V 63 kole bylo povinnosti utociciho pilota ponechat dostatek mista , aby branici se pilot mohl zatacku projet. To Lando neudelal. 10 sekund penalizace pro Landa.
Povinnosti braniciho a utociciho pilota jsou rozdilne.
prípad s útočníkom na vnútrajšku. Komisárom, pilotom a tímom vysvetľuje, že útočiacemu jazdcovi je nutné nechať priestor, ak má najneskôr v apexe zákruty prednú nápravu na úrovni zrkadiel brániaceho sa jazdca a zároveň svoj manéver zvládne dokončiť kontrolovaným a bezpečným spôsobom od vjazdu až po výjazd zo zákruty.
Zároveň je povinný dbať na to, aby súpera nevytlačil z trate, a teda mu musí ponechať dostatočnú šírku na úseku od apexu k výjazdu zo zákruty. V neposlednom rade musí byť schopný udržať sa v medziach trate
Lando prostor mel, Maxe mel vedle sebe. Zaroven ale nenechal Maxovi dost mista od apexu k vyjezdu ze zakruty.
Musis si to dostudovat. Mozna se na to koukni znovu, jestli tam najdes misto na vnejsku, ktere tam Lando mel nechat. Ja vidim jen Landovu snahu zablokovat Maxe.
Max s poskozenym vozem smeroval na okraj trate mimo zavodni stopu a v te se drzel celou dobu a prekrizil ji pouze pri prujezdu nasledujici zatackou, coz je pochopitelne, protoze zavodni stopa tam trat krizi. Noris pak Maxe naprosto bez problemu predjel v zavodni stope.
Jednoznacne mel Max problem s ovladanim monopostu, stejne jako Lando.
Takze ve svetle Austinu a predevsim Mexika, mel Lando v Rakousku dostat nejen 5vterin za opakovane porusovani trate, tak 10vterin za vytlaceni soupere.
A to ze ho Max po vnejsu predjel v tom nehraje roli. Lando take v Mexiku Maxe predjel po vytlaceni ve 4ce mimo trat a penalizaci nedostal.
K pozdejsim vyrokum komisaru se nevyjadruji. Meli moznost potrestat Maxe i po dokonceni zavodu, nic jim v tom nebranilo. Za me Max v brzdene zone smer nemenil.