Norris: Urobili rozstrel na jedno kolo pre televíznu šou | Magazín F1 - F1online.sk

Najprv bolo povedané, že jazdci o kolo nebudú môcť predbehnúť safety car a vrátiť sa do rovnakého kola ako líder, potom mohli zrazu predbehnúť len tí, ktorí boli medzi Lewisom Hamiltonom a Maxom Verstappenom. Jeden z týchto pilotov, Lando Norris, považuje toto rozhodnutie za účelové v prospech televíznej šou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/51858/norris-urobili-rozstrel-na-jedno-kolo-pre-televiznu-sou

Norris to říká dobře, je to neakceptovatelné. Mercedes věděl že pokud se budou auta o kolo zpět posouvat tak se už závodit nebude a zároveň věděl že pokud by se neposouvali tak mezi Hamiltonem a Maxem jsou asi 4 auta a to by mu na to jedno kolo udržet stačilo. To co se stalo potom je pokřivený Masismus.

1 Like

Na race channel youtube je video kde hovoria že všetky tími majú z fia gentelmansku dohodu o čo najrýchlejšie ukončenie safety car period a keď je to čo i len trošičku možné dokončenie pretekov bez safety caru na trati. Dohoda však evidentne platí len do bodu kedy to vyhovuje všetkým akonáhle je jeden tím ukrivdeny sťažuje sa. Tak načo vôbec nejaké dohody uzatvárajú keď ich nemajú ochotu rešpektovať?

Veď to je to…Ono by nikomu nevadilo, ak by predbehli všetky autá o kolo späť, alebo žiadne, kvôli rýchlemu reštartu. Zvolilo sa jedno riešenie z mnohých a čistou náhodou len práve toto jedno vyhovovalo Maxovi. Pri rovnakých pneu nepoviem nič, no o 40 kôl staršie a dva stupne pomalšie pneu? Čo to bolo, ak nie vydláždená cesta k titulu?

Autá o kolo späť nemuseli vôbec predbiehať. To by tiež bolo v súlade s pravidlami aj dohodou - najrýchlejší možný reštart. Tu išlo očividne o niečo iné, ako o gentlemansku dohodu.

Fandil som síce Maxovi, ale sám ešte neviem ako sa cítiť ohľadom celej situácie. Ale jedno je jasné, Mercedes neurobil rozhodnutie nezastaviť kvôli rozhodnutiu nepúšťat autá pred SC, ale kvôli tomu, že by stratil pozíciu na trati voči Maxovi. Toto rozhodnutie padlo až keď už boli skoro všetci vo vláčiku.

Ak by zastavili, Max by určite zostal vonku, lebo by videl zisk pozície na trati. A potom by to bolo úplne o ničom inom, rozhodnutie by obhajoval Mercedes a napadal RedBull

To nevieme, ako by dopadli preteky. Čo ak by sa odjazdilo za SC, ako je zvykom? Alebo by bol reštart a jazdci o kolo späť by nepredbiehali? V Mercedese by boli za hlupákov, že uvoľnili pozíciu. Spätne sa ľahko hodnotí.

Kdyby u Mercedesu připustili možnost že se to ještě odstartuje a auta o kolo zpět by mezi nimi nebyli tak by na výměnu jeli, jenže tento scénář dle jejich výkladu nebyl možný. To co se stalo narychlo před posledním kolem nikdo nečekal a dle pravidel na to nebyl prostor.

1 Like

Samozrejme som v mojej hypotéze predpokladal konštantnosť vedenia a rovnaké rozhodnutie. Čo teda uznávam, nie je až tak 100%né

Autá o kolo pozadu mohli pustiť skôr len nad tím váhali až si z toho narobili kontroverziu. Hľadáš tam konšpiraciu aj keď do dnes si sa nikdy nad tým pravdepodobne nepozastavil prečo tie auta púšťajú do toho istého kola. Sam alonso sa čudoval prečo nieje povolené im odbehnúť.

1 Like

Masi urcite neurobil zle rozhodnitie, ktore by bolo proti pravidla. 54 kol, je dost dobra vzorka vykonnosti, na to aby preteky mohli byt ukoncene. Ale neurobil to ani dobre. Z toho respektu voci tomu ako sa rozlozili vykonnost pocas predchadzajucich 54 kol to mal nechat dojazdit neutralizovane za SC.

