Nové autá budú extrémne pomalé, varuje Albon. Russell s Hamiltonom súhlasia | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia vo štvrtok predstavila monoposty novej generácie. Aj keď autá budú zrejme vyzerať príťažlivo, z hľadiska pretekania či výkonnosti to môže byť krok vedľa. Viacero pilotov v padoku už poukázalo na výrazné spomalenie v zákrutách.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/157185/nove-auta-budu-extremne-pomale-varuje-albon-russell-s-hamiltonom-suhlasia

Pri pohľade na nové autá som si uvedomil že mi tam niečo chýba.

2 Likes

Asi najvacsi problem je, ze kvoli eko temam a tlakom niektorych automobiliek sa ako zaklad zacina od PJ a zvysok sa uz len prisposobuje… Co to sposobuje, vidime teraz v praxi.

Ak by ako prve a prioritu urcili velkost (este mensiu ako ma byt) a efektivne aero, tak by take pravidla mohli vydrzat aj dekadu (s malymi upravami) a urcite by to prinieslo lepsiu show a casom vyrovnanost… A nech tam uz zmysluplne napasuju PJ, ak sa tam velka bateria nevmesti, tak smola a nie nezmysel ze cca polka je elektro… Pri povinnych boxoch mozu zmensit aj nadrze a zaviest tankovanie atd.

To by divaci urcite ocenili, ale uz by to nebolo take super eko a niektore automobilky by sa vyhrazali… :frowning:

1 Like

ak by F1 prestala usilovat o “ekologicku” PJ, stratila by vela divakov. Je vela ludi, ktori by ju odsudili ako zastaralu. To si F1 nemoze dovolit, naopak chce zvysovat zaujem ludi.

Cele je to len o peniazoch. O nicom inom. Co na tom, ze sa automobilky vyhrazaju? Ferrari nikam nepojde, F1 je ich zivot. Pojde Renault? Papa. Pojde Honda? Papa. Pojde Mercedes? Asi tazko, ked im team zaraba, takze budu musiet zostat aj s motormi. A keby aj, nech si idu aj oni. Keby sa vratia cisto benzinove V6 alebo V8 s turbom ci dvoma, prilakalo by to inych vyrobcov, ktori sa nesnazia tvarit ekologicky, pritom je to akurat tak ekologicka katastrofa.

3 Likes

Ak spomalia o par sekund nikomu to nebude vadit ani nazivo ani v TV.
Je to zbytocne tvrdenie a obava.

race pace tohtorocneho Monaka bol na urovni F2. Tie nove navrhy sa na F2 aj podobaju. Rozmerovo to je takmer to iste.

1 Like

aha, takze F1 nechce prijat Andrettiho lebo by nedokazal zvysit zisky o viac ako by ujedal z kolaca, ale oni si nechaju odist Renault, Hondu a Mercedes? a aka automobilka sa dnes nesnazi tvarit ekologicky?

Ale ja netvrdim ze F1 nema byt aj eko, no ziadny extrem nie je dobry.
Sucasna sa nesnazi byt eko? Hybridy, MGU-K, MGU-H, ine opatrenia atd.
Ale zvysit elektro cast trojnasobne s nasledkami ze nemozes ist naplno a zostanu to stale velke a tazke monoposty, preto divaci urcite F1 nepozeraju…
Kludne nech podiel o daco zvysia (o 50-100%), aj paliva nech riesia, ale rozumnym sposobom, lebo ma to byt hlavne F1 a nie Formula E ci “politicka propaganda”.

tak samozrejme…ale som zvedavy ako budu podradovat na rovinkach a hucat v zakrutach :smiley: nie, ze by som tomu fandil, len to neberiem tak vazne.

Ved pisem ze je to len o peniazoch, citaj.

