Nepripojili sa k Red Bullu, McLarenu a Mercedesu. Prečo Ferrari zostalo verné zaveseniu pull-rod? | Magazín F1 - F1online.sk

Zavesenie typu push-rod bolo od začiatku novej éry vzácne. Red Bull posledné dva roky dominoval a asi neprekvapí, že v tomto smere udáva trendy. Čo je však na monopostoch Adriana Neweyho zvláštne, vpredu používa zavesenie typu pull-rod, kým vzadu používa push-rod. Na predstaveniach nových monopostov si pozorovatelia všimli, že inžinieri siahali po zásadných zmenách aj v oblasti zavesenia. Ferrari je však v tomto smere trochu výnimkou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/142529/nepripojili-sa-k-red-bullu-mclarenu-a-mercedesu-preco-ferrari-zostalo-verne-zaveseniu-pull-rod

Já bych to věděl prosím.
Protože přišli konečně na to, že to odpružení funguje úplně stejně.
Jen se musí jinak uložit vahadla a tlumič a tím pádem by museli utratit plno peněz za nový blok převodovky a celou architekturu uložení.
Aero efekt pominu, ten je nejlevnější.

Jestli už se i Ferrari naučilo šetřit, mohli by mít kluci od Mercedesu zamotanou hlavu.

V Redbullu se jim všem samozřejmě smějou, protože ti mají peněz dvakrát tolik :slightly_smiling_face:.

1 Like

Musí šetřit, když tam jde Hamilton a chtějí mu nasypat 1 miliardu eur. :smiley:
Jinak to jedno asi není… :slight_smile:

Máš tam minimálně o jednu nulu navíc, zase tak bohatý Lewis není, taky musí šetřit jako my všichni.

Ani ne… 3x100 bez bonusů, 400m na jeho projekty. atd. :slight_smile:

Aha, tak to jsem samozřejmě netušil, víš že to nesleduju.

Jen mě trochu děsí těch 400 mio na jeho projekty, když si představím kam to zmizí :roll_eyes:.

Jinak tady máš krásné video. 4 minuty a budeš o hodně chytřejší. :slight_smile:
od 2:30 zejména.

2 Likes

Pěkný video, děkuju.
Jak pořád říkám, žádný rozdíl v systému odpružení.
U aut s karoserií to nikdo neřeší, takže jen nějaký pofidérní aeroefekt.

Vůbec bych se nedivil, kdyby kluci z Redbullu jenom kalili vodu a každou poradu se náramně bavili, jak ostatní panikaří a utrácejí penize které nemají na nesmysly které nepotřebují.

Uvidíme, kdo zazmatkoval.

Třeba RB jde cestou Mercedesu a mají tam plno prvků od nich.
A Mercedes celkem upustil a jde cestou RB…

Kdyby nebylo na autech livery, tak to vypadá, že RB20 je evoluce W14… a W15 je evoluce RB19. :smiley:
Možná ještě RB vytáhne zeropody… :slight_smile:

Bude to zajímavý. :smiley:

Kéž bys měl pravdu, ale já myslím, že to zajímavé vůbec nebude, alespoň ne na špici.

Podle rozhovoru s Newey, co jsem poslouchal, tak Newey tlak od konkurence cítí.
Možná i proto udělali celkem velké změny.

Ale samozřejmě mají obrovský náskok.0,5s a víc na kolo a to ještě jezdili po 20 kolech udržovací mód.
To se beze změny jako třeba v 21´ těžko smaže.

Redbull teď ještě dva roky nebude skutečně závodit, snad je to nepřestane bavit.
Potom to bude výzva jako sviňa :love_you_gesture:.

Evidentne nezalezi na tom, jestli nekdo jede pull nebo push, pokud pouzity system ladi v ramci chassis. Klicove je nastaveni zaveseni, tlumicu, roll baru apod, slusna alchymie. Kdyz si to pilot nevychyta muze zacit ztracet :bowing_man:

Na předním zavěšení to asi extra nevadí.
Ale na tom zadním asi jo…

Když máš pull rod vzadu, tak musíš uložit tlumíč a péra pod převodovku nebo vedle a omezuje tě to práce s podlahou a difuzorem.

A když máš push, tak to můžeš uložit nad převodovku potom si můžeš víc vyhrát s podlahou a difuzorem…

Proč má Ferrari jiné zavěšení než ostatní? No aby místní oborníci měli co řešit. :grin:

Otazka proc by nekdo pouzil system zaveseni, ktery by mu prekazel ve vyvoji , rozvoji dalsich segmentu. Zaveseni je dulezity, o tom neni pochyb, podle me to maj navoleny vsichni tak jak jim to vyhovuje. Na rozdil od pneu ktery jen nasadis a jedes, spatnym nastavenim muzes potopit i vitezny auto, nakonec i pneu na tom budou hure, to je jasny :man_technologist:

Třeba by museli udělat novou převodovku a vše. To není práce na měsíc.
A navíc musí šetřit na Hamiltona.

Mercedes má úplně všechno nové. Převodovka, šasi a vše.

U prevodovky maj mozna jen novej casting, nebo i vnitrek?

nie iba Cardille povedal, že by to neprinieslo také aero výhody a skôr by stratili na trakcii, než získali aero výhody

1 Like

Myslím, že jsem četl, že má být o 3cm kratší. Takže asi kompletní.