Monoposty budú v roku 2026 svižné, sľubuje FIA | Magazín F1 - F1online.sk

Najdôležitejšou zmenou budú v roku 2026 pohonné jednotky. Tie sa zmenia v podstate prvýkrát od roku 2014. FIA, Formula 1 a tímy sa dohodli, že prejdú na plne udržateľné palivá, zvýšia podiel elektriny a zbavia sa MGU-H. Všetky tieto zmeny spolu s rozpočtovým stropom primäli Audi vstúpiť do F1 s vlastným továrenským tímom, Hondu si rozmyslieť svoj odchod a Ford uzavrieť strategickú spoluprácu s Red Bullom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/137747/monoposty-budu-v-roku-2026-svizne-slubuje-fia

Tak urcite, jestli budete pokracovat v linii ala nova pravidla 2022 srovnani pole a smrt dominanci, tesime se na svizne monoposty.

Budou tak svižné, že budou o 2s na kolo pomalejší :grinning:

Snížení váhy o 40-50 kg byl původníplán. Ale už jsem četl názory, že nula od nuly pojde.

A pánové, co si představujete pod pojmem “svižné” ? :slightly_smiling_face:

Já bych si přál, aby vozy byly obratné. Jenže to jim váha nedovolí, ani kdyby auta měly polovinu současné délky.

Proč jsou vlastně formule tak dlouhé? Chápu nárazové struktury vepředu ale když koukám na porovnání s dřívějšími formulemi, tak dost nabyl i prostor za pilotem

Bezpečnost je asi hlavní důvod.
Dalším problémem je ERS. Někde se to harampádí nacpat musí.
Pak je kvůli rychlosti důvodem aero. Čím je vůz delší, tím se dá aero udělat tak, aby kladlo menší odpor. U vzduchu to není tak výrazné, ale s krátkou lodí rychle narazíš na maximálku. S přibývající délkou loď zvládne i při vyšší váze klidně trojnásobnou rychlost. Právě tohle je důvod proš se současní Adrianové tak moc zaměřili na jachty. Jenže to platí pouze narovinkách. V zatáčkách jsou současné vozy dobré tak akorát na trhání gum.

@PUFF tak Mercedes konečně představí štíhlejší převodovku a její pouzdro, má mít o 3kg míň což je celkem dost a hlavně se může pracovat s užší zadní částí. Tuhle převodovku budou dostavat i zákazníci Mercedesu co odebírají převodovky od nich

Vybírám dárky a hulí se mi z hlavy. :slight_smile:

Nemáš to nechávat na týden před Vánoci :grinning:

Takže Williams i Aston.

No píšou zatím AM, nebere Williams nahodou převodovky od McL?

Pokud vím, tak si williams pár roků už sám převodovky nevyrábí a měl by je brát přímo od Mercedesu.

To vím, že nevyrábí, ale nejsem si jistej, jestli je nebere od McL

1 Like

ok, díky za článek, nebyl jsem si právě jistej, no tak i Willíci budou z toho těžit

Já věděl, že je neberou dlouho, ale že to budou pouze dva roky mě asi o rok překvapilo.
I tak je od Williamsu čest, že si vyráběli převodovky sami.

Mimochodem pro Aston bude výroba převodovek velká výzva až přejdou na Hondu. Honda totiž převodovky pro RB nevyrábí.

1 Like

Nemyslim ze by si Williams prevodovku kdy vyrabel, ale odlivaji se vlastni pouzdra tak aby na ne bylo mozno navesit soucastky dle potreby. To se delalo vzdycky, urcite ne vetsina tymu, ale napriklad Lotus.

Podceňuješ Williams. Skutečně si převodovky vyráběl sám. Dnes už se bloky neodlévají, ale vyrábí se z karbonu.
Mimochodem, Williams neměl pouze závodní tým, ale několik různých filiálek. V jedné vyráběl setrvačníkový systém ERS, který později prodal Porsche.