Mercedes si nemôže dovoliť nové diely. Jazdci dostanú iba po jednej podlahe | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes nebude spomínať v najlepšom na sezónu 2024. Nielenže tím zaostal za očakávaniami, ale tiež sa v samom závere roka dostal do nepríjemnej situácie po vývojovej i rozpočtovej stránke. Dámy a páni v Brackley vraj budú musieť improvizovať pri riešení problémov s nedostatkom náhradných dielov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/177322/mercedes-si-nemoze-dovolit-nove-diely-jazdci-dostanu-iba-po-jednej-podlahe

Letos už Mercedes stejně díru do světa neudělá, tak by navyšování rozpočtu bylo zbytečné. Raději myslet na příští rok, ať vidíme boj o titul čtyři týmy.

1 Like

No jo, když ale s děravou podlahou se jezdit nedá :smile: .

image
Flintstonovi by nesouhlasili :grinning:

4 Likes

Kvůli dírám v podlaze kdysi vymysleli koberečky. To už dneska neplatí? :grin:

2 Likes

U staré stovky mi jednou urezavěl takový kus podlahy, že si takový koberec snad ani neumím představit. Kamarád tam navařil velikánský kus plechu a jezdilo se dál :smile: . Lidi jsou dnes hrozně měkký!

5 Likes

Dnešní svět je holt hodně rozmazlený.
Kdysi jsme byli zvedat nohy, když jsme přejížděli kaluže. Byl to nejběžnější prostocvik každého automobilisty. :grin:

Tak zase nepřehánějme, někdo by nás mohl brát vážně :smile: . Ale ten kus podlahy mi tenkrát fakt upadl, to zase jo. Ale nejezdila jsem s tím, dala jsem to opravit :slight_smile: . Ale prohnilé děravé prahy byly celkem běžné a občas i sloupky…

Zase tak moc velkou lež jsme tady nenapsali. Kdysi měly auta rámy a ty vůz držely pohromadě i se shnilými podlahami, proto díra sem, díra tam nikoho nerozhodila.
Plechy měly auta silnější, proto sloupky a dveře držely, ale proti soli tehdejší barvy moc dobré nebyly. A prahy? U vozů s rámem byly prahy pouze přebytečnou dekoraci. :slightly_smiling_face:

Sloupky u Škodovek nebo třeba u Dacií hnily před očima, jenomže auta byla drahá, takže se opravovalo doslova všechno. Na druhou stranu to kdekdo uměl, svářecí souprava byla celkem běžné vybavení každého, kdo měl aspoň trochu vhodný prostor (občas i nevhodný :smile: ).

Nejvíce hnily Škody 100, hotová katastrofa. 1 000 měly ještě docela slušné plechy. Škody 105 a 120 už měly ochranu podvozku plastizolem. Ten hodně pomohl. Nejhorší bylo, když se orginální díly musely vyměnit. V ten moment se z auta stal pro karosáře nekonečný příběh.
Autogen Ti kdysi vyměnili v každém kolchozu za půl litra kvitu.

1 Like

Myslim si, ze nahradne diely by pod rozpoctovy strop spadat nemali.

Mercedes má štěstí, že to auto funguje lépe se starou podlahou než s tou novou.
Takže pokud se stane nehoda, tak to taková zkáza není.

Je choré, že toto sa ráta do rozpočtového stropu. Navyše keď môžu byť nehody, v ktorých sú piloti nevinne. Ale aj ak si ich zavinili sami, tak predsa to k tomu patrí. Chceme, aby piloti išli až na hranu a nie jazdili opatrne, aby náhodou niečo nezničili kvôli rozpočtovému stropu.

Když Williams doplatil na uvolněné kanály v Monaku, tak škody platil pořadatel. I tak byl Williams škodný, protože náklady se i tak započítávaly do rozpočtového stropu.
Vím, že tehdy měl Williams rozpočtový strop menší, ale třeba Ferrari uvolněným kanálem ve Vegas určitě utrpělo hodně.
Mezi týmy v závodě se ale tyhle ztráty nijak nezapočítávají. Zatím.

1 Like

Ale zase je to pro všechny stejné. Někdo si třeba zbytečně nechal větší rozpočet na ND a míň vrazil do vývoje. I tohle je součástí taktiky.

Kde sú hejteri Micka ktorý ho napádajú ako rozbíjal autá a robil škody tímu

1 Like

V tomto s tebou plne suhlasim.
Vsetci mudrlanti Micka po 2.roku v otrasnom aute odpisali za par buraciek. Teraz cusia po dalsej demolicnej havarke velkeho Dzordza v top monoposte. Aj Vlcik vyplakava, ze musia setrit, ale nikto z tunajsich mudrlantov nehejtuje Dzordzika rovnako ako to robili u Micka. Kratka pamat a dvojaky meter.:-1:

2 Likes

Mal som Skodu 100 - moje prve auto a zarobit som si bol nan v Rakusku, takze som nan nedal dopustit - a malo nadhernu “srackovu” farbu a hnilo a hnilo a aj som zvaral - podbehy mi robili kamarati mojich kolegov z kapely na lazoch niekde pri Brezne… uzasne 2 tyzdne… platilo za “páľeným”
Ale prebehal som s nim SR, CR, MR a PL - aj som bol tahany, aj sa varilo na ceste - ale bolo to skvele auto pre 18r chalana :rofl::rofl::rofl::rofl:, takze len skvele spomienky… a odviezlo v poho 8 ludi :rofl:

3 Likes

Jj, nás jelo jednou 7, tři vepředu a čtyři vzadu (myslím, možná celkem 8, z toho vzadu 5. Je to dávno :smile: ). Řidič měl vlastní sedadlo, to si pamatuju přesně. Jeli jsme z kina z filmu “Tenkrát na Západě”, který jsme na poslední chvíli stihli v kině “Osvěta”, kde v průběhu filmu ještě chodil promítač přikládat do kamen vedle plátna a svým stínem proti otevřeným dvířkám kamen zajímavě obohacoval scény :smile: . Tahle “stovka” ale nebyla moje, já jsem seděla v nějaké vrstvě vzadu. Nicméně moje Š 110 LS taky zažila hodně, člověk se tehdy nebál a zaměstnával celou letku andělů strážných… Jo, taky mi tekl chladič, taky jsem byla tažena i sama táhla (obojí nesnáším a těžko jsem to dávala nervově, ale občas nebylo zbytí…), taky jsem s pomocí i sama osobně měnila kolo, taky mi uletěl na dálnici klínový řemen a když jsem při pohledu na teplotu vody nesmyslně otevřela topení (!), celé auto se vevnitř zamlžilo a já jsem brzdila s pootevřenými dveřmi, abych vůbec viděla čáru na kraji dálnice… Jó, mladost, radost :smile: !

3 Likes