Newey neschvaľuje nové pravidlá: FIA sa nechala ovplyvniť výrobcami | Magazín F1 - F1online.sk

Na pravidlá pre rok 2026 sme už mali dostatok času utvoriť si vlastný názor. Čo však na ne hovorí najväčší konštruktérsky mozog súčasného motoršportu? Adrianovi Neweymu je ľúto, že FIA celkom zabudla na to, že vo Formule 1 existuje aj šasi, a že sa v oblasti motorov neodvážila vydať aj iným smerom ako doteraz.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158790/newey-neschvaluje-nove-pravidla-fia-sa-nechala-ovplyvnit-vyrobcami
1 Like

Je fajn když můj názor na nová pravidla “posvětí” taková kapacita jako je Adrian. :slightly_smiling_face:

Jinak ještě jedna poznámka, Adrian má už teď nulovou motivaci kopat za RB a i přes to označuje nové motory za kravinu. Chlapci od RB poukazovali na absurdnost některých aspektů nových motorů a hned se zrodila myšlenka, že je jejich vývoj pozadu, i když to jsou dvě nesouvisející věci a RB boys mají vlastně pravdu :slightly_smiling_face:

1 Like

Můžeš poděkovat těm, kteří neustále chtějí nové týmy a nové motoráře.
Těm FIA a spol. dělali ústupky, aby byl motor levnější a dosazitelnejsi.

Takže vlastně Audi a RB-Ford.

… a při tom ztrácíme Renault :man_shrugging:

2 Likes

No jo…
Zrušilo se mguh, aby vstoupili noví hráči. Jsem slyšel, že vývoj mguh atd. stojí až mld. Eur.

To nevím jestli to číslo je pravda, každopádně to je složitý a drahý jako prase. Pro nové obzvlášť.
Takže se to zrušilo a tady to máme.

Vím že tomu nevěříš, ale poté přijde návrat osmiválců :open_mouth:

Osmiválce na syntetická paliva?
Éra osmiválců byla zdaleka nejvyrovnanější v historii F1 :slightly_smiling_face:

1 Like

Ale ne díky motorům :grinning:

1 Like

Nás tady čtou :smile:

Jenže Domenicalli je hrozná tlučhuba, nestalo se nic z toho co sliboval. Tomu se nedá věřit vůbec

1 Like

No je to poskok a klaun Liberty Media, o tom se určitě nepřu :smile: Ale opouštění od hybridů mi pro F1 dává celkem logiku.

V čem? Nezavedli se hybridy skrze 1) snižování emisí a zvyšování efektivity motorů 2) aby se nalákali výrobci motorů, zejména automobilek, který opouští klasické motory?

1 Like

Upřímně, mě ty hybridy nese rou až tak moc v principu, netrpím nostalgií na atmosféry, ale ta reálná implementace hybridů je tristní.

Jinak k Domenicallimu, on jen populisticky papouškuje křiklouny na internetu, realita bude jinde

Výrobci začnou dostávat rozum :smile:

Proč by, ale reálně automobilka co pracuje na elektru a hybridech chtěla jít do něčeho, co vyrábět nebude?:grinning:

To se ještě uvidí, co se v dalších letech nakonec bude vyvíjet a vyrábět.

Ten trend už je jasně daný a automotive do toho vkládá miliardy

Milujem tuto argumentaciu… Takze timy budu radsej spalovat palivo, ktoreho je obmedzene mnozstvo v zakrute, namiesto toho, aby ho pouzili na rovinke pri zrychlovani, a energiu ukladali pri brzdeni…

1 Like

Závodění a obzvláště to v motorsportu je především o efektivitě.
A pokud to pravidla dovolí a budou-li na to peníze, tak každý, kdo umí počítat zvolí nějakou formu hybridu.

1 Like

Tazko, to skor Honda s Mercedesom sa pricinili o taketo motorove pravidla. RBR predsa na tuto formu nadaval. A Audi chcelo rekuperaciu aj na predku.

Problemom nie je strata MGU-H, ktora nedosahovala zelane vysledky a bola komplikovana, draha a teda sa nedala “predat” ako vyuzitelna v praxi.

Problemom je pomer vykonu ICE a elektrickej casti. Ked RBR krical, ze je to nastavene zle, anti RB garda sa smiala, ze RBR len lobuje, lebo to nevie postavit. A teraz zrazu vyplynulo, ze to naozaj nebude fungovat, motory budu hucat v pomalych zakrutach a bude treba kopu aktivnej aerodynamiky a na predbiehanie bude tlacitko push-to-pass, lebo DRS vlastne budu potrebovat pouzivat vsetci a kazde kolo aby vobec dosli na koniec rovinky s nejakou rychlostou :smiley: lebo elektricka nebude vladat pohanat auto.

4 Likes