Ohybné krídla McLarenu aj systém Red Bullu sú podvod, vyhlásil Vasseur | Magazín F1 - F1online.sk

Nie taky velky ako RB a v Singapure boli za RB a tu jasne pred v zavode…

1 Like

Honzie, viem, že ty si človek jednoduchšieho myslenia, ale dnes mám dobrý deň, a tak ti poradím, že to musíš vnímať v kontexte a porovnať to s tempom McLarenu a RB z predchádzajúcich VC.

Sú tam aj iné premenné ako vylepšenia, typ trate atď, ale sú tu dva jasné fakty:

  • McLaren mal veľkú prevahu nad RB v posledných VC. V Holandsku, Monze aj Singapure McLaren roztrhal Red Bull. V Baku by to možno bolo podobné, keby je vpredu Lando namiesto Oscara
  • V Austine sa ich tempo dosť vyrovnalo. Stále mal McLaren lepšie tempo, ale s oveľa menším rozdielom

RB bol pod dohľadom, aby nezmenil svetlú výšku počas parc fermé a evidentne ho to nespomalilo.

McLaren musel upraviť flexi zadné krídla a evidentne ho to spomalilo.

Zároveň Ferrari prinieslo flexi predné krídla a z ničoho nič ich to vystrelilo úplne dopredu. Rovnaký skok spravil aj McLaren (a sčasti aj Mercedes) na jar, ked sa začali riešiť ich flexi predné krídla.

Čo z toho vyplýva?

  • RB tá kontrola počas parc fermé nejako neublížila
  • McLarenu zatiaľ zákaz flexi zadných krídel ublížil dosť

Viac info budeme mať až po víkende v Mexiku.

1 Like

Ked vies, ze je to evidentne, vies vsetky faktory a ich casove dopady, poprosim ta, podel sa s nami o tie cisla.

2 Likes

Letos se hodnotí podle posledního závodu.
Lidi jsou jak blázni, jak kdyby se dívali na závody poprvé.

McLaren vyhrál dominantně 3 závody.
A jsou to zároveň i jejich jediné výhry. Jinak se tam furt motali v mixu nebo v souboji kolo na kolo.
Proč lidi čekají, že mají mít více dominantních závodů? Nebo co se od nich vlastně čeká?
Že se tu vytvořila nějaká falešná aura, že ten McLaren musí všechny drtit? Na základě čeho? 3 výher, které ani nebyly po sobě?

Dále jsem četl, že to Ferrari je v poslední době fakt skvělý. No a závod před tímhle dostali přes minutu, a minutu a půl.

Každý závod je prostě jiný. Je to horská dráha výkonů.

3 Likes

Takýto nadhod na smeč musím využiť. :tennis:

Situsko, a nevznikol problém, že ti vlastne zbylo jen spekulování o nelegálnosti motoru Ferrari, keďže všetko je to súčasťou tajnej dohody a nikdy im nič ohľadom toho motora nebola dokázané?

S istotou hovoríš o nelegálnom motore a píšeš, že tu Nordak len špekuluje, lebo oficiálny trest nepadol, lenže oficiálne nepadlo ani usvedčenie z Ferrari, takže jediný kto v tejto diskusii špekuluje, si ty. :clown_face:

2 Likes

Presne tak, uplne suhlasim.
Par ludi to tu vidi jednoducho, od Miami McLaren viacmenej dominuje a po pauze kde skoro vsetky timy pridu s upgradmi, navyse trat s novym povrchom a sprintovym formatom a uz je vsetko evidentne :sweat_smile:

Pritom pekne/spravne to napisal uz @Daaviid23 pri inej teme:

Ale tak co uz… :slight_smile:

4 Likes

ok, nenecham sa zatiahnut to tohto, tymto uz koncim, len na jedno poukazem - najprv tvrdis, ze to nemozem posudit, pretoze nestandardna trat a potom vytasis takyto argumentacny faul. pozri ako dopadol RB v Singapure minuly rok.

2 Likes

Zatiahnut do coho?
Uviedol si sam vysledky RB predosle VC, kde sa v zavode zlepsili oproti Q.
A v Austine to tak nebolo a skoncili jasne za Ferrari, ktore pritom v Singapure, co nie je ich trat, jasne zdolali.

