Norris: Verstappen vo svojom vnútri vie, čo urobil zle. On sa musí zmeniť, nie ja | Magazín F1 - F1online.sk

Viacerí jazdci mali tú česť spoznať agresívny štýl Maxa Verstappena. Lando Norris tento rok zisťuje, aké je to pretekať proti pilotovi, ktorý na svojich súperov vyvíja nátlak a na trati im svojou jazdou odkazuje: Ak neustúpiš, havarujeme. Do kúta sa mu podarilo zahnať aj Norrisa, podľa ktorého je však Verstappenovi jasné, že toto nie je definícia férového pretekania.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/177502/norris-verstappen-vo-svojom-vnutri-vie-co-urobil-zle-on-sa-musi-zmenit-nie-ja

Tohle Lando vystihl naprosto přesně a začínám mít pocit, že Lando je v tomhle ohledu daleko vyspělejší, než Max

3 Likes

Ja v tom mám istotu. Ak niekto začne diskusiu s tým, že mám toľko a toľko titulov, viem čo mám robiť. Čo si asi pomyslíš o takom človeku?

4 Likes

Důsledek Emilové nedokončené základní školy se projevuje v plném světle.

3 Likes

V najrychlejsom aute, ktore sa nestretne s protivnikom, sa takyto jazdecky styl ani neprejavi…

Ale, zrazu, sa uz prejavuje…

Toto je Max, akeho pozname odkedy prisiel do F1.

Nech si vybojuje titul cestnou a ferovou jazdou… taky hodnotu mat bude. Ale ziadny iny.

1 Like

Casto tu niekto pise, ze ved podobny (Ako MV) bol aj Senna, Schumacher, Vettel a vsetci odisli ako legendy tohto sportu. Takze Verstappen je na dobrej ceste :smiley: Jedina vec ktora mi prekaza, ze tak lahko dokaze mat stratit hlavu a potom uz ide hlava nehlava do tych subojov, pritom na schopnosti jazdit a branit sa brilantne

Přiznám se, že ač Maxovi nefandím, tak bych mu moc přál, aby se dokázal v tomto změnit. Pokud to dokáže, vyhraje sám nad sebou a tím pádem i nad druhými. Myslím si, protože on je fenomenální jezdec, že by se o to měl pokusit. Pravda, on už si místo na piedestalu F1 zajistil, nicméně pokud by to zvládl v tom dalším módu, posunulo by ho to uplně někam jinam a větu je mi jedno co si o tom druzí myslí, by mohl přestat používat.
Tohle je vlastně pro něj ta největší výzva, protože jezdit umí , tam už se nic moc učit nemusí.

1 Like

Když je člověk pod tlakem, což v závodě tak občas je, tak lidská mysl a fungovaní přepne do módu boje a to funguje v módu boje o přežití, nechceš prohrat za žadnou cenu.
Každý jedinec však svůj stín ( zlo) využívá jinak a má jiné hranice kam je ochoten zajít.

Ja souboje Maxe a Landa vidim dost v pohode. Oba maji svoje svetle i temnejsi chvilky. Lando dostava pentle zrovna tak Max.

A kazda pentle znamena unfair hru. A myslim, ze Lando se plete. Pochybuji ze

Verstappen vo svojom vnútri vie, čo urobil zle. On sa musí zmeniť, nie ja

Spis mi prijde ze Lando ve svojom vnutri vie, co urobil zle.

Max se asi ke sve skode nezmeni a Lando se trosku meni, i kdyz si to nepripousti. Takze urcite v tomhle za me vyhrava Lando.

Edit: domnivam se , ze ten souboj z Rakouska uz ve svetle Austinu a Mexika vyzniva trosku jinak.

2 Likes

par rokov dozadu tu nejaki frustrati dookola postovali komenty podobnej urovne na Hamiltona. Tito styria sa k nim hrdo zaradili, akurat maju iny objekt zaujmu…

4 Likes

Hamík ale má základku dodělanou a myslím, že se učil docela slušně. Vlastně musel, protože na něj dohlížel Ron Dennis a ten nebyl žádná měkota.
Taky v hlasovém projevu je velmi zřetelný rozdíl mezi IQ a Intenzitou Qokání.

Nie som Maxov fanúšik a tiež sa mi nepáčia niektoré jeho manévre. Ale na druhej strane bez takýchto pilotov by bola F1 ochudobnená a bola o dosť sterilnejšia. Max proste jazdí hranu pravidiel. Ak to prestrelí treba mu dať primeraný trest ako pre každého. Nechcime aby piloti jazdili úplne v rukavičkách. A ak chce byt Noris raz majstrom tak to práve on sa musí zmeniť a byť agresívnejší.

2 Likes

Já si naopak myslím, že likvidačními zákroky přicházíme o mnoho zajímavých soubojů, které mnohdy můžou trvat i několik kol.

