Pirelli chce trápiť tímy s novou dvojzastávkovou normou | Magazín F1 - F1online.sk

Pirelli chce v tejto sezóne oživiť pretekové stratégie, čím zrejme nepriamo uškodí Red Bullu. Prezradil to šéf Pirelli Mario Isola, keď sa ho novinári pýtali, prečo Pirelli nominovalo do Melbourne najmäkšie pneumatiky zo svojej ponuky, ktoré uvidíme aj v Monaku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/148253/pirelli-chce-trapit-timy-s-novou-dvojzastavkovou-normou

Pirelli odvádí naprosto katastrofální práci.

Chtějí si hrát na nějaké míchače karet, přitom ani nevědí, co dělají.

Jo jo, byla to fakt sou. Jeden predjizdeci manevr za druhym. Vic takovejch Australii.

Udelaji auta, aby mohli jezdit za sebou a mohli se predjizdet. No a pak jim daj gumy na kterejch nemuzou jet rychle a predjizdet jen opatrne, protoze pri soubojich se rychle nici.

2 Likes

Když nevědí co činí, tak za to vlastně nemůžou :smile: Dokud budou mít u jejich černý břečky úzké teplotní okno tak to k skutečnému závodění přispívat příliš nebude.

Cely ten Bernieho napad s gumami ktore nevydrzia opvlyvnil cele sampionaty a tituly. F1 pneu ma vydrzat vsetko, ma to byt neznicitelny matroš. Ak by auta nemuseli tolko setrit, jazdilo by sa inak a mozno prave vtedy by bola vacsia zabava. Ja si to pri Lewisovi pamatam takto : majster sveta v DRS a setreni pneu … :alien:

1 Like

Podle mě to má 2 roviny, a původní myšlenka možná byla v pořádku. Problém je že vyrobit gumu která by podléhala silné degradaci ale zároveň aby se její vlastnosti stále vyznačovaly závodní kvalitou, to se nějak nepodařilo docílit. Vlastně by mělo jít pouze o časovou degradaci, k tomu jsou a byly vždy na míle daleko. Soubojem jejich guma přestává fungovat tím že vypadne z teplotního okna, začne se smýkat, více degradovat, souboj končí. Neuměj to. Nevím zda by to uměl někdo jiný, blbý je že tohle moc dobře nejde vystavit konkurenčnímu boji, proto je Pirelli jediným dodavatelem.

1 Like

Tvrdim to uz davno, nanutit dva tri pitstopy a odstranit fsrebne znacenie zmesi. Myslim ze by sa to o trochu zabavy postaralo, nebol by to sampionat v setreni gum

1 Like

Ja naopak tento krok maximalne podporujem. Nie je nic nudnejsie ako preteky kde jazdci urobia jeden kratky stint a potom 50 kol na hardoch. V poslednych rokoch sme takych videli az az.
Ked sa gumy rychlo opotrebovavaju, hned ma pretek inu dynamiku.

1 Like

Ještě by bylo fajn dodat, že dělají pneu na základě přání FOM a FIA. Proto dlouho nikdo do toho nechtěl jinej jít, protože účelně musí delat pneu, co nemají vydržet. Běž si stěžovat za Sulayem a Dominicallim

Ako ja nechápem čo očakávate od tych pneu. Keď budú musieť vydržať tak budú take tvrdé až plastové že sa budú na monopostoch korčuľovať. A za druhé tie extrémne sily čo auta prenášajú na asfal vďaka pneumatikám tu nikdy neboli. Posledné roky to je len závod v šetrení pneu. Základ je že majú všetci pneu rovnaké a to že sa pôjde na nútené 2 zastávky je len dobré. Ja sa nechcem pozerať na závody v šetrení pneu. Chcem preteky ! Nonstop na plný plyn. Nankang či Michelin by mali rovnaké problémy.

Tohle už nikdy neuvidíme. Pneumatiky otřesné.
Strategie na nich = 0.


