Norris načal ďalšiu tému: Kto v dvanástej zákrute útočil a kto sa bránil? | Magazín F1 - F1online.sk

Na svete existujú pojmy, ktorým každý intuitívne rozumie, až kým nezačne záležať na presných definíciách. V pravidlách Formuly 1 je takých pojmov celá kopa. Jeden z nich v Austine zohral kľúčovú úlohu pri tom, či mal dostať trest Lando Norris alebo Max Verstappen.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/176236/norris-nacal-dalsiu-temu-kto-v-dvanastej-zakrute-utocil-a-kto-sa-branil
1 Like

Takže Norris 0 a Max 5?
To by byl velký zvrat.

2 Likes

Měl jsem pravdu!!! :grinning:

3 Likes

Myslím že to je trochu odpověď na to jakým směrem to budou hnát.

4 Likes

Aby to nedopadlo tak, že Lando je v právu a že to bylo špatně rozhodnuté, ale že to dle pravidel nejde změnit. :rofl: Já tohle očekávám, když budu upřímnej.

4 Likes

vela ludi toto riesilo ze noris bol braniaci kedze bol prvy v zakrute.
a porovnanie s kmag/ham je vyborne
FIA by sa mohla pochlapit a zmenit rozhodnutie,
zlepsili by si PR, ale zial prave to nechcu.

3 Likes

Já očekávám zamítnutí že tam McLaren nemá žádný nový prvek a i tak dovysvětlení že útočník je útočníkem dokud manévr není plně dokonán. Dokonáním se v tomto případě myslí až moment kdy vyjede na výjezdu ze zatáčky jako první, vzhledem k tomu že před Maxem se ocitl jen chvilku před brzdnou zónou do zatáčky.

3 Likes

Mimo to stále vidím 2 problémy pro FIA. Obrana mimo trať pro Maxe, to je nezpochybnitelný a na to dle pravidel nemá právo nikdo. A za druhé doplnit si do toho svého jízdního kodexu i to že pokud útočící jezdec vjíždí do zatáčky před bránícím jezdcem tak bránící jezdec mu musí nechat prostor po celé délce zatáčky včetně výjezdu, v takovém případě bez ohledu na apex.

3 Likes

Tak 5 sec Max a 10 sec pre Norrisa a Piasti tretí

norris ma pravdu on uz maxa predbehol a maxo bol tym utociacim

a ako je vidiet aj na priklade magnusse lujzo tak komisari rozhoduju od buka do buka, proste rozhoduju tak ako sa im chce, podla sympatii, antipatii, ako sa vyspia,…

a takych pripadov kedy jazdec na maxovom mieste v identickej situacii dostal trest bude urcite daleko viac

maxo 2x pocas pretekov vytlacil norrisa mimo trat a 2x ho pritom predbehol mimo trat a ostal bez trestu a trest este dostal norris

no a to, ze fia po 70tych rokoch nema zadefinovane take zakladne pojmy ako apex, utociaci, braniaci sa jazdec, brzdny bod, …, ale zaroven to vyuziva pri zdovodnovani (ne)udelenia trestu je fakt uz cista fraska

norris maxa predbehol uz pred brzdnou zonou(ktora samozrejme nieje nikde definovana :slight_smile: ) takze predbiehaci manever bol ukonceny

1 Like

norris nema za co dostat potom trest ak bude maxo oznaceny za utociaceho jazdca
on dostal trest za predbehnutie maxa mimo trate, lenze ak utocil maxo tak ho logicky on predbehnut nemohol a mimo trat ho vyhnal pri utociacom pokuse maxo takze sa mu nemoze ani zapocitat vyjazde mimo trate
cize maxo 5s norris treti a piastri stvrty

1 Like

Jako Magnussen byl dost podobný příklad, Ham ho podobně předjel na rovince jako Norris, pak tam Magnussen nalítl do zatáčky podobně jako Max, vylít z dráhy, 10s penalty za vyjetí z tratě :man_shrugging:

2 Likes

ale on ten predbiehaci manever od norrisa bol dokonany este pred brzdnenim takze z tohto pohladu uz mal byt utociacim maxo
ak by zakruta nenasledovala az o 100-200 metrov dalej tak stale by to bol nedokonceny predbiehaci manever a pocital by sa za dokonceny az po vyjazde zo zakruty? a ak by bola zakruta nie o 100, ale az o 1000 metrov?
proste ak ho predbehol skor ako zacali brzdit tak by to malo byt povazovane za dokoncene predbiehanie

3 Likes

nuz ale magnussenov fotrik sa zjavne nepozna tak dobre s komisarmi ako maxov, takze pre neho platia ine pravidla :slight_smile:

3 Likes

Jako definované to nikde nemaj :man_shrugging: Ale za mě kdyby Norris sám nájezd do té zatáčky po předjetí nezvládl, pak nezvládl celý ten předjížděcí manévr a musel by se proto oné pozice vzdát. Hranice kdy je předjížděcí manévr již dokonán plně jen na rovince je asi dost diskutabilní, určitě by to též stálo za to definovat. Třeba to že se dostane před druhý vůz o jednu délku vozu může možná stačit, složitý to je.

1 Like

Dufam, ze sa Lando bude aj dalsie dni zaoberat tym, co bolo a zase si pres.erie sance vo VC… Ach.

Ferrari, drzim palce.

Tak si říkám že jestli měl Norris manévr plně dokonán, pak měl jít na vnitřek kde by si to mnohem lépe pohlídal a tím by dal určitě najevo že teď je řada na Maxovi.

1 Like

Dokonáno.
Kdyby tam před zatáčkou byla cílová čára, tak by vyhrál kdo? No Norris.

Nedavno někdo “vyhrál” na cílové rovince.
Vettel? Ocon? Neb Alonso? Už nevím. I bez dokonaného předjetí. :slightly_smiling_face::grin:

3 Likes

Tak loňská Brazílie Alo Perez je jasný kdo projel cílem jako první. Samo livetiming jednoznačně určuje pozici na trati, no dokončený manévr a změna útočníka a bránícího se jezdce je na vodě? Víš jak, občas jen nakoukneš dopředějc v livetimingu ale nestačí to :smile: Ale to jen používám selský rozum, nemám se v pravidlech o co opřít, jsou to pojmy které nemaj definici.

1 Like

Kdyby šel na vnitřek, tak skončí, jako Alo, když mu změnil směr Stroll

2 Likes