3 Likes

Jestli si myslíš, že vzdělání nemá vliv na vývoj jedince, tak se koukni na situaci u vás na Slovensku :slightly_smiling_face:

Sociopat udela vsechno proto aby mohl hrat lidem na nervy, navic cim vice pozornosti tim lip, nejak jsem si nevsim ze by se zacalo zapominat na finale 2021, bude to mit holt tezky 🫣 Par takovych je i tady…

Ano, máš pravdu s Rakouskem - v 63. kole tam Lando byl první na apexu, vlezl se na trať a Max ho předjel mimo trať, tedy jasná penále +10s pro Maxe dle posuzování z Austinu, ale Max žádnou penalizaci nedostal… to že nedostal ani černobílou vlajku za několikerou změnu směru při brždění (což přiznali komisaři po závodě je taky fakt. A to už se vůbec neřešilo že po kontaktu vyvezl Max s poškozeným vozem Landa z trati … takže jo, na Rakousko se po Austinu můžeme dívat zcela jinak.

2 Likes

Závodění nesmí být nikdy redukováno na snahu nenechat soupeře předjet za žádnou cenu včetně vyřazení obou. Tohle musejí být komisaři schopní rozpoznat, trestat a následně obhájit. Ať se to týká kohokoli.

3 Likes

V 63 kole bylo povinnosti utociciho pilota ponechat dostatek mista , aby branici se pilot mohl zatacku projet. To Lando neudelal. 10 sekund penalizace pro Landa.

Povinnosti braniciho a utociciho pilota jsou rozdilne.

prípad s útočníkom na vnútrajšku. Komisárom, pilotom a tímom vysvetľuje, že útočiacemu jazdcovi je nutné nechať priestor, ak má najneskôr v apexe zákruty prednú nápravu na úrovni zrkadiel brániaceho sa jazdca a zároveň svoj manéver zvládne dokončiť kontrolovaným a bezpečným spôsobom od vjazdu až po výjazd zo zákruty.

Zároveň je povinný dbať na to, aby súpera nevytlačil z trate, a teda mu musí ponechať dostatočnú šírku na úseku od apexu k výjazdu zo zákruty. V neposlednom rade musí byť schopný udržať sa v medziach trate

Lando prostor mel, Maxe mel vedle sebe. Zaroven ale nenechal Maxovi dost mista od apexu k vyjezdu ze zakruty.

Musis si to dostudovat. Mozna se na to koukni znovu, jestli tam najdes misto na vnejsku, ktere tam Lando mel nechat. Ja vidim jen Landovu snahu zablokovat Maxe.

Max s poskozenym vozem smeroval na okraj trate mimo zavodni stopu a v te se drzel celou dobu a prekrizil ji pouze pri prujezdu nasledujici zatackou, coz je pochopitelne, protoze zavodni stopa tam trat krizi. Noris pak Maxe naprosto bez problemu predjel v zavodni stope.

Jednoznacne mel Max problem s ovladanim monopostu, stejne jako Lando.

Takze ve svetle Austinu a predevsim Mexika, mel Lando v Rakousku dostat nejen 5vterin za opakovane porusovani trate, tak 10vterin za vytlaceni soupere.

A to ze ho Max po vnejsu predjel v tom nehraje roli. Lando take v Mexiku Maxe predjel po vytlaceni ve 4ce mimo trat a penalizaci nedostal.

K pozdejsim vyrokum komisaru se nevyjadruji. Meli moznost potrestat Maxe i po dokonceni zavodu, nic jim v tom nebranilo. Za me Max v brzdene zone smer nemenil.

1 Like

Co to vypovida o tom cloveku? No ze ma tolik a tolik titulu. To je jednoduche.

Presne to rekl Alan Prost po titulu v roce 1989. Vseobecne panovalo presvedceni, ze Prost do Senny zatocil umyslne.

Prost tehdy rekl: Jsem trojnasobny mistr sveta. Vim jak mam projizdet zatacku. Nikdo me to nemusi ucit.

To je uz tak v dnesni dobe. Kdekdo si mysli ze vysoka skola zivota je vic, nez vzdelani, znalosti, kariera, dosazene uspechy. To je ten vek informaci. Kazdej je lepsi fakticky doktor, virolog, vojenskej expert, politolog a predevsim expert na pravidla v F1. :grinning:

2 Likes

No tvl, tak takové překroucení faktů a nepochopení pravidel se jen tak nevídí!
Ty si fakt žiješ v jiném světě a vesmíru … dále nemám co komentovat. :-1:

Ale už začínám chápat tak rozdílné názory spousty fanoušků Maxe když si někdo takto špatně dokáže vyložit pravidla i situaci na trati! :rofl: :rofl: :rofl: :exploding_head:

2 Likes