Mexická motoristická federácia naznačila, že vinníkom incidentu s maršalmi je Lawson | Magazín F1 - F1online.sk

Riaditeľstvo pretekov sa na Veľkej cene Mexika dvakrát nevyznamenalo. FIA príliš nezvládla začiatok ani koniec pretekov, keď najprv vyslala maršalov na trať priamo do cesty Liamovi Lawsonovi, potom v závere došlo k aktivácii virtuálneho safety caru po nehode Carlosa Sainza. V prvom prípade zaujala Mexická automobilová federácia vcelku neočakávané stanovisko.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/218120/mexicka-motoristicka-federacia-naznacila-ze-vinnikom-incidentu-s-marsalmi-je-lawson

Nevšimla jsem si, jestli tam nebyl přechod pro chodce - pak by měli samozřejmě pravdu…

6 Likes

FIA si zaslouží povinně projít školením kterým dříve prošel i Bernard.

Tohle ale snad není stanovisko FIA, ale místní pobočky. Uvidíme, co z FIA ohledně tohohle vyleze - jestli něco.

No samozřejmě.
Tohle stanovisko je pouze takový testík jestli fanouškovské obecenstvo příjme i tuhle lež s rouškou na hubě.

Jezdci si pletli trávník se závodní dráhou a maršálové trať s promenádou.

Naštěstí se to nestalo naráz :slight_smile: .

amater, ktory si nevie priznat chybu, ostane navzdy amaterom.

Na Sao Paulo se hlásí déšť permanentně na dalších 14 dní :smirk:

Vůbec nechápu ty hejty zde. Oni mají v podstatě pravdu a už jsem to tady psal dříve. LAW jel jak kdyby tam nikdo nebyl. On mohl zcela v klidu změnit směr a objet je o 3 metry více vlevo.

1 Like

Od kedy pocas dvojitych zltych behaju po trati marsali? Pokial viem, ti mozu chodit po trati len ked je tam SC, alebo ked je iste, ze v blizkosti nie je ziadny monopost. Proste tam nemali co robit za daneho stavu a bodka. Jazdec v prvom rade jazdi…

1 Like

Petr nepíše, že by to bola vina Lawsona, skôr ten zvláštny počin, prečo jazdec smeruje na maršála, keď ho už vidí…vtedy už nezáleží na tom, akým činom sa tam maršál ocitol. Je to ako keby si prechádzal cez semafor, svietila ti zelená, takže máš právo prednostnej jazdy a niekto z vedľajšej by ti nedal prednosť…narazíš doňho a povieš si: “mám prednosť!” alebo radšej zabrániš zrážke kým sa ešte dá?

To je trochu zcestne porovnanie. Jazdci na trati bojuju o kazdu desatinu a nemaju dovod spomalovat, alebo robit nieco nad ramec toho, co prikazuju pravidla, lebo by len sami seba okradli o cas. Takze ak chcelo riaditelstvo aby sa jazdilo pomalsie, malo dat VSC s deltou, alebo SC.

Nemozeme to porovnavat s beznou premavkou, kde sa o nic nesutazi :slight_smile:

Problém je, že ti lidi tam vůbec nemají být, neexistuje pro jezdce v tu chvíli standardní způsob, jak se zachovat. Mj. proto, že nemůže počítat s tím, co udělají oni.

1 Like

Rozumiem, že bojujú za normálnych okolností ale snáď počas dvojitej žltej, sa dokážu prepnúť do režimu kedy sa nebudú snažiť získavať každú stotinu (koniec koncov, pravidlá to aj prikazujú, že majú spomaliť). Takže až také scestné mi to v princípe nepríde…keby Lawson toho maršála trafil (keby sa trebárs pošmykol a padol na trať), mohol by sa obhajovať, že tam nemali byť (áno, nemali) ale všetky zábery by obleteli svet a každý by videl, že šiel rovno naňho na mieste, kde ho videl a mohol tomu jednoducho zabrániť

rešpektovať dvojité žlté: “v prípade potreby, byť schopný na mieste zastaviť”… to je dosť štandardný spôsob si myslím :slight_smile:

1 Like

… z fyzikálního hlediska to ale není možný :smile: :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

vidíš, to by mohol Lawson alebo ktokoľvek potom použiť pri obhajobe, ak by spôsobil nehodu pod dvojitou žltou a aj keď včas videl nebezpečenstvo pred sebou, tak ďalej pokračoval v jazde…výborný postreh :wink:

To snad nejni mozny, presne tohle jsem psal ze jeste udelaji haj-zla z Lawsona 🫤

A Zeme je placata, minimalne Slovensko ze :rofl: