A si si tym co si napisal uplne isty? V minulosti, prave taky Michelin ci Bridgestone dodavali presne taky produkt, ako chces. Tie gumy fungovali, ich pracovne okno bolo o nieco vacsie ako sucasne Pirelli a mali ovela linearnejsi proces opotrebovania, tzn. netrpeli takymi radikalnymi prepadmi vo vykonnosti uz po 1 rychlejsom kole ci po 1 prebrzdeni. Vynimkou je jedine kauza Indianopolis, tam to bolo samozrejme dost zle. A co taky Kimi este par rokov dozadu (za McLaren, Nurburgring)? Tazko prebrzdil pneu, vtedy dokonca sa neprezuvalo a odjazdil na nich na 1. mieste cele preteky. Kedze sa tankovalo, tak sa slo aj dost naplno. A tie gumy to dali, zial, zavesenie v poslednom kole nie a predsa len vypadol, ale gumy to dali.
Ano, formule sa za tie roky trochu zmenili. Mame vacsie hlavne lateralne Gcka a vacsiu hmotnost. To su samozrejme fakty. Pre kazdeho jedneho vyrobcu by to bol bolehlav namiesat to dokonalo a urcite by sa nasli VC kde by to idealne nebolo. Ale Pirelli je od zaciatku cele zle. Problemy ktore ich sprevadzaju s vynimkou vybuchov pneu vyriesit nedokazali. A aj to mozno len skrz povinne vyssie minimalne natlakovanie a obmedzovanie odklonov. Ale inac su tie gumy hrozne. A je jedno ci su 2-3 pitstopy alebo 1. Ich problem je, ze v momente vypadnutia z okna su absolutne nepouzitelne a teda jazdci nemozu riskovat ze sa tak stane. Tie gumy proste znicia len sa na nich krivo pozru. Pozrite sa na WEC, hypercary tiez idu poriadne bomby, gumam davaju zabrat a to daju ja jednych aj 2-3 stinty.