Je pravda, že na té tiskovce (už jsem o ní psal jinde v jiné souvislosti) Max v podstatě Checa docela hájil a znělo to celkem upřímně (to zde v článku není vytrženo z kontextu, naživo to vyznělo podobně).
V podstatě to vyznělo tak, že RB letošním RB20 vytvořil docela šílené monstrum, které bylo v podstatě i schopné vcelku slušných výkonů (byť ne úplně na špici), ale za cenu opravdu prachbídné ovladatelnosti, kterou v podstatě mimo Maxe neměl moc šanci zvládnout nikdo (a i on se s tím pral velmi složitě).
Sice nepochybuji, že se najdou hejteři, kteří v tom budou vidět Maxovu propagaci ve stylu “nikdo jiný by to nezvládl”, ale myslím si, že v reálu asi moc nekecá a že by valná většina pilotů nedopadla o moc lépe než Checo. Třeba Lewis by podle mne dopadl ještě hůře, ten si vždy potrpěl na stabilní zadek auta, RB20 byl spíš opakem. A i u dalších by to bylo hodně nejisté. Takže kdoví… Fakt je, že jakmile v Kataru po šíleném sprintu auto dokázali naladit, tak najednou Checo do Q3 prošel celkem v pohodě a v závodě se dostal až na páté místo. To roztočení za SC to zabilo, ale s odstupem času to nemusela být jen jeho chyba, mohla tam být skutečně porucha.
Osobně bych ho sice z pozice fanouška vyměnil, ale finance mluví pro něj a fakt je, že pokud bude příští RB21 stabilnější (což asi bude), tak by se mohl posunout o slušný kus nahoru.