Piastri môže byť rád, že nedostal trest už pri prvom reštarte | Magazín F1 - F1online.sk

Tak šup do toho. :wink:

Všetko všetko všetko záleží od situácie. Pri dobrých podmienkach sa tolerujú väčšie blbosti lebo na seba stihnú zareagovať. Pri zlých podmienka je to hra s ohňom robiť takéto capiny.

Presne riadia sa iba tým čo vidia. Keď vidia tak veľmi málo, nemôže predsa ten vpredu robiť capiny.

Keď si toto povie každý tak to skončí ako v

2 Likes

preco potom nedostal trest aj za prvy manever ked je to take nebezpecne?

FIA ještě neměla tu správnou náladu.

Ano presne toto je aj moj nazor. Ak by Piastriho kontrolovali po jeho prvom restarte tak by mu mali dat minimalne Ciernobielu vlajku ako vzdy ked niekoho za nieco varuju. Lenze kedze ju nedali tak jasne dali najavo ze nic take sa riesit nebude. Potom zrazu prisla staznost z RB a hned tam hodili 10 sekund trest a ked sa to zacalo preberat tak sa vyhovorili na jeho presetrovanie pri jeho prvom restarte. Proste to cele pokaslali a museli sa na nieco vyhovorit. Pochopil by som to ak by dali trest hned po prvom restarte ze chcu zabranit do buducna aby sa to opakovalo , alebo dat CB vlajku ako varovanie ale takto ako to spravili si len sami nas…li do huby.

2 Likes

S takymito manevrami nie je sranda? Tak ak to nie je sranda tak pochybili hlavne tratovi komisari ked nedali bud varovanie alebo hned trest hned po prvom restarte ktory bol skoro taky isty. Ak riesim nejaky priestupok a viidim ze uz je na hrane pravidiel tak upozornim dotycneho aby to viac neskusal lebo pride za to adekvatny trest . A le hlavne musia upozornit ze tie manevre su uz za hranou pravidiel. Presne ako aj pri prekracovani limitov trate najprv pride varovanie a az potom trest.Tak isto aj ked jazdec spravi havariu alebo aj dve tak nedostane diskvalifikaciu na dalsi pretek ale upozornili jazdcov ked budu mat 12 trestnych bodov tak pride diskvalifikacia z dalsieho preteku

1 Like

Asi áno 15151515

Při prvním restartu došlo k Piastriho manévru na odlišném místě, kde nebylo takové riziko, že jezdci za ním nedokáží odhadnout, kde bude muset brzdit:

Možná proto se rozhodli to neposuzovat jako nebezpečnou jízdu.

1 Like

Palmer

3 Likes
  1. Nemohlo sa jednať o reštart, keďže SC ešte neodišlo – ukazuje Mugello, ale ako protipríklad, keď SC už bolo v boxoch.
  2. Všetci v poli v pohode dobrzdili (na rozdiel od Verstappena, ktorý ale dobrzdiť mohol – nebrzdil tak prudko ako pár zákrut predtým).
  3. Palmer je Brit, dokonca Angličan – rovnako ako Lando.

V tých podmienkach jazdci vidia ledva monopost pred sebou, nie to ešte SC vpredu, takže si mohli myslieť, že ide o reštart.

Norris dobrzdil tesne za Piastrim. Keby Verstappen nejde po druhej strane trate, tak by sa tak isto možno dostal pred neho. To isté niektorí jazdci vzadu to mali natesno.

Dúfam, že si to video pozeral v alobalovej čiapke, aby ti Brit Palmer cez neho neaktivoval 5G čip, ktorý si dostal vo vakcíne.

Jj, takhle se věcně argumentuje, multi ban Jos zase neumí diskutovat jako člověk

2 Likes

No nemohli. Svetlá na SC zhasnú v momente, v ktorom zároveň všetci (!) piloti dostanú správu “SC in this lap”. To nastalo len pár sekúnd pred Oscarovým brzdením. A každý pilot vie ako rýchlo SC jazdí a kde sa nachádza first SC line, pred ktorou nemôže byť SC predbehnuté.

To nie je argument. Ak by si ukázal, že pri brzdení blokoval kolesá, či vyšiel na trávu (ako Hulk pred reštartom v 17. kole), tak OK. Max sa dostal pred Piastriho a nebrzdil ani tak prudko ako Piastri (a ten brzdil polovičnou silou).

Myslel som, že nemusím zdôrazňovať, že odkaz na Palmerovu národosť som sem dal, aby som poukázal, že voči Piastrimu nie je zaujatý.

Teda, že napriek svojej národnosti Palmer trest považuje za prísny = stavia sa na stranu Piastriho – Austrálčana!

