Pneumatiky prejdú úpravou. Od VC Veľkej Británie budú tuhšie a odolnejšie | Magazín F1 - F1online.sk

Pneumatiky prejdú od Veľkej ceny Veľkej Británie úpravou. Tohtoročné monoposty disponujú oveľa väčším prítlakom, než sa pôvodne očakávalo. To, sa odzrkadľuje aj na pneumatikách, ktoré sú vystavované čoraz väčšej záťaži. Pirelli sa preto, aby predišlo prípadným nehodám na technicky náročnejších okruhoch, rozhodlo konať. V polovici sezóny hodlá na Veľkej cene Veľkej Británie predstaviť nové špecifikácie, ktoré budú konštrukčne posilnené – tuhšie a odolnejšie ako tie súčasné. Zmesi však zostanú nezmenené.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/96385/pneumatiky-prejdu-upravou-od-vc-velkej-britanie-budu-tuhsie-a-odolnejsie

Už teď pneumatiky vydrží celý závod, takže odolnější pneumatiky je přesně to, co F1 potřebuje. :grin::+1:

1 Like

Formula Endurance …

1 Like

Vsechno naopak :slight_smile: sranda

a uz len zmenit povinnu zastavku v boxoch na maximalne jedna vymena pocas 3 GP😅

Pleties konstrukciu so zmesou. Odolnejsia bude konstrukcia pneu kvoli vyssim silam vyplivajucich z vyssieho pritlaku, ktore generuju auta. Zmesy sa menit nebudu, tzn guma sa bude drat +/- rovnako.

6 Likes

To znie dobre. Pevnejšia konštrukcia nie je na škodu. Tie náhle defekty nie sú pekné. A zmesi sú tak akurát. Tvrdá vydrží celý pretek. Mäkká je výrazne rýchlejšia a vydrží povedzme 15 kôl.

Takže Pirelli zase napravuje svoje chyby změnou pneu během sezony?

Jaký chyby? vždyť teď ty penuamtiky vydrží víc, než by měli

Ako každý rok. A zas z toho niekto vytazi. Konspiracia ale tipujem Mercedes

tu nejde o ich vydrz ale o bezpecnost

ten pritlak a sily posobiace na tie pneu mozu sposobit problemy (btw prave v silverstone sa to uz pirelli par krat stalo, ze?), lenze tie problemy su uplne ineho charakteru ako ciste opotrebenie

ale ano, samozrejme to na to mat vplyv bude a ano, mali by byt aj trvacnejsie, hoc moze sa stat aj to, ze vdaka tej tuhosti sa budu tazsie zohrievat zvnutra a budu sa len vonku prehrievat z dovodu preklzovania, co moze mat znacny vplyv na vykonnost monopostov…

a ak tu chcete mudrovat ze zase len zmena pre mercedes tak vas rovno sklamem, pretoze oni uz teraz maju problem riadne zahriat tie gumy, takze toto im este viac skomplikuje pracu, naopak, malo by to byt lepsie pre ferrari a RB je to sumafuk

1 Like

Tak věřte Pirelli, že. Pokud dojde ke změně může to pomoci především Ferrari, ti se teď celkem trápí. Nevím podle mě by k takovému zásahu během sezony měl být opravdu zvláštní prokazatelný důvod.

2 Likes

Přesně tak, diskutující tu zaměňují dvě různé věci.
Ono to paradoxně může výdrž (v plné výkonnosti) i zkrátit - u odolnější konstrukce s menšími deformacemi může rozdíl v časech při ojíždění narůstat relativně rychleji, což by pro atraktivitu závodů bylo plusem.
Tohle se teprve uvidí, nicméně horší než teď to nebude, maximálně tak plusmínus stejné.

2 Likes

Presne tak.

Ak sa spevni konstrukcia, tak to znamena, ze pneu znesie vyssie pretazenie a to logicky znamena, ze auta to moze este viac zrychlit a tym bude vyssia zataz na gumu - teda zmes sa rychlejsie zoderie.

nie celkom pretoze ak ta guma je velmi pevna a teda sa “nezdeformuje” tak aby ponukala lepsiu kontaktnu plochu s asfaltom tak auta to nezrychli (teda nie v zatackach, na rovine kusok ano, ale to je zanedbatelne oporti zisku/strate v zatackach)… ved ak by to tak bolo, tak by teamy stale tlakovali na max a ono je to naopak, vacsinou sa teamy snazia ist s natlakovanim co najnizsie (preto pirelli cas od casu navysuje minimalne tlaky)

No asi někde soudruzi udělali chybu když musí měnit konstrukci během sezony, ne?

Ne, je potřeba nějak měnit rozložení sil za záminkou bezpečnosti

dobre gumy boli hned prvy rok po prichode pirelli, lenze timy sa k tym gumam spravali resp. chceli od nich aby sa spravali ako bridgestone na ktore ku koncu uz kazdy nadaval, ze vydrzia cely pretek a mozno by aj 2 dali
velmi rychlo zabudli, ze ake gumy si od pirelli zelali nie len vedenie f1 ale hlavne timy a f1 si u pirelli take gumy objednalo. to bol vtedy hejt za hejtom na kvalitu gum a po par rokoch to pirelli prestalo bavit a namiesto pozadovanych 2-3 zastavok spravili take gumy, ze na vacsine okruhov staci 1 a aj tu niektori davaju len z povinnosti

teraz pre zmenu zas sa nadava na to, ze vydrzia az priliz dlho

Ty v 21 byly v pohodě. Takhle bych si je představoval…
Vloni to docela ušlo na to, že byl první rok.

Teď jsou o ničem.

Takže zmena. Ja len nerozumiem kritike súčasných pneumatík najmä od komentátorov na Sport1,2. Je vôbec možné, že Pirelli vyrába a dodáva do obehu iné pneumatiky ako chce FIA? Ak je to tak, ako je možné, že s nimi nie je ukončená zmluva?