Máš pravdu, neuvidíme :grinning:

A si si tym co si napisal uplne isty? V minulosti, prave taky Michelin ci Bridgestone dodavali presne taky produkt, ako chces. Tie gumy fungovali, ich pracovne okno bolo o nieco vacsie ako sucasne Pirelli a mali ovela linearnejsi proces opotrebovania, tzn. netrpeli takymi radikalnymi prepadmi vo vykonnosti uz po 1 rychlejsom kole ci po 1 prebrzdeni. Vynimkou je jedine kauza Indianopolis, tam to bolo samozrejme dost zle. A co taky Kimi este par rokov dozadu (za McLaren, Nurburgring)? Tazko prebrzdil pneu, vtedy dokonca sa neprezuvalo a odjazdil na nich na 1. mieste cele preteky. Kedze sa tankovalo, tak sa slo aj dost naplno. A tie gumy to dali, zial, zavesenie v poslednom kole nie a predsa len vypadol, ale gumy to dali.

Ano, formule sa za tie roky trochu zmenili. Mame vacsie hlavne lateralne Gcka a vacsiu hmotnost. To su samozrejme fakty. Pre kazdeho jedneho vyrobcu by to bol bolehlav namiesat to dokonalo a urcite by sa nasli VC kde by to idealne nebolo. Ale Pirelli je od zaciatku cele zle. Problemy ktore ich sprevadzaju s vynimkou vybuchov pneu vyriesit nedokazali. A aj to mozno len skrz povinne vyssie minimalne natlakovanie a obmedzovanie odklonov. Ale inac su tie gumy hrozne. A je jedno ci su 2-3 pitstopy alebo 1. Ich problem je, ze v momente vypadnutia z okna su absolutne nepouzitelne a teda jazdci nemozu riskovat ze sa tak stane. Tie gumy proste znicia len sa na nich krivo pozru. Pozrite sa na WEC, hypercary tiez idu poriadne bomby, gumam davaju zabrat a to daju ja jednych aj 2-3 stinty.

2020, 2021…
Byly za mne nejlepší pneu.

Výkon nových, degradace a mohl jsi ukázat skill v šetření.

Teď to je prostě shit na ntou.

Pirelli ma zabezpecenu dohodu a nemaju konkurenciu. Tym padom nemaju tendenciu na gume nejak extremne pracovat. Proste “musite jazdit s tym, co vam dodame, nemate na vyber”. A ked sa niekto stazuje, tak povedia, ze takto si to objednalo vedenie a oni len dodavaju co si objednali.

Namiesto toho aby na tom zapracovali, “tvrdo” vyvijali vyrobny proces, vdaka ktoremu je uplne nova nepouzita guma extremne leskla. To, ze taka leskla vydrzi 2cm jazdy na zadnych gumach a 3 metre jazdy na prednych je nepodstatne, hlavne ze sa chvilu leskla…

1 Like

Ale to všetko sú požiadavky FOM/FIA/F1.

Sorry, nechápem ten hate na Pirelli. Určite mali nejaké chyby veci od nich ale to ako sa má guma chovať je na zadanie.

4 Likes

samozrejme, to je jasne, ale

s tymto sa da suhlasit len obmedzene pretoze ano, F1 samozrejme chcela gumy ktore nevydrzia cele preteky (co je asi aj spravne), ale urcite nechcela takyto cirkus a gumy co neumoznuju ziadnu zmenu dynamiky jazdy a teda poriadne suboje a pod.

dokazom je ze ani po radikalnej zmene pravidiel sa nehovori takmer o nicom inom ako o zlych gumach a ich uzkom pracovnom okne a problemom s drobenim… este ze to zachranuju zle koncepty Mercedesu, nech je aspon mala diverzia od pneumatik

inac suhlasim s @PUFF ze v rokoch 2020 a 2021 to nakoniec aj vzhladom na relativne stabilne pravidla vyzeralo uz ako-tak dobre

cim horsie gumy tym lepsie preteky nie? To je ako s pocasim.

je to potom pretekanie alebo loteria?

Vettel moze vtipkovat, Vettela mame radi

3 Likes