1 Like

Snad jenom poslední poznámku, nadpis (případně citovaný výrok, nevím, jestli to takhle někdo řekl) je logický nesmysl - pokud by došlo k penalizaci za první restart, nedošlo by k penalizovanému manévru při druhém restartu. Takže Piastri nemusí být rád, jemu může být úplně jedno, za který restart to vyfasoval :smile: .

3 Likes

Jazdci vzadu nevideli ako ďaleko sa SC nachádza. A zhasol pomerne neskoro, takže si kľudne mohli myslieť, že ide o reštart. Safety car videli možno tak prví traja, ak vôbec.

Ak by si na vode zablokoval kolesá, tak je hotovo a vezieš sa ako pasažier. Preto ich nikto neblokoval a radšej bokom sa dostal pred jazdca pred sebou.

Palmer ako jeden z mála nerobí vôbec rozdiely, takže poukazovať na jeho národnosť je podľa mňa mimo. Nevedel som, že to píšeš z tohto dôvodu, tak beriem späť.

Každopádne komisári ten trest absolútne zrozumiteľne vysvetlili a je na mieste. Ak sa má i niečom špekulovať, tak skôr o tom, prečo nedostal trest alebo aspoň varovanie už za prvý reštart.

Vytvoril nebezpečnú situáciu, z ktorej mohla vzniknúť hradná kolízia. Tí, čo považujú trest za prehnaný, zabúdajú na redakčný čas. V momente keď dupne na brzdy Piastri, tak nemôže dupnúť nikto iný. A tento redakčný čas sa sčítava smerom dozadu v poli. Norris tiež skončil tesne za Piastrim a to bol tretí.

A ešte by to chcelo “oceniť” koment o dvoch kilách xovien v niečiej hlave… Ozaj kde sú terazt í praví slovutní zástancovia neurážania iných prispievateľov? Sú ticho. Možno pre to, že ten Josov hnus sa im páčil.

1 Like

Jos pise p1coviny, Hogr pise p1coviny, jezko pise p1coviny a admin nerobi nic

1 Like

Pilot za SC musí (!) byť (až do momentu zhasnutia svetiel SC) do 10 dĺžok monopostu. Toto bolo pár sekúnd potom – vedeli to presne.

To bol príklad. Že Norris zastal teste za Piatrim nie je dôkaz, že brzdil na maximum – brzdil tak, ako potreboval. Naopak Pamler ukazuje, že Verstappen nebrzdil ani toľko, čo Piastri, hoci pár zákrut predtým to spravil (kopíroval podobne prudké brzdenie Piastriho a nič sa nestalo).

V predmetnom momente všetci (!) v zbytku poľa zvládli brzdenie aj s reakčným časom (až na Verstappena, ale ten zámerne brzdil menej než mohol a zvládol len pár zákrut predtým).

Každopádne nie je to úplne jednoznačné a hlavne komisári rozhodli v priebehu pár kôl rozdielne, v tom vidím najväčší problém. Takže je dosť možné, že v obdobnej situácii počas ďalších pretekov zas trest nebude, ale uvidíme. :man_shrugging:

Keby to tak naozaj bolo a dodrziavalo sa, tak Russell ma za Kanadu minimalne dva 10-sekundove tresty.

SC zhasol velmi neskoro, takze piloti dostali tu spravu velmi neskoro. Kludne si mohli mysliet, ze spravu dostali neskor a vpredu uz sa ide restartovat.

Ja vidim problem v tom, ze trest (alebo aspon ciernobielu vlajku) nedostal uz v Kanade Russell. Tam to bolo evidentne o co mu ide. Piastri zas tento umysel nemal, no vytvoril velmi nebezpecnu situaciu na mokrych podmienkach. Mohla z toho byt velka nehoda. To, ze nebola, mozme byt len radi. Ale nikto nemoze povedat, ze to nebola nebezpecna situacia za danych podmienok.

Komisari to vysvetlili podla pravidiel uplne jasne.

Absolutne nefer kostatnym jazdcom je ze FIA nevie byt konzistentna. K Piastrimu to ale nefer nebolo, to ze porusujes pravidla a vyhovoris sa na to ue ti predtym na to neprisli je smiesne. Je to zakazane, nik iny to nerobi, neviem o com je debata. Russel to robil este ked svietil safetycar vtedy ides pomaly a nedokazes prilis zrychlit a navyse vsetci sa sustreduju iba na pridavanie a brzdenie aby udrzali teplotu v gumach. Piastri to spravil uz po zhasnuti a odchode SC ked uz vsetci ocakavaju rozjazd, a preto sa to aj v pravidlach jasne zadefinovalo ze po zhasnuti SC sa uz nemoze menit tempo a iba pokracovat konstantne. Moze zahrievat gumy uz iba tocenim do stran kedze je zas naopak zakazane ist na uroven jazdca pred tebou, tym ho nemozes ohrozit pokial nemenis tempo.

1 Like