Kto hovori, ze to musia byt automobilky? Ilmor uz zavreli? Cosworth presiel na vyrobu kalkulaciek? Myslim si ze je v moznostiach aj mensich motorarov postavit twin turbo vidlicu, ak to bude bez bateriek. A pokial si dobre pamatam, este aj na hru s MGU-K bolo viac zaujemcov, MGU-H bolo to, co naozaj odradilo.

2 Likes

pekna predstava ale asi nerealna. Mozno ked raz bude v F1 BoP ako vo WEC a TCR…

Myslim si, ze keby sa pravidlami urcila v6 twinturbo, tak by bolo urcote viac zqujemcov zo strany motorarov. Ved taky jednoduchy motor by dokazali postavit aj technologicky slabsie a chudobnejsie automobilky. Myslim, ze prave sucasna zlozitost motorovych pravidiel brani rozvoju trhu. A f1 je teraz lakavy biznis, kazdy by sa do neho chcel zapojit.

A co sa tyka relevancie, tak ani tam nevidim problem. Posledne mesiace ukazuju, ze najschodnejsou cestou do buducnosti, aspon tej blizkej, je zvysovanie ucinnosti spalovacieho motora a synteticke paliva. Automobilky by sa do f1 tlacili, ak by vedeli, ze to, co vymyslia pre monopost mozu v pozmenej forme dat aj do beznych aut. To, co mame teraz, to je nepouzitelne.

ale F1 tam nechce kazdeho…ale ten druhy odstavec ma zaujal. Ako to myslis s tym, ze sa zda byt najvyhodnejsi spalovak so syntetickymi palivami? Ja vidim automobilky odklanat sa od cistych spalovakov.

Automobilky sa odklanaju kvoli propagande bateriek, lebo pre hlupeho zakaznika znie dobre slogan "zbavme nase mesta smogu, budeme jazdit s baterkami. To ze sa to spalovanie len odsunulo mimo mesta nevadi… Toyota vsak viackrat povedala, ze to nie je cesta (vyhladaj si Toyota rule 1:6:90). Toyota takisto so spolocnostou Chevron vyvinula benzin, ktory je viac ako z 50% z obnovitelnych zdrojov a ma nizsie emisie. Na tento benzin su schopne jazdit aktualne spalovacie motory. Aktualne ho testuju v sirsom spektre a vyzera to, ze to funguje. Takze staci len pokracovat vo vyvoji obycajneho benzinoveho ICE.

Za mna elektromobily zacnu ustupovat a onedlho sa na ne uvali taky “ekologicky likvidacny” poplatok, ze si bude o stol trieskat hlavu kazdy kto to kupil.

1 Like

Automobilky nic neurcuji, musi se drzet reguli, zadny normalni clovek uz vubec ne z automotive se nechce zbavil spalovaku.

v zasade suhlasim a viem aj o postoji Toyoty. Drviva vacsina vsak smeruje k BEV a snazia sa dobehnut zameskane. Nemyslim, ze by ich zaujem vyrazne stupol, keby F1 prejde na ciste spalovaky s tym, ze by museli dat mozno pol mld. za vstup.

1 Like

alfa a omega elektromobilu su baterie. suhlasim, ze pokial sa nezbavime 400 kilovej naloze tak elektromobilita bude limitovana.

To jo, ale ten ICE je stale podstatna cast pohonu. Toyota s Mazdou a Subaru idu vyvijat motory spolocne aj pre samostatnu aplikaciu, aj pre aplikaciu pre hybridny pohon. Jednoducho to myslia vazne a benzinak zdaleka nie je taky mrtvy ako sa snazia ekoteroristi nakecat.

Prebudzaju sa naspat aj ostatni, vo VW sa vyvodili aj nejake dosledky z prehnanej elektrifikacie ich vyroby, Mercedes tiez uz nema taky entuziazmus, BMW je este ako tak spokojne. Vela automobiliek vsak stratilo roky vyvoja ICE, ktory venovali baterkam…

Motorar nemusi platit za vstup ako novy team, ci?