Medzi Red Bullom a Porsche sa vyskytli problémy, dohoda je zatiaľ v nedohľadne | Magazín F1 - F1online.sk

Kto by bol povedal, že Audi bude prvé? Dohoda medzi Red Bullom a Porsche podľa mnohých už len čakala na podpis. Všetko malo byť dohodnuté a papiere dokonca „ležali v šuplíku“ pripravené na podpis a oficiálne oznámenie. Tri nesmierne dobre informované zdroje sa však zhodli: medzi Red Bullom a Porsche sa niečo zaseklo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/74876/medzi-red-bullom-a-porsche-sa-vyskytli-problemy-dohoda-je-zatial-v-nedohladne

Ako som predpovedal. Fakt, ze este nic nie je oznamene svedci o tom, ze este nic nie je iste.
Marko, Horner, Newey maju evidentne na stole velmi zaujimavu ponuku od Hondy. Redbull ma vyssie prijmy ako vydavky, su na cele oboch sampionatov, prakticky postavenu vlastnu motoraren.
Moja predpoved je, ze podpisu na 5 rokov spolupracu s Hondou tak cca do 2030.
Podla mna vzdat sa casti nezavislosti a kontroly v porspech Porsche nedava ziaden zmysel.

Podla mna nechcu byt tak dlho zavisli na Honde

ja by som nekomentoval, ze co chcu a co nechcu. podla mna zvazuju, co je pre nich najvyhodnejsie. Jedno je iste, ze si momentalne mozu vyberat.

Hmmm…tá Honda je fakt zaujímavá :thinking:
Ako keby skúšali Red Bull či sú verní, či za to stoja :smiley:
Keď povedali, že nie tak tu máme projekt RBPT s Porsche
Zrazu Honda že čooo oni to myslia vážne
My sme si robili srandu neeee my nikam neodchádzame
A RB teraz že meh…načo plavať do neznámych vôd keď s Hondou vyhrávame a sme vpredu.
To je strašná mačka s myšou totok…

RB rozohrali v podstate dost spinavu hru na vsetky strany a dostavaju sa do momentu, ked uz su aj oni tlaceni do konecneho rozhodnutia.

Najprv ich os*ala Honda, ktora si to na poslednu chvilu chce rozmysliet, ale vlastne nikto nevie, ake maju realne plany a nadeje teraz. RB si dokonca chvilu mysleli, ze vyuziju ich know-how a budu to sami spravovat dalej a de-facto ponuknu Porsche pre inspiraciu. Nech by japonci chceli akokolvek, v momente vzniku RBPT by uz nedokazali uchranit uplne vsetko.

Lenze Porsche za to vsetko tiez nieco chce. A chce vlastne ovela viac, dokonca zautocil na taku vec ako ega vodcov RB. A to sa im (samozrejme pochopitelne) nepaci. Pre Porsche nema zmysel vstupovat s vplyvom mensim ako 50%, pretoze by boli v roli statistov. Ale pre RB je to strata plnej kontroly.

Nech to dopadne akokolvek, na tahu je RB a maju vlastne najlepsie karty. Ak sa ukaze, ze budu naplno pokracovat s Hondou, nech to znie akokolvek sci-fi, tak maximalne pridu o vyhodene peniaze za RBPT. Aspon s ohladom na F1, nie je samozrejme vylucene, ze projekt vedia uzivit aj mimo F1 a teda nemuseli by to byt uplne vyhodene peniaze a mali by potencialne zalozny plan o 10 rokov neskor. Alebo pojdu do toho s Porsche (mozno sa im aj podari vyboxovat si svoj vplyv a Porsche ustupi) a budu mat svoju vlastnu motoraren a ziadne vyhovorky… lenze aj risk, ze co ak to proste nevyjde. Najdolezitejsie je si ale uvedomit to, ze RB na to teraz pozera takmer cisto z pohladu vykonnosti, o peniaze im realne nejde. Pod rozpoctovymi stropmi a s ich aktualnym marketingom a sportovou formou tak ci tak len generuju obrovske zisky, takze o prachy tu tento krat fakt ide mozno az v druhom rade. Ak tie prachy neodzrkadluju len nalestene a neustupne ega samozrejme…

Čo keby sa Porsche vykašľalo na malinovkárov a spojili sa s Williamsom? Williams Porsche. To znie dobre.

