Mercedes strhol volant, no prestavbu šasi vylučuje: To neprichádza do úvahy | Magazín F1 - F1online.sk

Strieborné šípy po pretekoch v Bahrajne zorganizovali krízový meeting, na ktorom sa zhodli na tom, že treba prijať radikálne kroky. Vyzerá to tak, že v zákulisí sa už chystá B-verzia monopostu a Toto Wolff avizuje, že o pár veľkých cien ju aj uvidíme. Nebude však predstavovať kompletne nový stroj, keďže Mercedes nie je obmedzovaný len časom, ale aj jedným ďalším kľúčovým faktorom. Sú ním peniaze.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/91354/mercedes-strhol-volant-no-prestavbu-sasi-vylucuje-to-neprichadza-do-uvahy

Nepotřebují nejsilnější auto jak nám tu místní fanklub “poloboha” snaží říct. Však Lulu je tak dobrej že dokáže vyhrát titul i s 5 nejsilnějším autem :rofl: :rofl:

Som v tom laik,no aj airbus a380 ma velke kridla,aby vytvoril vztlak. Pritlak je opakom vztlaku. Preto aj na vznik vacsieho pritlaku potrebuju vacsiu aktivnu plochu. Podla mna teda snaha o znizenie odporu vzduchu zmensenim bocnic ich stiahla az za hranicu,na ukor generovania pritlaku. Jednoducho akoby malo lietadlo male kridla,nedokazu bez bocnic vytvorit vyssi pritlak.

2 Likes

Prestavovat chassis je zbytecne, svliknout a znovu obliknout bocnice, pak to bude dobry, cim drive tim lepe…pomohla by prima porovnani na trati, Hamilton by mel dostat W14B co nejdrive, Russell s W14 minimalne jeden vikend vedle nej.

1 Like

image

W14B

Na pobavenie nie hejt.

1 Like

Ten McLaren vypadá nějak zvláštně. :slightly_smiling_face:

1 Like

vypustit sezonu a vsetko vrhnut na novy koncept auta aj ked by to malo znamenat, ze do konca roka na toto auto nedonesu ani jedno vylepsenie
ak treba zmenit sasi(oni to myslia v tom najuzsom zmysle, nie ako sa v tychto koncinach pouziva oznacenie sasi pre cele auto bez pohonnej jednotky, cize po “nasom” monokok) no tak ho zmenit treba nech to stoji co to stoji
postavit nejaky hybrid na terajsom sasi s aerodynamikou redbullu je hlupost, to fungovat nebude ak to sasi nieje s tym konceptom uplne kompatibilne

radsej jednu sezonu skoncit na 4.mieste(dalej mercedes nepadne aj keby auto prestal uplne vyvijat) a mat sancu buduci rok utocit realne na titul ako tento rok bojovat o druhe miesto a buduci rok to iste :slight_smile:

lenze to nieje len o tom, ze odkopirujes bocnice redbullu
to by mozno islo u niektorych inych timov, ale mercedes ma vyrazne iny koncept a moze byt, ze budu musiet ist na to uplne od zakladov cize vyrobit nove sasi(monokok) a potom pokracovat dalej
no len vyroba noveho monokoku su mesiace prace a tiez nove narazove testy vo fia, ale ak to je nutne tak do toho treba ist. minuly rok sa rozhodli, ze ostanu pri svojom koncepte lebo sa im podarilo trochu stiahnut redbull a doplatili na to. dnes je uz jasne, ze ten ich koncept funguje mozno na simulacii a vo veternom tunely, ale v realnom prostredi je to slabe

az na to, ze bocnice negeneruju pritlak
pritlak sa generuje teraz hlavne podlahou a potom prednymi a zadnymi kridlami

Peniaze nie sú problém. Myslím, že najvyšší čas vydať sa cestou Red Bullu, teda surovo prekročiť rozpočtový strop a vyhovoriť sa na stravovanie zamestnancov…

Az na to, že na pritlak potrebuješ rozdiel v rychlosti obtoku vzduchu. Spravne hovoris o podlahe a kridlach. Aleneberies v uvahu,ze podseknute bocnice ako ma redbul zjavne posobia ako obratene kridlo lietadla-podseknutim obteka vzduch rychlejsie ako ponad bocnice. Je to podla mna riesenie na urovni fukaneho difuzora,kde otocili vyfuk na difuzor…

Maji jiny koncept ulozeni chlazeni, na to nepotrebujes novou skorepinu, takze preulozit, novy kus karoserie a sup s tim na trat, tak melo vypadat nove auto.

Hezky kola :speaking_head: :speaking_head: :speaking_head:

a co ak potrebuju?
ja hovorim, ze ak potrebuju tak treba do toho ist a nerobit polovicate riesenia, to mohli robit mozno tak minuly rok, tento uz je jasne ktory koncept je najlepsi a ten treba okopirovat od zakladov aj keby to znamenalo totalne vypustenie tejto sezony

to je dost odvazna teoria, ze redbullacke bocnice funguju ako obratene kridla
praveze asi to mercedesacke riesenie je teoreticky najlepsie, ale naraza to na to, ze oni nemozu to auto nastavovat tak nizko ako by potrebovali lebo potom im zacne skakat a ked ho daju vyssie tak im to prestava fungovat

plus cele auto ma velky odpor vzduchu

Ne nepotrebuji, skorepina s tim nema co delat, je to pracoviste pilota.

To bylo loni, podlahu maji vychytanou, letos maji malo pritlaku, auto nema co tlacit dolu.

take jednoduche to nieje a ani wolff netvrdi, ze to nieje nutne spravit preto, ze to nic neovplyvnuje, ale nebudu to robit lebo rozpoctovy strop

Zmena šasi neprichádza do úvahy, pretože v rámci finančných stropov nemáme dostatočný rozpočet.
Monokok je jedna vec, no všetko má svoje dopady na hmotnosť, ťažisko, posed pilota — bude viac vpredu alebo vzadu?

cize kludne moze prist k tomu, ze na to aby dokazali okopirovat celu koncepciu redbullu budu musiet zmenit aj to"pracovisko pilota"

no a preco nemaju pritlak? neboli zmeny ohladne podlahy kedy musela byt nastavena vyssie?
minuly rok ju museli nastavovat vyssie lebo poskakovanie, tento rok ju museli nastavit vyssie lebo pravidla. vysledok je uplne ten isty, maju malo pritlaku
stale ten isty problem, ten koncept funguje len za idealnych podmienok, lenze tie na realnom aute dosiahnut nevedia lebo to zacne skakat a dnes uz vobec nie, lebo im to zakazuju pravidla

v mercedese si naivne mysleli, ze ked sa zavedu tie nove pravidla na tento rok, ze oni budu tam kde minuly rok a ostatne timy to vyrazne spomali, lenze sa z casti preratali. oni su na tom sice tak ako minuly rok, ale ostatnym(ti ktori ich zaujimaju) to vobec neublizilo resp. dokazali sa s tym popasovat :slight_smile:
preto asi ostali pri tom svojom koncepte, lebo verili, ze ak ostatne timy budu musiet svoje auta zdvihnut tako ako mercedes to musel robit kvoli poskakovaniu, ze zrazu ich koncept bude rovnocennym superom
ak by si nedokazali vybojovat zmenu pravidiel tak uz minuly rok zacnu kopirovat redbull

Celou dobu je rec o bocnicich. Ty soucasne negeneruji dostatek pritlaku, jsou male, placate. jak psal kolega, obdoba letadla s rozmerove malymi kridly, proste dost dobre neaktivuji fyzicke sily…