Obom McLarenom hrozí diskvalifikácia, FIA skúma opotrebovanie dosky podlahy | Magazín F1 - F1online.sk

Milan Kubaladnes 08:40

Výsledky Veľkej ceny Las Vegas sa ešte môžu dramaticky zmeniť. Po dlhom skúmaní monopostov McLarenu totiž komisári začínajú vyšetrovanie britskej stajne pre nadmerné opotrebovanie dosky podlahy. Lando Norris môže prísť o druhé miesto, Oscar Piastri o štvrtú pozíciu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/220896/obom-mclarenom-hrozi-diskvalifikacia-fia-skuma-opotrebovanie-dosky-podlahy

Keďže v správe od Joa Bauera sa píše, že pri premeraní bola zistená hrúbka menšia než 9mm, tu už asi nie je čo skúmať a ide o formalitu…absolútne nepochopiteľné, že takto riskovali so svetlou výškou.

2 Likes

ak by to bola diskvalifikacia , tak McLaren sa ukazu ako najvecsi babraci . Pri takom naskoku maju ist na istotu a nie hranu a riskovat diskvalifikaciu .

Nemaj zkušenosti jízd bez té titanové podpory, jestli to tak je tak v nastavení budou tápat a “riskovat”, zda to nepřeháněj.

Takže Qatar a abu Dhabí tiež neistota?

Spekuluji, ale jestli to používali již dlouho, tak ta data a zkušenosti s nastavením aby to bylo na konci závodů ok tam zákonitě budou chybět. Však víš co to zabralo času u Ferrari a stále i tak v tomto ohledu v nejistotě.

Ale Ferrari kvôli úplnej inému problému. Im proste zavesenie nefunguje. A musia ísť moc nízko. Oni vedia že to nebude stačiť. Viz ako v Maďarsku. Ale v Číne neprešiel iba ham plankom, lec neprešiel váhou. Oni vedia, že sa snažia ísť najnižšie. Double DSQ za plank je jasný pokus o podvod.

Išlo o nastavenie svetlej výšky v jedných pretekoch, nikdy doteraz McLaren tento problém nemal. Nechápem, na čom sa tvoje úvahy zakladajú.

No McLaren očividně teď to opotřebení má taky jako blázen. Vyřešit to pro ně nemusí být vůbec snadné, a podle mě nebude. Bez ztráty rychlosti se to dle mě určitě neobejde.

O tom že minule FIA zakázala ten systém podpory planku ohřevem titanových destiček.

Vyriešia to jednoducho, zdvihnú auto a budú dúfať. RB bude v Qatare silný ako McL to bude kľúčový súboj. Abu Dhabí je McL trať ako hrom. Jedine, že zdvihnutie auta by urobilo rozhodenie balansu ako u Ferrari.

Za normálneho víkendu o troch FP nastaví zle výšku? Cmon to je chyba, ktorú neurobí ani nový tím.

A čo keď McL bol fakt rýchly, lebo nahrievali plank a mohli celý rok jazdiť extrémne nízko?

1 Like

Že v McLarenu přišli na něco, co ostatní nemají, je myslím celkem zřejmé od minulé sezóny. Otázka je v F1 vždycky stejná, a to jestli to současná pravidla přímo zakazují nebo ne. Šedá zóna je povolená, její co nejlepší využití je princip vývoje v F1, ale standardně se zakazuje v budoucnu - ať od příštího závodu nebo sezóny. Podvod je podvod a je, nebo měl by být, zakázán okamžitě + trestán, i když taky to tak být nemusí ani v minulosti nebylo (nebo jsme se to nedozvěděli). Pořád stejné dostihy mezi týmy a FIA, tak uvidíme.

3 Likes

Výška v tejto ére je kľúč k úspechu. Viz Ferrari v 2022 jazdili dosť nízko dokedy im to vo FRA nezatrhli.

1 Like

image

Bortoletovi za způsobení kolize. +5 míst v Kataru a dva trestné body.

tu skor ide o to ze Vegas je dost hrbolata trat… dali podlahu na hranu, no hrbolmi si ju poskodili viac ako si mysleli… neskutocny vlastny gol, no pochybujem ze to bude mat nejaky dopad na ich vykonnost v dalsich pretekoch… Quatar a Abu Dhabi budu horuce preteky, tam to zasa bude uplne o inom…

To je otazka, ci a kolko vykonnosti ich to nakoniec bude stat. Ak sa prepadnu za Red Bull a Mercedes, tak by to bol dost problem.

V kazdom pripade, Max uz bodovo stiahol Piastriho, co je uctyhodny vykon oboch akterov. Ale samozrejme na uplne opacnych stranach spektra.

No teda, to sa ale zobudzam do dobreho nedelneho rana.

3 Likes

Takze McLaren cely rok podvadzal?

Preco sa auta kontroluju za plachtami? A ked je osuchana podlaha, co sa este riesi? Na to ako sa Stella s Brownom prezentuju ako cisti a ferovi pretekari to dost smrdi

Dufam vsak, ze sa to tyka len Norrisa

5 Likes