To nie je vec nazorov, to su fakty.

Ja som len poukazal, ze to si nevsimas, ale u McLarenu ano a naznacujes dokonca aj dovody, co uz nie su fakty, ale nazor.

Ja som nepisal o dovodoch, ale ze fakty a data sa daju interpretovat rozne podla nazorov diskutucich :slight_smile:

2 Likes

tak si ich interpretoval. pekny den :wink:

Presne tak, ako ty, to bola totiz pointa od zaciatku.
Pekny den aj tebe :slight_smile:

1 Like

Chabý pokus o rypnutie si.

Čo z tohto nie je pravda?

Na záver som ešte aj dodal:

Tu človek už nemôže ani normálne napísať svoj názor bez toho, aby neprišiel niekto hneď slovíčkariť?

Už som ti minule napísal, že kritizovať názor vie každý, ale vyjadriť svoj a obhájiť si ho, to už každý nevie. Opäť si to dokázal.

Tak prosím ťa sa aspoň podeľ s nami o ten tvoj názor, keď chceš diskutovať. Vôbec nemusíš súhlasiť so mnou, ale napíš zmysluplný príspevok čo si myslíš ty a nie len rozoberať doslova čo som napísal ja. :slight_smile:

Hned na uvod omyl a presne opacne.
Ty si si s tvojim “evidentne” (pritom bez dokazov) rypol do McLarenu, ja som si (prepac) dovolil reagovat, lebo ked nikto nereaguje, tak sa vysmievas, ze sa to niekomu nehodi, ako v inej teme :smiley:

Precitaj si komunikaciu s helmutkom, aby som sa neopakoval a mozno tam uvidis aj moj nazor na vec. Narozdiel od vas, ja na nikoho neukazujem prstom, komu co ako uskodilo a tvrdim, ze su fakty, ktore podporuju jednu aj druhu teoriu, no u teba je to evidentne.

Tak som chcel teda od teba evidence (dokaz), ked je to evidentne, nazor mozme mat naozaj hocijaky a ty sa s oblubou inym nazorom vysmievas, niekedy aj s urazkami…

Toto je cisto nazor, nic evidentne a uviedol som aj moj nazor preco, podlozeny inymi faktami.

RB, narozdiel od predchadzajucich VC, napriek velkemu upgradu, ktory si Max velmi pochvaluje, sa prave a iba v Austine oproti Q prepadol v race pace, co byvala vzdy ich silna stranka…

Napriek tomu ja nepisem o tom, ze im to evidentne uskodilo, lebo to nie je dokaz, ale je to v rozpore s tvojim tvrdenim, ze im to neuskodilo.

A to, ze vykonnost sa prelieva celu sezonu, sa tu uz tiez riesilo, no akosi sa to zrazu ignoruje a veselo sa spekuluje a dokonca evidentne, komu co (ne)ublizilo.

To si robil aj o tom, kto tu ficurku na svetlu vysku ma a nasiel si rovno aj spojitost s vykonnostou a povodne to logicky mohol byt jedine McLaren.
Teraz uz vieme ako to bolo a bolo to uplne inak, tak som len nechcel zase spekulovat, ale kludne pokracuj :slight_smile:

edit:
PS:
A na co vobec diskutovat, ked je vsetko jasne:

2 Likes

Prepac, ze som si dovolil mat nazor, ze McLaren sa evidentne v Austine prepadol, ty uz vidis rypanie do McLarenu len ked precitas moj nick. :slight_smile:

Posledne 4 VC mal jednoznacne najlepsie tempo (ak beriem do uvahy vzdy lepsieho pilota), pricom 2x uplne bol uplne dominantny (Singapur a Holandsko), a potom pride Austin, pre ktory museli spevnit zadne kridla a zrazu su priblizne na urovni RB (v sprinte mal Max lepsie tempo a bez vacsich problemov ho vyhral a v pretekoch bol McLaren vyrazne rychlejsi od Maxa az na hardoch a s prazdnejsou nadrzou).

