakrute a komisari povedia, ze nikto nic nezavinil a nebudu trestat, tak budeme cakat do druheho dna, ci nahodou niekto neposle mail so svojim zdovodnenim, preco bol niekto na vine? A ked sa vitaz zobudi, tak mu len oznamia, ze dostal 10 sekund za zavinenie kolizie a je druhy?

Cista hlupost, toto treba zaplatat. Stanovit hranice, dokedy sa incident moze riesit. Ak nepride trest do 10 kol od incidentu, uz to nema byt napadnutelne, samozrejme s vynimkou ak je do konca zavodu menej ako tych 10 kol.

Toto ti začal politické tlaky dřív než na Imole a proti někomu jinýmu, než je RB :slightly_smiling_face:

Tohle není žádnej tlak, ale obyčenej protest. :smiley:
Řešil to veřejně? Neřešil. :slight_smile:

A vlastně ví se to, že to byl on? Neví.

1 Like

Možná by nebylo od věci dát do pravidel že když se něco nahlásí s příliš dlouhým časovým úsekem od daného skutku, můžou k tomu stewardi přihlédnout a zmírnit trest daný v pravidlech. To by tam dávalo alespoň určitý prostor to vzít na vědomí a tým by pak příště raději s bonznutím nečekal.

Jako příklad Alonsovi by mohli dát ne definovaných 10s ale teda 5s, nebo +1 na startu pro další závod atd .Prostě to posoudit citlivěji aby někdo nezneužíval pozdní nahlášení.