Norris o dominancii Red Bullu: Keby mali dvoch Pérezov, nezažívali by sme to | Magazín F1 - F1online.sk

Éra súčasných pravidiel, zavedených v roku 2022, začína pripomínať dominanciu Mercedesu, ktorý kraľoval od návratu turbomotorov v roku 2014. Počas hegemónie strieborných šípov boli časové rozdiely medzi tímami podstatne väčšie než dnes. Vtedy aj dnes však platí, že väčšinou na čele vidíme jednu značku a jedného jazdca. Čaká nás kvôli tomu úpadok záujmu zo strany fanúšikov?


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/151184/norris-o-dominancii-red-bullu-keby-mali-dvoch-perezov-nezazivali-by-sme-to

V rámci BOP se po polovině závodů prohodí Verstappen se Strollem.

Bottas byl jednou 5. v šampionátu.

Verim, kdyby to byl on ktery by vyhraval tak by mluvil o tom, jak je to normalni, ze nejlepsi dominuje v kazdem sportu. Nikdo prece nebrecel kdyz vyhraval Bolt, Djokovic , Loeb atd. Ale protoze to “on” neni tak fnuka jak to musi byt nudne.

Musíme si zvyknout, že se vyhrává bez boje. Oni jen dělaj svou práci nejlépe jak mohou a Perez sice není schopný kousat, ale za to už jen poslouchá a neotravuje.

Je to chytrej kluk. Kdo by to byl do neho rekl.

Stejne by me zajimalo, co by se stalo, kdyby Bottas zustal v Mercedesu. Byl by jeho feedback lepsi, nez Russelluv? Byl by Mercedes jinde?

Soude podle slov Landa se zda, ze na pilotovi zalezi vic, nez jak psal tusim Boutsen.

1 Like

Ona je upřímně řečeno dnešní F1 i při dominance Maxe v dlouhodobém srovnání zajímavá nadprůměrně - reálně jsou odstupy malé a stát se může leccos. Bylo daleko hůře - třeba při dominanci Schumachera s Ferrari se nepředjíždělo prakticky vůbec ani na dalších pozicích, Mercedes v hybridní éře byl dost sezón úplně jinde než ostatní a od odchodu Rosberga měl LH v týmu od Bottase konkurenci ještě menší, než Max nyní od Checa. Ale období, kdy někdo naprosto ulétl bylo více, třeba Williamsy s aktivním zavěšením - prostě pořád něco.

Podle mne je dnes problém s reakcemi fanoušků dost dán “Netflix generací”. Tihle fans ví o historii pramálo. Sledovat závody běžně začali 2019-2020, kdy rok 2020 sice byl jednou z nejdominantnějších sezón historie vůbec, ale lidi v době covidu byli rádi, že je aspoň něco k vidění a tak to zkousli snadno. No a pak přišel epický rok 2021, který byl přiznejme si v novodobé historii F1 dost anomálií, ale noví fanoušci si tohle neuvědomují a mysleli si, že to takto bude už pořád - no realita je dost jiná…
Přitom si myslím, že rok 2022 zas tak jednotvárný nebyl - na začátku dominovalo spíš Ferrari, RB to doháněl až v průběhu roku a do převahy se dostal až v druhé polovině.
Rok 2023 sice už o dominanci RB byl, ale zase se dělo hodně zajímavých zlomů ve zbytku pole. Uvidíme jak letos, osobně moc nevěřím, že RB vyhraje víceméně všechno - na titul pro Maxe bych vsadil, ale třeba se sázkou na více než 15 vítězství v sezóně bych docela váhal.

6 Likes

Ono slapat na plynovy pedal se holt musi umet, to nejni jen tak. :rofl: Ne nechte me buit mam hlad :rofl:

Max je spolu se Schumim nejlepsi pilot historie, k tomu ma nejlepsi auto (ale ne nejdominantnejsi vsech dob). To se proste tezko prekonava. Ale Norris aspon nerekl uplnou sra.cku, to se mu musi nechat.

2 Likes

To kde je dnes Mercedes je dôsledok odchodu klucovych inzinierov a zavedeniu stropu. Mercedes fungoval na masivnej prezamestnanosti (2000 ludi) a bezodnemu rozpoctu, nekonecnym upgradom, ktorym je dnes koniec.
Bottas by im dnes nepomohol o nic viac ako Russell.
Feedback od pilota je stale menej a menej dôlezity, maju tam stovky senzorov a ticicky pocitacov.
Dnes je to inziniersky sampionat, resp.show.
Nie športové preteky pilota, ktory tam sedi bez vysielacky a pomoci pocitacov sám a vsetko si riesi sám.

Myslím, že Norris nemá pravdu. Zájem o F1 je obrovský a to, že Max jezdí tak, jak jezdí vůbec neubírá na atraktivnosti…Byla tu éra Ferrari se Schumacherem, éra Mercedesu s Hamiltonem…a teď je zkrátka éra Redbullu s Verstappenem…a je to o tom, že se na scéně objevil pilot, kterej má dobrý auto a je dobrej jezdec…mě připomíná svou jízdou Schumachera, taky takovej dobře naprogramovanej robot… :smiley:

Je to jako kdybych zral akrobatku na masine v automatu.

… predsezónne predstavovanie monopostov a Eisking kde sa moderátori rozplývali nad geniálnym ťahom v podobe flexibilného zavesenia prednej nápravy a celkového konceptu že je to
, pecka " … ( :rofl::rofl::rofl: tak to vyzerá že aj Eisking stúpne na hrable)

Je to tezky kdyz se ti furt rozlazuji housle moc si nezahrajes :man_shrugging:t2:

No ja a Lando si myslime neco jineho co se tyka sampionatu. Byt tam dva Perezove, neresime dominanci RBR.

Jestli feedback od pilota hraje roli to nevim, ale rekl bych ze ten vliv je stale mensi, ale mozna stejne dulezity. Preci jen uz muzou rozhodovat drobnosti.

Nekteri piloti maji radsi pretacive, nekteri nedotacive auto. I Newey tvrdi ze feedback od Maxe je dobry, ale to samozrejme muze byt jen PR.

V kazdem pripade s tebou Newey nesouhlasi.

1 Like

Schumi je určitě velmi spokojen pokud to vidí, Verstappen dostal instrukce, a plní je do posledního písmene :grin:

8 Likes

Mně přijde, že na problémech Mercedesu má značný díl viny i Toto Wollf… OK, udělali chybu v konceptu pro rok 2022 - stane se, přístupů bylo na začátku této sezóny více a nebylo zdaleka hned jasné, co bude nejlepší. Jenže u Mercedesu byl problém v tom, že místo aby makali na řešení a případně změně, tak Toto vrhl raději síly do “osvědčeného” tlaku na FIA s cílem vybrečet změnu pravidel - lanka podlahy, pak TD39, čímž paradoxně nejvíc pomohl RedBullu. A pak ta záhada se zachováním zeropods i pro rok 2023 na základě relativně slušných výsledků na konci sezóny - tam Lewis naznačoval, že on byl ostře proti a o tomto konceptu rozhodl přímo Toto. A mám pocit, že zrovna v tomto Lewis mluvil pravdu…
No a to, jak s nimi posléze na začáfku roku 2024 LH “vyje.al” je taky vyloženě prohra pro Tota, to není o nikom jiném.

4 Likes

Suhlasim so vsetkym co si napisal.

1 Like

Ty steroidy už neber, stejně je to u tebe vidět jen nahoře :grin: