Oficiálne! Končí továrenský tím Renault | Magazín F1 - F1online.sk

Očakávané sa stáva skutočnosťou. Zamestnancom vo Viry nepomohli odbory ani protesty. Automobilka Renault oficiálne oznámila, že uzatvára svoj motorový program. Po rokoch 1986 a 1997 sa tento tradičný účastník tretíkrát sťahuje ako dodávateľ motorov – v roku 2009 stiahol „len“ svoj továrenský tím, ktorý obnovil v roku 2016, a pokračoval ako dodávateľ motorov. Teraz bude vôbec prvýkrát jazdiť so zákazníckou pohonnou jednotkou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/173753/oficialne-konci-tovarensky-tim-renault

Koniec jednej ery

Není to tak dávno, kdy Redbull jezdil s motory Renault a možná není daleko doba, kdy bude jezdit Renault s motory Redbull.
Život je úžasně barevný a plný paradoxů :slightly_smiling_face:.

5 Likes

Blbost, Renault provozoval tym Lotus a meli motory Mercedes.

Takze na rok s motorom mercedes a od 2026 to zabalia uplne…esteze tak, ale mohli to uz na rok predat andrettimu, bol by pokoj hanby si uz narobili dost za posledne 2roky

Oficiálne Renault kúpil Lotus až po sezóne 2015 (oznámené 21.12.).

Lenže v rokoch 1998-2000 motory Renault v F1 zostávali, akurát pod menami Mecachrome, Playlife a Supertec.

Tak to byla ta pětiletka, jenom jsme to špatně pochopili :smile: . Ale vážně, je to škoda a celý příběh od takové automobilky docela neuvěřitelný.

2 Likes

Pokud bude PU, Mercedesu dobrá, tak je to může vrátit do hry. Nápady měli vždycky zajímavé.
Může to být nepříjemná zpráva pro konkurenci.

Pokud by to bylo motorově jak teď, tak určitě.

1 Like

Ale jo, možné je všechno. Mě fascinuje, co to tady předvedli za představení. Rázně vyhodili Abiteboula, aby to konečně nabralo správný směr. Byla vyhlášena pětiletka, která má vést k titulu. Nastávají další kola vyhazovů, aby završení ohlášené pětiletky představovalo zrušení motorového programu F1… Už se zase opakuju, ale tady beze zbytku sedí popis lodní vzpoury v knize Zdeňka Šmída - po několika kolech vyházení vedení do moře “zůstává na lodi jediný muž, a ten je šílenej, ožralej nebo mrtvej…”.

Hodně by mě zajímalo, jak moc byl špatný vývoj pro 2026, že to takhle rychle zabalili.

Ale i dnes v rozkladu mají sem tam světle chvilky. Mohlo by jim to jen pomoci.

McLaren ukazuje, že to jde i jako zákazník. Škoda jen, že jsou v McL šulini a zahazujou to.

No, rekneme ze team sel " do exilu " pro roky 2012-15, technicky pod spravu Lotusu, i se fyzicky prestehoval do Anglie, dokonce doslo i k prodeji casti akcii, ale nikdy z nej esence Renaultu nevyprchala, motory a odborna pomoc byl Renault. Po sezone 2015 s motory Mercedes doslo k navratu domu.

No nevim… Jim Farley jel do Ciny se priucit, jak se delaji EV. Trosku se obavam, ze ford a jeho elektrifikace nebude uplne dobra v f1. :slight_smile: Stejne jako elekrifikace v sektoru aut jako takovejch. Jeden velkej pruser.

Tím zahazováním myslíš nejvíc bodů v PK?:stuck_out_tongue:

Tenhle konec je pro Renault ostuda a zároveň i prohra pro F1. Renault se trápí nejen skrze motory, on i samotný monopost je letos hodně špatný, a vedení týmu připomíná soutěž studentů na konci základky, kde mají vymyslet obchodní projekt, ale každý si tam dá co chce a nic pořádně nefunguje

2 Likes

takze nemohli to predat Andretimu, musel aj ten skoncit a chvilu na to aj renault. Nech zije zdravy rozum!

1 Like

Práve teraz to môžu predať Andretimu.

To se už nedozvíme. Zvenčí to působí, že všechny plány byly jenom ústní a jaksi se i kvůli bojům o kormidlo nedostaly dál. K tomu možná i nedostatečné investice a je to.

Renault je ukažka toho že malo penazi konbinaciu neshopneho vedenia môže dopadnuť takto ved ony sa snažili urobiť Renault (alpin) čisto francuzky tim čo nemohlo dopadnuť dobre lebo odbornykov nieje nasvete vela plus snaha o čo najnišie naklady viedly že taky motor nebol shopny dobehnuť ostatnych skrtaka nemate finacie nemate shopnych ludy pak sa vyvoj motora pekelne netiahne a určite nepomohlo ta hromada šefoch ktory sa tam vystriedali za zopar rokov ved ich bolo kolko za posledne 5 rokov

Počkať, pomaly: “Tím Alpine by mal vo Formule 1 pokračovať, ale už bez motora Renault.”

„Aktivity súvisiace s Formulou 1, s výnimkou vývoja nového motora pre rok 2026, budú pokračovať do konca sezóny 2025,“ stojí v oficiálnom stanovisku automobilky.

Takže budúci rok na chvoste pola Alpine s motorom Mercedes a potom úplný koniec Alpine v F1. Vývoj auta na rok 2026 očividne nebeží a vôbec sa nepočíta s pokračovaním v novej ére.

Samozrejme, len tak zavrieť dvere a nahádzať vybavenie továrne za pol miliardy plachty je hovadina. Rovnako tak sa dnes nestavia továreň nového tímu na zelenej lúke. Renault sa bude horúćkovito snažiť to niekomu celé predať. Andretti? Hyundai?