RB bol posledne 4 VC v porovnani s McLarenom uplne strateny - Holandsko, Monza a Singapur sa ani nemusime bavit a v Baku ked porovname Landa s Maxom, tak je to tak isto. A potom pride Austin, v ktorom FIA dohliadla, aby RB dodrzal parc ferme, a Max v sprinte v pohodicke zdola Landa a v pretekoch mu v prvej polke neda ani nadej a rozlozenie sil sa zmeni az po prezuti na hardy, ked maju zaroven menej paliva.

Z tohto usudzujem nasledovne:

Do akej miery su to klucove faktory spomalenia McLarenu a nespomalenia RB a aku zasluhu na tom maju faktory ako trat a len jeden trening, to neviem, ale zatial mam nazor takyto. A ak je to podla teba rypanie, tak je to tvoj problem, ja v tom ziadne rypanie nevidim a ani to ako rypanie nemyslim. :slight_smile:

Vitaj vo fore, kde ludia vyjadruju svoje nazory. Ja som svoje nazory odovodnil, ze preco si ich myslim. To, ze tebe sa nepacia, nie je moj problem.

Precital som si. Chapem to tak, ze si zhrnul to co aj ja, ze McLaren voci RB stratil, ale nemas nazor, ze preco je to tak, lebo vylepsenia, trat, atd. Ja som si nazor urobil, ze zasah FIA voci kridlam mohol mat vplyv.

To, ci sa mi tento nazor potvrdi, ukazu dalsie VC. Zatial je to v rovine, ze je to mozne a je to nazor.

Ano, vysmievam sa pravidelne nazorom Alzakov, lebo to nie su normalne nazory, ale hluposti alebo provokacie, napriklad tento Honzikov bullshit:

Tu sa s tebou nezhodnem. RB v porovnani s McLarenom svoju race pace velmi zlepsil v Austine.

Ferrari beriem uplne samostatne, kedze im sa podaril zasadny vykonnostny skok. A Mercedes tak isto neberiem relevantne, lebo to bola uplna tragedia co predviedli (asi kvoli vylepseniam, ktore nestihli pochopit za ten jeden trening), aj ked Russell v pretekoch to celkom zachranil.

Nesuhlasim, vid vyssie. RB si v porovnani s McLarenom v race pace vyrazne polepsil v Austine. :slight_smile:

Toto je pravda, ale najma o vykonnosti Mercedesu a Ferrari. McLaren bol od Miami konstantne vpredu, akurat na niektorych tratiach s niekym bojoval a na niektorych uplne dominoval. RB tiez nema vykony uplne nahodne, ale z dominancie spadli dost dole a od Baku sa postupne vracaju. Takze najma pri McLarene je takyto prepad celkom prekvapivy a prave na VC, kde museli spevnit zadne kridla (nehovorim, ze to musi byt ten dovod, ale myslim si, ze to moze byt tym).

Napisal som, ze najpravdepodobnejsie mi z toho vychadza McLaren a nie, ze je to zarucene jedine McLaren (netreba slovickarit a la Honzie), co som ti tam viackrat vysvetloval.

Sorry za nazor, ktory sa ti nepaci, esteze si ho kvoli slovicku “evidentne” spomenul asi 4x v jednom komentari. :slight_smile:

V poriadku, uz ta poznam, ze ked pouzijes v tvojom nazore, ze je to evidentne, tak nie je sanca k niecomu dospiet.
Pritom sam pises, ze je to len mozno/mozne.
Ked je nieco alternativne, nie je to evidentne, ale to uz je slovickarenie, takze som skoncil…

V Baku, dokonca aj traged Perez chvilu vyzeral, ze moze zabojovat o vyhru a to tam mal McLaren to slavne kridlo. Teraz ho nemal a rychlostne bol Lando pred Maxom, len pravidla umoznuju 2x opustit trat pri subojoch bez trestu…
A este raz, nijako si nevyvratil (lebo je to fakt), ze ine VC si RB v zavodoch polepsil oproti Q a tu nie, napriek super upgradu.
Pre teba to nic neznamena, OK, prave preto nema zmysel pokracovat…

A do McLarenu nerypes, len si ani za nic neviem spomenut posledne mesiace jedinu VC, kde by si na nieco ci niekoho od nich neriesil a nezosmiesnoval :smiley: Ale dobre…

2 Likes

Cely RBR, nebo jenom Max? Protoze Chceco naprosto bezne Q nedava a v zavode si polepsi. A mimochodem Checo si polepsil i v Austinu. Takze to by negovalo tvoje tvrzeni.

Australia Q Max 1, Checo 3, Zavod Max DNF, Checo 5. Presto ze Max vypadl, tak bez ohledu na jeho potencialni vitezstvi, ktere ale nebylo jiste, by se jednalo o pokles RBR. Za me toto plati jednoznacne, Max vyse dojet nemohl

Miamy Q Max 1 , Checo 4, Zavod Max 2, Checo 4
Zde je to bez debaty

Rakousko Q Max 1, Checo 8, Zavod Max 5, Checo 7. Sice po kolizi, ale realne Maxovi hrozila ztrata pozice, McLaren jednoznacne rychlejsi v zaveru. Bez vypadnuti Landa by byl Checo 8.
Zde je to k diskuzi, nemusi to plati

Baku Q Max 6, Checo 4 Zavod Max 5, Checo DNF. Zde sice Checo vypadl, ale vypadl ze vtvrte pozice a neni pravdepodobne ze by ziskal dve pozice zpet dve kola pred koncem. Max by v pripade dojezdu Checa a Carlose dojel na sedmem miste

Zde je to fakticky jiste. Checo byl 4, mohl byt treti, druhe misto nepravdepodobne, Leclerca nedokazal predjet tusim deset kol. Max pozici ztratil.

Britanie Q Max 3, Checo 16, Zavod Max 5, Checo 7

Austin Q Max 1, Checo 10, zavod Max 3, Checo 7

Takze pokud budeme brat pokles celeho RBR v zavode, tak jsou dva zavody ktere to nade vsi pochybnost splnuji a to Australie a Miamy a nikoliv Austin. V Austinu si Max pohorsil o dve pozice, Checo polepsil o tri. A pak je tu Baku, kde to muzeme povazovat za velmi pravdepodobne a Rakousko kde je to sporne.

Austin rozhodne nesplnuje tvrzeni o tom ze si RBR pohorsil v zavode.

No jestli je tohle pro tebe “fakt”, tak mas zvlastni “fakta” .

Prepac, vobec sa nenecham zatiahnut do hry posudzovania RB a tej temy ktoru sme riesili, cez vykony Checa pocas sezony :smiley: To podla mna ani nemozes mysliet vazne…

Celu dobu sa tu spominali predchadzajuce posledne zavody, vs Austin.
Lebo to je relevantne, ak chceme spekulovat o dovodoch rozdielnych vykonov po vynutenych upravach kridel a plomby…

Medzi nimi je aj Baku, kde tragicky Perez takmer utocil na vitaztvo a McLaren tam mal to slavne kridlo. Kedze Max je famozny a najlepsi, on by tam bol bez trestu este lepsi. Cize mal na vyhru a s McLarenom to bolo prinajmensom tesne.

V Austine McLaren kridlo upravene, naopak RB velky upgrade s ktorym je Max velmi spokojny, Marko hlasi ze su spat a aj tak spolu Lando s Maxom bojovali kolo na kolo, tak moc sa prepadli od Baku, ze je vsetko evidentne…

Ak sa nezhodneme, ze horsia pozicia, je prepad a vyssia, je zlepsenie a ze v Singapure RB Ferrari porazilo a v Austine naopak, tak realne vysledky VC nie su fakty a nema zmysel tato debata a naozaj o nu nemam uz zaujem, kto chce pochopit spravne, pochopil, kto nie, prekruca a nepochopi… :slight_smile:

Takto to uvadzam uplne od zaciatku.
Ak vy to mate evidentne a mate iba jeden smer vykladu, zavidim vam vase informacie a znalosti a tym by som to uzavrel, lebo opat si budeme pisat romany mimo tejto podstaty…

