Norris nechápe pravidlá o traťových limitoch: Max sa ani nepokúsil zmestiť do zákruty | Magazín F1 - F1online.sk

Ďalšia kontroverzná podkapitola Veľkej ceny Rakúska, ktorá však zostala trochu prehliadnutá vzhľadom na neskoršiu kolíziu Landa Norrisa s Maxom Verstappenom. Táto téma by však mala byť adresovaná, keďže pilot Red Bullu opustil trať, získal výhodu a mohol si ju ponechať, kým jazdec McLarenu opustil trať, nezískal výhodu a pripísali mu to ako štvrté porušenie traťových limitov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/161792/norris-nechape-pravidla-o-tratovych-limitoch-max-sa-ani-nepokusil-zmestit-do-zakruty

Co na to říci, jsme s Tebou Lando, ale obávám se že k odpovědím se nikdo kompetentní šikovně nebude mít :man_shrugging:

Co by se stalo kdyby Lando pozici nevrátil? Dostal by 10s trest za získanou výhodu a 5s trest za opět čárečku jízdy mimo trať? Vlastně dvojí trest?

Traťové limity a postih za porušení mi nepřipadají nijak nelogické, je to prostě vytyčený prostor, do kterého se musejí vejít - nic neobvyklého i v jiných sportech. Pokud jsou v závodě čtyři porušení málo, ať se jedná o zvýšení. Na druhou stranu popisovaný případ mi připadá jako dvojí trest, což by být nemělo. Ale na těchhle věcech by se měli jezdci shodnout a vymáhat změnu prostřednictvím GPDA, jinak ji nemusí mít.

… ale když přeci z toho vytyčeného prostoru nevyjede svoji chybou, tak by se to rozhodně započítávat nemělo. To tam započítávat mi tedy nelogické přijde. Můj názor.

To by se musel určit viník a ten penalizovat, nevím, jestli by v tom nebyl ještě větší zmatek. Netvrdím, že tohle pravidlo je ideální, ale vadí mi, že jsem nezaznamenala konkrétní podnět na změnu nebo upřesnění pravidel. Jenom to, že je často někdo nespokojený se současnou aplikací. A ne, minulá praxe, kdy Masi určil jenom některé zatáčky k posuzování (a ještě to dokázal změnit během závodu) mi taky nepřipadala dobrá. Takže jak?

To máš pravdu že nejhorší je když se ozve vždy jen ten kdo do toho zrovna spadne, to většinou moc změn nepřinese.

1 Like

Riesenim su pasy normalne pasy strku, nie ako v pripade piastriho alebo bariery blízko trate ake mestské okruhy zrovna neoblubujem

Já zase nechápu o poškozených autech. Norris brázdil trať s víc rozbitým autem než Perez v Kanadě a trest nedostal.

Ak by Norris spôsobil SC z obavy, že dostane penalizáciu a odstavil by monopost, kľudne by sa mohlo stať, že by Verstappen nezískal vo VC ani bod.

Ved to sa kludne mohlo stat. Mal podla pravidiel zastať lando tak ako mal zastat Čeko? Kto mal viac poškodený monopost ten ci ten? Jeden dostal trest a druhy nie. Preco? Preto ze landa max po kolízii vyradil? dosledky pomohli?

1 Like

Pokud to je možné opravdu všude a na všech okruzích, aby tyhle debaty zmizely (možná až na úplné výjimky), a pokud jezdci a týmy mají sílu to prosadit, tak do toho. Tu opravdu důraznou snahu ale nevidím, jenom hudrování, když se penalizace za limity někoho dotkne. Opravdu velká nespokojenost byla po loňské GP Rakouska a myslím, že se určité řešení našlo. Pokud to na tom okruhu nemůže být lepší, pak jsou asi stížnosti už bezpředmětné.

Áno za štrkové zóny by sme boli za jedno.
Problém sú iné série, ako napr. motoGP kde je ten štrk zase nebezpečný. Oni naopak potrebujú tie výbehové zóny koli bezpečnosti.

Videl Lando vôbec tie zábery? Veď boli bok po boku a sám Lando vyšiel ľavými kolesami za čiaru, tak kde mal Max miesto? A Max išiel trošku ďalej len preto, lebo tam je tá nezmyselná žltá klobása, ktorú musel obísť. Obchádzal to takto každý, kto tam bol vytlačený, aj Lando po svojej prvej divebombe.

A akú výhodu získal Max? Pred tým vytlačením (pred brzdou zónou) mal Max náskok cca 0.3s, po vrátení sa na trať mal náskok presne rovnakých 0.3s.

1 Like

Obávam sa, že na tieto otázky nie je schopný odpovedať ani riadiaci orgán. My sa tu len môžeme dohadovať.

Tratove limity su fakt sr*cka jazdec ta vytlaci von a mas to ako porusenie tratovych limitov. Ci uz islo o Maxove vytlacania alebo Landove, co nechapem preco nikto neriesi tu zmenu smeru pri brzdeni taky Ricciarodo by mohol rozpravat (2018 Azerbaijan). Madarsko 2016 Raikkonen to iste zmena smeru pri brzdeni. Cize Lando mohol skusat len Divebomb alebo agresivnejsi pristup.

Max ze Diveboom neni cesta, ale tak vacsina jeho predbehnuti boli prave divebomb a nie vzdy to koncilo dobre.

6 Likes

Kdyby byl SC tak by to MV pomohlo, protože by ostatní museli zpomalit a tím by měl menší ztrátu po výměně kola.

nemam rad angličanov večina sa hraje že je niečo viac ako my ostatni a Norris nie je vinimka takže Norris sa čuduje že dostal trest za tratove limiti ono sa to ako si tu nespomina ale to nieje ani pevne dane ked prekročite 4 krat dostanete trest nie tak to to nefunguju komisari na to pozeraju či jazdec to robi pravidelne alebo nie ked Norris za 5 kôl vyšiel 2 mimo trať tak sa to inak berie keby to urobil za 20 kôl a momet kedy dostane te upozornenie pak dostal Norris vlajku a až pak dostal trest ale on sa na miesto toho aby si priznal že porušoval tratove limiti sustredi na to že to urobil aj max k toremu dotoho aj sam dopomohol a ja to poviem dajte šade na miesto bielej čiary štrk a je pokoj kto vynde na štrk sam sa spomali sam sa potresta a mame pokoj Norris by zopar krat vyšiel mimo trať vypadol by z 1sek a žiadna kolizia by nebola

Zajímavé jak si “slušňák” vybírá jen to co se mu hodí. Proč nám neukážeš situaci kde byl VER ve chvíli kdy NOR probrzdil. Byl prakticky o délku auta vzadu a normální závodník by to vzal na vnitřní stopu a souboj by pokračoval na výjezdu. Ale ne náš boreček. Ten šel uprostřed zatáčky na plyn a objel soupeře mimo tratě.

2 Likes





2 Likes
2 Likes