Piloti Red Bullu o pochybnom zariadení vedeli. Odmietajú však, že by ho použili | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 sa po trojtýždňovom spánku prebudila do obrovskej kontroverzie. Monopost Red Bull RB20 podľa všetkého disponoval zariadením, ktoré umožňovalo zmenu nastavenia svetlej výšky medzi kvalifikáciou a pretekmi, čo pravidlá parc fermé prísne zakazujú. Navyše, tím priznal, že týmto systémom disponoval, ale podľa ich verzie príbehu ho jazdci nemohli použiť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174776/piloti-red-bullu-o-pochybnom-zariadeni-vedeli-odmietaju-vsak-ze-by-ho-pouzili

To je na tom to nejsmutnější.

6 Likes

Koľko posmechu som tu dostal,keď som asi pred 2 rokmi tu niekoľko krát písal,že Red Bull mení výšku monopostu…To,že teraz tvrdí ,že to nepoužíval,tomu nikto nemôže veriť,používal to ,bolo to pekné vidieť aj v pretekoch,ako sa jeho svetlá výška mení , pozorný divák ako ja som si to všimol.

3 Likes

Takze kauza o nicem. Vyrizeno. RBR mohl menit svetlou vysku u vozu. Sokujici. Stejne jako ostatni teamy v paddocku. Akorat ostatni tam maji matici a RBR sroub. Na tak uz to maji vsichni stejne. FIA, dobra prace. :+1:

4 Likes

Psal jsem to tu, a vždycky se tu slítla úderka, jakej jsem hater. Jenže Ferrari a Red Bull mají u FIA speciální zacházení, to máš tajnou dohodu, teď tohle, u cost capu jim stačilo říct, že souhlasí a snížil se jim trest na minimum. Udělat tohle kdokoliv jinej, tak má DQ ze závodů, možná i sezóny a tým dostane ještě pokutu. FIA nikdy nějak nejela férovost vůči všem, ale to co předvádí poslední roky je prostě žumpa, jestli chtějí takhle uměle tlačit Ferrari a Red Bull na čele, tak ať rovnou přejmenují tenhle sport

3 Likes

Už chápu proč týmy musí šetřit i na barvě, když do vozu nacpou zbytečnosti, které stejně nikdo nepoužívá.
Mimochodem, vzpomínáte si, že RB byl jediný tým, který neměl problémy s poskakováním?

5 Likes

Ano, RBR byl jediný tym od začátku, co neměl problémy s poskakovanim

4 Likes

A neměl problémy s poskakováním ani hned po startu, když jsou vyzy plné paliva.
To se pak vozí tituly, když někdo má tak velkou technickou výhodu.

4 Likes

Citam tie vyjadrenia RB a pilotov - a bavim sa :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

3 Likes

To je stejný, jako: nic jsem neplatil, a ta částka taky nesouhlasí :slightly_smiling_face:

3 Likes

Mercedes nema u FIA specialne zacházení ?
DAS ktore realne menilo aero v rozpore s pravidlami im nechali cely rok na aute.

Jenže DAS prošel oficiální cestou a byl FIA schválený.

3 Likes

Takze mel Mercedes specialni zachazeni.

Nikdo po Mercedesu nechtel DAS odstranit. Zakazali ho v okamziku, kdy to chteli ostatni.

McLaren i RBR take prosli kontrolou FIA. McLaren vyhovel testum a po dohode s FIA musel provest opatreni.

RBR neporusil pravidla parc ferme, nebylo zjisteno zadne poruseni pravidel a presto po dohode s FIA, musi toto zarizeni odstranit.

Auto Ferrari v roce 2019 prochazi stanovenymi test a kontrolami a presto se meni metrika ve druhe pulce sampionatu a Ferrari musi provest upravu.

Mercedes mel DAS, ale mohl si ho nechat po celou sezonu a musel ho nahradit az po sezone.

Myslim ze jasnejsi dukaz specialniho zachazeni s Mercedesem ze strany FIA snad ani nejde najit.

Nastesti pan Masi uz je pryc.

4 Likes

Z tejto tvojej otázky je jasné, že F1 sa venuješ len veľmi, veľmi okrajovo.

1 Like

Myslis ?
Poznas nazory Neweyho na DAS ?
FIA schvalila vela veci.
Napr.15mm špára medzi krídlami vzadu mohla mat v Baku u McLarenu 30mm.
Ziadna diskvalifikacia, nic.
Inak ak by si vedel do akej miery sa venujem autam F1, to by si pozeral …

A víš, jakej měl Horner názor na tajnou dohodu Ferrari a FIA?

DAS bola uplne seda zona v pravidlach, vymysleli inovaciu ktora sa potom zakazala upravou pravidiel ale nemohla sa zakazat okamzite lebo ziadne pravidla neporusovala.

Newey sa pri DAS ohradzal ze to meni aerodynamiku - co bolo zakazane, ale to je bolo len take kopkanie a hladanie niecoho v pravidlach coho sa chytit pri argumentacii, kedze primarny ucel a funkcia DAS bolo menenie uhlu prednych kolies, praca s pneumatikami, lepsia kontrola teploty pnemautik a vyssia rychlost na rovinkacha v zakrutach vdaka meneniu rozpatia pred nej napravy, ale s aerodynamikou ta vyhoda primarne nemala ziadny suvis, preto to aj FIA odmietla.

To co (mozno-ak vobec) robil redbull, by bolo narozdiel od DAS, priame porusovanie pravidiel ktore vyslovene zakazuju menit po kvalifikacii svetlu vysku monopostu.

je to az take jednoduche, a prirovnavat to k situacii s DAS je extremne mimo.

2 Likes

Ty jsi fakt hodně mimo. DAS byl FIA předložen a schválen, protože nebyl proti pravidlům. Teď si zkus představit jak by dopadl RedBull kdyby předložil ke schválení změnu světlé výšky tlačítky na volantu, Ferrari mechanismus na podfouktnutí průtokoměru, McLaren miniDRS. Cítíš že by u FIA neměli absolutně šanci, že? Protože je to mimo pravidla!

3 Likes

Já jsem jen hloupej Ferrarista ale jak se tohle liší od kauzy McLarenu a jejich otvorů v nábojích kol, které se nesmí používat během ostrých fází víkendů a bylo podezření, že je McLaren nezaslepuje i když by měl? :thinking:

5 Likes

takto, len pre poriadok, osobne som nazoru ze DAS bola presne ta vychytavka, ktora bola 100% legalna a ziadna seda zona a zakazane to bolo len a len z dovodu, aby to ostatni nemuseli vyvijat a tak sa usetrilo, tak treba dodat, ze je jedno co je a co nie je priamym ucelom, v pravidlach je explicitne uvedene ze nemozes len tak ovplyvnovat aerodynamiku, nie ze priamo, ale ani nepriamo

Mercedesu to preslo, pretoze si obhajili (podla mna opat spravne), ze rovnakou argumentaciou by vlastne malo byt zakazane bezne otacanie volantom, pretoze kazdy mm naklonenia ma vplyv na aerodynamiku. Newey sa teda nechytal slamky, siel na to chytro, akurat argumentacne to nestacilo a som presveceny, ze vysledok by bol opacny, ak by to Mercedes dopredu s FIA neodobril, ale prislo by sa na to az pocas sezony.