2 Likes

A k comu chces dospiet? Ved pisem, ze je to moj nazor. Pre mna je evidentne, ze McLaren spomalil a RB zrychlil (vo vzajomnom porovnani). A myslim si, ze za to moze obmedzenie flexi kridel McLarenu, zatial co RB plomba nijako neublizila. Neviem do akej miery, ale do nejakej urcite - PODLA MOJHO NAZORU (caps lock, aby si zas nezacal slohovku na to, ze som pouzil slovicko “urcite”)

Nemam zaujem slovickarit cely vecer o tom, ze som vo svojom subjektivnom nazore napisal, ze je nieco “evidentne”. Podlozil som to argumentami a hotovo. Nechces, nesuhlas, ale neries zase, ze som niekde pouzil nejake slovo. Takze si to zober cele ako nazor v kontexte a diskutujme k teme alebo nemam zaujem. :slight_smile:

Clovek nemoze mat dnes nazor, pokial nie su ciernobiele fakty (co som tam viackrat spomenul, ze su tam aj ine premenne a mudrejsi budeme po dalsej VC)?

Dik, ze si to priznas. :slight_smile:

O tomto sa mozme bavit, to je k teme a nie o slovickach.

Baku Perezovi sedi, je to jeho naj okruh a hlavne tam bojoval proti Piastrimu, nie Landovi. Na Landa bez DRS nemal Leclerc s DRS na najdlhsej rovinke, to je za mna dost evidentne. A vdaka tomu flexi kridlu a zaroven mini DRS si mohol McLaren dovolit vacsie kridlo, ktore mu pomohlo v klukatych sektoroch.

Ty si to hlavne nijako nedokazal. Kde si RB v zavode polepsil oproti Q? Ci pozries na wiki vysledok a povazujes to za nepriestrelny fakt?

  • Holandsko - Q Max P2 (strata 0.35s na Landa), GP Max P2 (strata 23 sekund na Landa)

  • Monza - Q Max P7 (strata 0.7s na Landa), GP Max P6 (wau, predbehol Russella hned v prvej zakrute po starte, lebo George isiel cez vybehovu zonu; strata 38 sekund na vitaza a 32 sekund na Landa)

  • Baku - tazko porovnavat, kedze Lando startoval vzadu, ale Q Max P6 (strata 0.66s na vitaza a 0.34s na Piastriho), GP Max P5 (vypadol Sainz aj Perez, inak P7

  • Singapur - vylepsena podlaha RB - Q Max P2 (0.2s strata na Landa), GP Max P2 (strata 21s na Landa, ktory 2/3 pretekov len plachtil)

  • Austin - dalsie vylepsenia + plomba na svetlu vysku, zakaz flexi zadneho kridla McLarenu - SQ Max P1 (naskok na Landa 0.25s), S Max P1 (Lando 6s za Maxom), Q Max P2 (takmer P1 nebyt zltej, ale porovnatelne tempo s malymi rozdielmi), GP Max P3 (opat Max velmi blizko Landovi, ktory mal velku prevahu az v zavere, ale v prvej faze pretekov zase nestihal)

Tak k*rva kde si RB v zavodoch polepsil oproti Q? Sorry za vyraz, ale mas nazor z wikipedie, kde si polepsil v Monze o jedno miesto (Russella predbehol v prvej zakrute) a v Baku, kde si evidentne zabudol na to, ze Sainz s Perezom vypadli a Max by si inak este pohorsil, kedze ho predbehol aj Lando, ktory startoval uplne vzadu.

Sorry, ale ked sa chceme bavit fakticky, tak by si sa mal drzat faktov. Tento tvoj fakt je hole h0vno, prave preto nema zmysel pokracovat, inak sa vyjadrit neviem uz.

To bude asi tym, ze si za posledne mesiace neviem spomenut na jedinu VC, kde by Lando alebo McLaren neurobil chybu alebo Brown nebol za klauna (ako teraz ked chcel ziadat tie podpisy od zamestnancov RB). Ale dobre.

Podtrzeno secteno, pozries na wikipediu a ides tu mudrovat a pisat, ze pises fakty. :joy:

Takze opakujem, kde sa RB (Max) zlepsil v pretekoch oproti kvalifikacii? :sweat_smile:

Realne vysledky ako take nie su fakty o tom, kto mal ake tempo a ako sa zlepsil/zhorsil v kvalifikacii oproti pretekom.

Hore mi vycitas, ze som si dovolil v mojom nazore napisat “evidentne” a ziadas fakty, ale ty konecne poradie prezentujes za fakt a neberies do uvahy strategie, vypadnutia, tempo, rozostup a milion inych premennych. :smiley:

Tymto si len sam seba opisal v tejto diskusii. Nemam s tebou problem diskutovat na inu temu (ako napriklad vo vedlajsom vlakne), ale pri McLarene mas taky bias, ze Red Bullaci sa na teba nechytaju zaujatostou. Neber to osobne, nemyslim to v zlom ani utocne.

1 Like

Ani ty neber osobne, ze nemam chut kazit si vecer wikipedia hOv.no reakciami, ked ignorujes realitu, ze plati, ze Austin je jedina VC ktore riesime, kde po Q Ferrari predbehlo Maxa napriek upgradu. To ci sa nieco zhorsilo sa neviaze na porovnavanie s jedinym timom.
RB tempo v zavode bolo horsie nez v Q, co na predchadzajuce VC neplati.

Napriek tomu som JA netvrdil, ze je to pre plombu, ale s pristupom aky si zvolil ty, by sa to dalo vykladat rovnako ako ty McLaren, lebo su ciastkove fakty, ktore hraju v prospech oboch smerov. Ty si vsak pisal o evidentnom jednom, ak nechapes rozdiel, nepochopis uz nikdy…
Ale to odbijas tym, ze nemozem ta brat doslovne a slovickarit…

Zvysok som uz napisal timurovi, nemam fakt uz chut, mal som pokracovat v ignorovani a mal by som klud. Ty by si pisal svoje nazory a druhi hluposti a konspiracie… maj sa

2 Likes

Ja to osobne neberiem, pri kazdej diskusii zacinam od nuly s tebou. Ale verim ti, ze nemas chut si kazit vecer wikipediou, ked uz si si ho nou pokazil. Tvoj najpevnejsi fakt bol, ze RB sa v pretekoch vzdy zlepsoval oproti Q a argumentoval si vysledkami (wikipedia), co som ti rozstrelil uplne na prach - evidentne si zabudol, ze v Baku vypadol Sainz aj Perez, ktori boli pred Maxom a v Monze tu neuveritelnu jednu priecku, o ktoru sa posunul, ziskal uz v prvej zakrute. Tak aspon trosku sebareflexie, ze to bola blbost a nie fakt.

Co? :sweat_smile:

Ved toto absolutne nikto doteraz neriesil. Ferrari je samostatna kapitola a toto absolutne nema suvis s porovnanim RB a McLarenu. Ferrari prinieslo jedine vylepsenie - flexi predne kridlo, a vystrelilo ho to do cela (ci je to najma tym kridlom alebo tratou uvidime cez vikend), cize nepredbehlo len Maxa, ale aj oba McLareny.

Ale rozdiel medzi RB a McLarenom bol pomerne velky a stabilny na vsetkych predchadzajucich VC az doteraz. Ferrari tam lietalo, ze raz bolo pred RB (Monza), raz za RB (Singapur), ale pred McLarenom neboli nikdy (Monza bola vdaka strategii).

A ja som tvrdil, ze nieco bolo alebo nebolo pre plombu? Ja som len napisal, ze evidentne ta plomba nemala nejaky vplyv na RB, ktory bol teraz ovela blizsie k celu (sprint dokonca vyhral) ako doteraz. To je skratka moj nazor. Nemozem tu napisat nazor alebo o co ti vlastne ide? O slovo evidentne? Alebo o co? Lebo uz sa fakt stracam, ze co riesis.

Toto mi neznie ako evidentny a jeden. Evidentne si to akurat zobral osobne, lebo som zas napisal nieco na McLaren (ze si myslim, ze zakaz flexi kridla ho spomalil). Sorry, ze mam nazor, ktory sa ti nepaci. :slight_smile:

1 Like