Skoda ze Porsche a Audi nevstupia ako 11 a 12 team.
Viac teamov na roste, viac zabavy.

Bud polozi porsche na stol najeku “eye-watering” sumu za 50% balik RT plus garancie x nasobne vyssich investicii do PU, alebo sa upokoja de-facto s rolou sponzora. Viem si predstavit, ze to sa nepaci ludom v Porsche. Redbull ma v tomto vyjednavani vyrazne navrch. Pre nich je vpodstate ovela vacsi risk sa spojit s Porsche ako predlzit osvedcenu spolupracu s Hondou na konci, ktorej moze naozaj vzniknut plnohodnotna motoraren v Milton Keynes.

Docela se těším jak to dopadne. Něco se muselo stát, protože na konci května v Redbullu chtěli vyvíjet jen spalovací motor. Proto se jim hodilo Porsche na el. část. Teď to vypadá na nějakou změnu ve strategii. Možná zůstanou s Hondou na pár dalších let a Powertrains se zaměří na civilní motory. To by bylo skvělé. Každopádně to vypadá že Redbullu roste sebevědomí víc a víc, pokud to ještě jde. Myslím, že bychom měli začít šetřit abychom si za pár let koupili první civilní Redbull :smiley:.

1 Like

50% - fifty fifti.
Tohle rozděleni se Helmutovi ani Hornerovi moc zamlouvat nemusí.
Už teď je jasné, že někdo musí z kola ven.

Jiný pohled na svět může mít Mateschitz. Ten má vše co se mu zlíbí, ale už má roky, které jasně naznačují jak je život neskutečně krátký. Pro světový motosport napříč všemi různými kategoriemi toho udělal možná o chlup více, než Bernard, který většinu úsilí věnoval pouze F1.
Mateschitzovo dílo ale by měl někdo taky převzít. Sice se ví, že má syna, ale alespoň já o něm nevím, že by byl pro něj motosport vášní i pro něj. Ale drby mě moc neberou, proto je chyba v nevědomosti na mé straně.

Ale k věci. Jednou své dílo musí někomu předat a Helmut to určitě nebude. Snad proto Mates hledá hledá někoho silného kdo jednou jeho vizi povede dál. A Honda i Porsche by mohli být úctyhodní nástupci…

Chceš naznačit, že do pár let bude v Kaflandu Red Bull na leasing? :rofl:

jedna vec je postavit motoraren a druha vec je v nej vyvijat konkurencieschopne motory

Redbull je normální firma, pro kterou je F1 jen jedna z mnoha akvizici ve sportu.

Není sport ve kterém není Redbull.

Yoovidhya vlastní 51% Redbullu.

Bůh ví, co se stane až Mate zaklepe backorama.

Až tak dalece jsem dojít nechtěl, ale v Matesových rukou je mnoho rúzných týmů o jejíchž budoucnost se musí postarat tak, aby fungovaly i po jeho nepřítomností.

No když bude mít pocit, že rodina nebude chtít jít v jeho šlépějích, tak udělá sverenecky fond. Kde vlastně jen na pár let jeho akvizice prezijou aniž by zbankrotovaly ze dne na den a pak si to rodina přebere a rozfofruje.
Nebo jestli mají děti zájem pokračovat, tak výhra pro jeho jméno.

Ale nevím jak moc může zasahovat většinový vlastník.

Nejsem si jistý, že je svěřenecký fond pro motosport to pravé ořechové.
A vůbec pro každý sport je třeba mít to správné srdce.

Tak RedBull si na tom zakládá a je to jeho marketingová platforma.
Lyže, snowboard, letadla, skateboard, bruslení, skoky na lyžích, kola, lezení, šachy, e-sport, plavaní, skoky do vody… prostě vše na co si člověk vzpomene, tak tam je sponzoring RedBullu.
Neznám sport, kde by RB nebyl.

Kamaz v Dakaru jsi vynechal záměrně? :grin:
Je to tak. RB si vybírá jen to nejlepší, ale aby vše klaplo, tak to chce víc než jen peníze.

Ne tak prachy nejsou všechno, ale jsou 90% úspěchu. Ten zbytek dodá managment atd.
Třeba Ferrari nepomůže nic. :slight_smile: a to tam za posledních 10 let narvali nejvíce peněz a jedinej pohár, co měli… byl pohár Gelata. :slight_smile: