Na vojnu sa pripravujú aj dodávatelia palív, Aston Martin bude mať žolíka | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 zažíva z hľadiska intenzity vývoja akúsi hibernáciu. Tú však už o dva roky vystrieda prebudenie do novej éry, v ktorej začnú medzi sebou zápasiť nielen technické oddelenia tímov, ale aj dodávateľov motorov a palív. Aston Martin si v tomto smere môže začať mädliť ruky, predpovedajú experti v padoku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/150281/na-vojnu-sa-pripravuju-aj-dodavatelia-paliv-aston-martin-bude-mat-zolika

Palivo moze byt klucova vyhoda.

1 Like

ak to bude tak ako sa tu pise, ze motor bude vytoceny aby dobijal bateriu tak u mna F1 skoncila, pretoze to uz je cez ciaru! Nema to ani riadny zvuk. Mozno, ze teraz sa o par dB zvysi nakolko nebude mgu-h no aby som pocuval ze v zakrutach kde maju byt nizke otazcky aby vrcal vytoceny motor, tak to je fakt smiesne. Kam sme sa to dostali, omg! Debilizmus!

potom už to bude čistá formula E, len stým rozdielom že generátor bude v aute a nie v garáži

Éra čmoudíků se vrací?
Vratí se i Binotto, který má s grepovými čmoudíky bohaté zkušenosti? Třeba vymyslí i jiné aroma, než jen tradiční grepové. :grin:

Formula Hybrid. Ten od Hondy v osobných autách funguje na podobnom princípe.

Vývoj paliva vítám, tohle se může uplatnit i do “reálného světa”, ale mám pocit, že se z toho stává F1 cirkus bez technologie a vyvíjí se "vedlejší " prvky

1 Like

Ďalší krok F1 bude eCVT prevodovka a Apple CarPlay. Keď približovať bežným autám, tak poriadne!

1 Like

Teda já tomu nějak nerozumím. Tak oni vymyslí pravidla, která mají být jakože ekologická. Pak se přijde na to, že to vypočítali špatně a ta el. energie získaná je daleko menší jak spotřebovaná, takže to nevystačí. Tak ji budou ekologicky vyrábět spalováním. Takže spalovák poběží na plný pecky i tam, kde by nemusel. Navíc (podle mě) ta celková účinnost systému spalovák generátor-baterie-elektropohon musí být přece menší jak pohon ze spalováku přímo, ne? V každém mezikroku přece dochází ke ztrátám.
Dál v rámci ekologie do paliva cpou tu biosložku. Není ono to nakonec tak, že kdyby se vypočítala celková energetická bilance tradičního benzínu a benzínu s biosložkou (tzn. včetně všech procesů na její získání), že se víc vyplatí klasický benzín?
No, viděl bych to tak, že každý tým si navíc pořídí nebo pronajme další servery, které budou provádět simulace pro každý okruh zvlášť, jak to nejlépe nakombinovat v průběhu každého kola a v rámci celého závodu, aby dokázali z tohoto systému získat co nejvíc. Ty výpočty jsou pochopitelně energeticky velice náročné.
Jediné, s čím souhlasím je to, že se toto přibližuje reálnému životu. Tam taky prosazují bezemisní elektroauta, která bezemisní nejsou a pak ještě někdo bonzne, že vlastně ani ekologická, když se to spočítá všechno od Adama.

1 Like

keby mali vo fia/liberty/f1 gule tak mohli skusit ponuknut alternativu voci elektro a ist cestou spalovacich motorov, ale s plne syntetickymi palivami vyrabanymi z “udrzatelne ziskanou” energiou

biopaliva su vsetko mozne, len nie ekologicke. ornu podu treba pouzivat na pestovanie potravin a nie na pestovanie “paliva” lebo tolko pody ani nieje aby sa dalo hradit vsetko palivo biopalivom a navyse pri pestovani plodin na biopaliva sa pouziva mnozsto postrekov, v ovela vyssich davkach ako ked sa pestuju plodiny na konzum

1 Like

Bolo by fajn ak by sa Fernando rozlucil s karierou 3 titulom.

2 Likes

ono vskutocnosti bezemisne a ekologicke auto je len ziadne auto :slight_smile:
najlepsie je ked sa v eu hrame na znizovanie emisii, ale najviac sa tie emisie znizuju tak, ze sa presuva energeticky narocna vyroba mimo eu. v eu si mozu odskrtnut jednu polozku, ze znizili emisie o X percent, ale vskutocnosti tie emisie su este vyssie lebo v tych inych krajinach tie vyrobky vyrabaju s vyssim mnostvom emisii ako sa to vyrabalo v eu. lenze to uz ti ekoaktivisti z eu pochopit nedokazu, to je na ich ekomozog priliz narocne na pochopenie

ak by ziskal 3 titul v 2026 tak to nieje jeho posledny a urcite by sa s karierov nelucil
aj ked viem si predstavit, ze stary stroll by ho mohol chciet vyhodit aby sa majstrom v dalsom roku stal jeho syn :slight_smile:

1 Like

Inak aj v casoch fukanych difuzorov motor bezal aj ked nemusel. toto ale bude uplne iny level. Je tam ale jedno obmedzenie, do baterie pocas jedneho kola mozu napumpovat iba 9MJ energie. Dnes pocas jedneho kola spalia 50-60 MJ energie podla dlzky okruhu. Nova ICE bude mat mensi vykon takze aj mensiu spotrebu. tym padom spali menej energie. 60% kola sa ide na plny plyn takze dobijanie cez ICE nie je mozne. asi do 5% kola sa brzdi takze dobijanie cez ICE nie je potrebne. asi 35% kola je niekde medzi tym - to je ked ICE bude tocit viac ako by tocila a cast energie pojde do baterie.
Z pohladu zvuku to podla mna nebude az taka tragedia. Skor mam obavu o slubovanych 1000 koni. Skor to bude niekde okolo 700-800.

Tou alternativou by nikto nesiel, maximalne tak RBPT.

Automobilky musia kvoli emisnym nariadeniam vyrabat tieto hybridne a elektricke serble, tak sa tvaria, ze je to najlepsia cesta, predsa nemozu povedat, ze je to p1covina ako tepla voda v chladnicke. Tak to tahaju aj do F1, aby to naozaj vyzeralo, ze je hybrid je dobry napad, plus asi sa tam aj ospravedlnia nejake tie investicie (ved to bude aj do cestnych aut aj do zavodnych).

Zakladna chyba bola vobec riesit pravidla s teamami, motorarmi a automobilkami. FIA a FOM mali spravit pravidla a bodka. Komu sa nepaci, nech taha do riti zavodit do Formuly E, keby sa jazdi na nejakych V6 biturbo, tak by urcite nejaki motorari prisli. A aj tak by nikto neodisiel, Mercedes zavodny team je v zisku + robi reklamu materskej spolocnosti ktora je nevycislitelna. Byt v F1 ma momentalne velku hodnotu, jediny, kto by asi naozaj odisiel, by bola zasa Honda. To su jedini blazni, co hybridy a alternativne sposoby pohonu tlacili este skor ako svet zacal sprisnovat emisne normy

1 Like

on ale hybrid je fakt dobry napad. toyota ich uz vo velkom predava 20 rokov. Ved sa pozri na com jazdia taxikari v mestach. Tu kde zijem, je snad kazdy druhy taxik prius / camry . taku spolahlivost a spotrebu v meskej premavke nema ziadne ine auto na trhu.

Hybrid je dobry napad, ale ako doplnok na trhu, nie nanutena alternativa benzinaku ci nafty. Su aplikacie, kde sa tie auta priam ponukaju ale nie je to vsade. Mne sa to na moje mimomestske jazdenie nepaci. Japoncom sa v tomto vseobecne dari, ale ludi boli schopni presvedcit sami. Ja mam co mam a som s tym spokojny, hybrid ci elektro som skusal a chcem zostat pri velkom benzinaku. A nemozem.

Spolahlivost a spotreba su super pre uzivatela. Ale ekologicka stranka je zasa v prdeli, lebo to nie je ani benzinak, ani elektromobil, cize mas problemy oboch sttan. Mas aj motor, ktoremu treba menit olej a mas aj baterky, s ktorymi tiez casom bude treba nieco robit. Neviem ako to funguje s baterkovymi autami teraz, ale ked sa to dostatocne rozmnozi a svetu dopne, ze ta recyklacia nie je zadarmo, ludom potom naj3bu “poplatky za nebezpecny odpad” ked budu chciet tie auta dat vyradit a nie male a ludia z toho vytriezveju, ci to bol dobry napad.

naftu by som v mestach zakazal. mininalne tie 5+ rocne. uz teraz su v statistikach zvysene respiracne ochorenia vratane rakoviny pluc, ktore koreluju s popularitou dizov v segmente osobnych aut.

2 Likes

S tym nemam najmensi problem. Naftu do osobakov som nikdy neschvaloval. Nieco, co bolo dopredu odsudene na zlyhanie, ale “mensia spotreba, nafta je lacnejsia, tak to kupim” a voila, vacsina Europy sa poslednych 30 rokov vlacila na chrochtajucich a dymiacich traktorikoch. A vsetci vedeli, ake su naftove emisie, vsetci vedeli co z toho bude za bordel a nikto nic nezakazal, podporovali to, lebo nemenovane Europske automobilky pomocou nafty vyhnali zaoceansku konkurenciu na posledne priecky predajnosti kedze nikde inde na svete sa na naftu poriadne nejazdilo, treba podporovat domace produkty, aj ked su skodlivejsie.