Piastri môže byť rád, že nedostal trest už pri prvom reštarte | Magazín F1 - F1online.sk

Oscar Piastri po pretekoch vo Veľkej Británii cítil krivdu. Ak by komisári rozhodovali konzistentne, penalizáciu vraj nemal dostať, keďže pri oboch reštartoch bezpečnostného vozidla spravil prakticky to isté. Informácie zahraničných médií však naznačujú, že v skutočnosti môže byť McLaren ešte rád. Ak by sa niekto mohol cítiť poškodený, tak jeho súperi.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/207488/piastri-moze-byt-rad-ze-nedostal-trest-uz-pri-prvom-restarte

Jednoduché, jednoznačně vysvětlené včetně odkazů na pravidla. Není o čem.

6 Likes

Penalizácia oprávnená, téma uzavretá. :white_check_mark:

5 Likes

Jednoznačně vysvětlené. Poprvé se to oficiálně ani nevyšetřovalo, po druhé ano i s trestem. Logika ala FIA, téma uzavřené

2 Likes

Žádám pro Piastriho dodatečné udělení trestu za první prohřešek. 5 míst do dalšího závodu.

Pokud nebude dodatečně potrestán, tak žádám o zrušení trestu za druhý prohřešek.

Jinak to nedává smysl.

3 Likes

… a další 2 trestný body, to už teda je na 8 :smile:

1 Like

“Za účelom zníženia pravdepodobnosti výskytu nehôd v čase pred vjazdom safety caru do boxov, piloti po zhasnutí svetiel musia pokračovať takým tempom, ktoré nevykazuje známky nečakanej akcelerácie alebo brzdenia, ani žiadnych ďalších manévrov, ktoré by mohli ohroziť ostatných jazdcov alebo zdržať reštart.”

Trest pre Oskarka opravneny a uz len potrebujeme zistit, ci bola Fia konzistentna v oboch pripadoch.
To sa da zistit podla tohto useku pravidiel.

“ktoré by mohli ohroziť ostatných jazdcov”

V 1.pripade komisari prizmurili oci a netrestali, lebo asi ostatni piloti neboli ohrozeni pocinanim Oskarka. Mozno su na nete nejake videa,co to vyvratia, ale vo vseobecnosti nedoslo k naplneniu pravidiel,aj ked bol manever nebezpecny.
V 2.pripade vsak uz museli konat,kedze okrem Maxa a Landa aj video v clanku (Nico) ukazuje, ze porusenie pravidla bolo do bodky naplnene a doslo k ohrozeniu ostatnych pilotov.
Podla mojho nazoru konala Fia podla pravidiel a bodaj by toto bol trend,ktory Fia bude presadzovat nadalej.

5 Likes

ano, v tomto pripade uplne chapem Piastriho frustraciu. pravidla su podla mna naprd. raz 50psi na brzdu je ok a potom zrazu nie. Pilot nema v aute GPS tych pred sebou a tych za sebou. Proste ide si svoje.

1 Like

Lenže to je video zo 17. kola – z prvého reštartu. Takže buď mali Piastriho potrestať už vtedy, resp. dať mu aspoň varovanie (o ktorom by ho informoval tím) alebo vôbec.

Takto Oscar oprávnene zopakoval postup, ktorý bol podľa komisárov OK počas predchádzajúceho reštartu.

Takže za mňa jednoznačne nefér trest, keď v priebehu pár kôl sú identické situácie komisármi posúdené rozdielne a pilot predtým nedostal ani varovanie.

3 Likes

To je LOŽ ako od Fica, ak by niečo riešili pri prvom reštarte tak ho napomenú, alebo upozornia McLaren že toto tolerovať nebudú, museli si byť vedomí toho že v daždi može byť x ďalších reštartov. Jednoducho vyšlo na povrch že sú kkti nekonzistentný a darovali Landovi víťazstvo tak sa z toho snažia vykrútiť.

3 Likes

Ak je to pravda a pri 1.manevri doslo k ohrozeniu pilotov, potom Fia pochybila a mala trestat hned.

2 Likes

Stačilo teda hned v tom prvním dát varování, že :slightly_smiling_face:

3 Likes

Tak teda ak je FIA čo k čomu a ma gule, tak nech mu udeli dodatočný trest 10 miest na štarte v belgicku nie? inak to uz fakt nema logiku

2 Likes

Akurát že na rozdiel od Mugella v Silverstone SC ešte neodišiel do boxov, takže bolo jasné, že o reštart sa jednať nemôže – Piastri nemôže predbehnúť SC aj keď má zhasnuté svetlá. Článok 55.8e športových pravidiel:

When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has reached the first safety car line.

1 Like

Taka jednoznacna odpoved, ale tak kontraproduktivna …

Ludia sa v tom, jak aj vyssie vidime, budu dalej vrtat, predsa to nemoze mat taketo vysvetlenie, MUSI IST O NEJAKE SPRISAHANIE

7 Likes

Čo trepeš o nejakom sprisahaní? Prosto klasické nekonzistentné rozhodnutia komisárov:

Keď nedobrzdil Hulk a musel až na trávu, tak im to nestálo ani za začatie vyšetrovania, či upozornenie McLarenu, ale keď nedobrzdil Verstappen, tak z toho bolo hneď 10 sekúnd.

2 Likes

Nebavi ma u kazdeho sarkazmu davat sarkasm alert, nehnevaj sa

1 Like

Už v neděli jsem četla, že rozdíl byl mj v místě, kdy k tomu manévru po SC došlo, a celkové situaci v tu chvíli. V prvním případě ten bezprostřední vliv na jezdce přímo za Piastrim nebyl tak výrazný. V druhém případě to bylo jasné, komisaři to vyhodnotili jako jednoznačně nebezpečný manévr a potrestali. Varování se snad dává při porušení TL a když hrozí vyloučení ze závodu, jinak si to nepamatuju.

7 Likes

Dej si studenej obklad, nikdo tu nevytváří konspriace, to jen ty o nich píšeš. Jestli máš problém s chápáním psaného textu, tak se to dá řešit jinak, než, že tu budeš blábolit se shanou shodit něčí názor.
Většina diskutujících se tu zaráží na přístupu FIA, kdy jednou řekne, že to nebylo potřeba ani oficiálně vyšetřovat a podruhé dá pencli 10s za stejnou věc.

1 Like

Na druhou stranu cením ty, kteří konspirují o pomoci Norrissovi protože Brit v Británii.
Nechci říct, že to dává smysl, nedává. :grin: Ale furt je to lepší než frustráti, co to svádí na pomoc Maxovi, protože zrovna byl u toho. :slightly_smiling_face:

6 Likes