Chces povedat ze to mal nechat dojazdit za SC len preto, lebo Hamilton bol cely zavod na cele a zasluzil si vyhrat? (co mimochodom nespochybnujem, Hamilton nemal co viac urobit) S tym absolutne nesuhlasim, xy krat nevyhral najrychlejsi a najlepsi, spravodlivost nemas ako zariadit. Mercedes bol prilis konzervativny, hrali moc na istotu, akoby necakali, ze RB bude nieco skusat. Druha vec je, ze im tam chybal Bottas. A subjektivne, Wolffove plakanie aby nedaval SC tomu nasadilo korunku, proste po tomto som im to nebol schopny dopriat.

Co sa Masiho tyka, nemal moc na vyber. Ak by tam SC nechal, plakal by cely RB, Hamiltonovi antifa a kopa dalsich, ze Hamiltonovi zabezpecil titul v klude za SC. Moze sa zdat, ze tymto co spravil to rozhodol v prospech Verstappena, ale nemohol vediet, ze to Verstappen da, hlavne pri sile motora Mercedes a tych dlhociznych rovinkach. Urobil jedinu rozumnu vec. Nechal ich pretekat. Nechat dojazdit posledne kola posledneho zavodu najnapinavejsej sezony za SC nechcel.

ano, to chcem povedat

Nuz, ako hovorim, nesuhlasim. Keby takto zmyslame z pohladu celej sezony, tak sa stalo co sa malo stat, lebo Verstappen drvivu vacsinu sezony viedol sampionat, cize bol lepsi a rychlejsi a spravodlivost bola dosiahnuta. Hamilton si to prehral chybami pocas sezony, nezobral mu to Masi v poslednom preteku.

Pravdepodobne ano… bola to totalna fraska ako som uz pisal predtym, to rozhodovanie vzdy inak v rovnakych situaciach je sialene ale vravel si ze ze posledny pretek je iny ako ostatnych 21, tak toto je presne to co som nechcel, FIA zachovala konzistentnost v nekonzistentnych rozhodnutiach, tu dokonca hned na zaciatku rozhodla opacne ako v minulych pretekoch ked Max musel presne po rovnakom vytlaceni vratit pozociu Hamiltonovi. No a nasledne spravila 2 protichodne rozhodnutia pocas jedneho SC,najskor nesmu a potom mozu podla toho kto prave Massimu zavola… ja si myslim ze by ani nemali mat moznost mu v takejto miere volat…
Totalne sa mi tie rozhodnutia bridia a bola to fraska, na druhej strane nemozme povedat ani fň ze by to z pohladu na celu sezonu nebolo spravodlive, nikdy predtym sa to tak nerobilo ze by sa malo zachovat poradie z pred SC, SC vzdy nabural strategie a vzdy pomohol tim vzadu vratit sa do zavodu. Ham dostal tuto pomoc 2 krat v sezone, a ziskal vdaka tomu 18+25 bodov a v madarsku stratil 7, cize 36 ziskal tuto sezonu, a Verstappen ziskal iba tychto 7, minule preteky mu to aj tak k bodom nepomohlo…

Nesúhlasím, mal možnosť spustiť preteky bez predbiehania áut o kolo späť, nie vybrať si len tie, ktoré mu vyhovujú. Takto to naozaj vyzerá byť šité na mieru pre Maxa.

Nuz, ta moznost tam bola, moznosti bolo viac. Ocividne mu prisla ako najlepsia tato. V tom zasa nevidim vyznam, spustit zavod a nechat tam napchane auta o kolo pozadu, to je to iste ako nechat to dojazdit za SC.

Je mi jasne ze to vyzera pofiderne takto ako to je, treba si vsak uvedomit, ze na rozhodovanie nemal vela casu, bolo treba nejako rozhodnut a hlavne rychlo. Spustil to Latifi svojou nehodou a Masi sa s tym snazil vysporiadat. Ci dobre, o tom uz si kazdy tabor mysli svoje.

Kazdopadne, ako tu niekto vyssie pisal, zakazal by som vyvolavat komisarom a riaditelovi pocas pretekov. Ktovie ci aj to nehralo rolu v Masiho rozhodovani

Mercedes zastavit nemohol, pustit titul na trati ked nebolo jasne ci sa este pojde nedavalo zmysel a pvoedzme si rovno aj keby sa pretekalo, max by poziciu nepustil to by sa radsej vyradil…nebola to rovnocenna situacia, hamilton by ako buran ist do suboja nemohol videli sme ako sa RB s maxom “brani” a nie nie je to kvalita jazdca ale prehanana agresivita.

Oznam pre Liberty Media : Budúci rok to chcem aby sa rozhodlo na cieľovej čiare… :smirk:

Ako píšeš, možností bolo viac, no len jedna jediná bola výhodná pre Maxa. A ešte pre info, za Maxom boli tiež jazdci, pre ktorých bol závod až do konca. Ich neovplyvňovali monoposty o kolo späť?