McLaren dokončuje prácu na novej podlahe, no s jej nasadením vyčkáva | Magazín F1 - F1online.sk

Andrea Stella po dominantnom víťazstve v Zandvoorte konštatoval, že monopost ešte nie je dostatočne dobrý na to, aby bol zo všetkých najsilnejší na každom okruhu v zostávajúcej časti sezóny, a preto pripravuje ďalšie vylepšenia. Jedným z nich bude aj nová podlaha, no McLaren sa s jej nasadením rozhodne neponáhľa. Podľa Stellu má na to dobrý dôvod.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/170650/mclaren-dokoncuje-pracu-na-novej-podlahe-no-s-jej-nasadenim-vyckava

@PUFF ty chceš vidět Piastriho na prvním místě co?

Stella Stella, tuto taktiku uz davno vsetci prekukli Wolffovi, ked s dominantnym autom vzdy robil favorita z Ferrari a ti tomu do nedele naozaj verili.

V Monze sa po Q Norris ospravedlnil za najrychlejsie kolo a napriek tomu to v pohode stacilo na PP (tusim by mu na to stacili obe kola z Q3).

A neviem ci si Stella pamata na vysledky kvalifikacie z Monzy, ale strata RB 7 desatin mi nepride ako rozdiel, ktory by mohol pilot idealnym kolom zmazat. :sweat_smile:

Navyse, ked povie, ze maju novu podlahu ale de facto sa ju boja nasadit, lebo nevedia, ci bude fungovat na trati ako im ukazuju simulacie znamena to, ze s korelaciou maju problemy vsetci. Mercedes sa s autom nevedel dohodnut dva roky, Ferrari raz tak, raz inak, Aston chcipol zachvilu a uz sa nenasli, RBR sliapol s vyvojom vedla tento rok a nevedia to napravit, McLaren sa vysvihol hore ale dalej sa im do vylepseni ist nechce. Az by si clovek myslel, ze len mali s jednym updatom proste stastie a zafungoval. Tato generacia aut je ocividne dost vrtosiva

3 Likes

Suhlas, len ta opravim, ze McLaren uz prisiel s dvoma velkymi vylepseniami. V Miami a v Zandvoorte a myslim, ze sa rychlo ukazalo, ze nesliapli vedla…

2 Likes

Takže mali 2x štastie! :smiley:

Ano :smiley: napadlo mi, napisat to, ale nechcel som aby to vyznelo ironicky ci provokacne :smiley:

Priznam sa ze toto nejak do detailu nemam priestor trackovat, kto kedy nosi updaty. Ak ano, tak sa trafili aj s druhym. Ale ocividne ide o davku stastia. Ziadny team nenavrhne balik vylepseni a nasadi ho s tym, ze nema fungovat, vsetci od svojich vylepseni cskaju, ze spravia co maju. Ini teda to stastie nemali.

Druha vec je, ze je otazne ktorych casti sa tie updaty tykali. Hovorim, nejdem to teraz dohladavat, ale mozno napr. pri prednom kridle ci kryte motora sa tie data medzi simulaciou a tratou zhoduju, takze sa to vylepsuje lahsie. Ale napr. taka podlaha podava markantne rozdielny vykon v tuneli a na trati, tak s tym sa pracuje horsie a ci naozaj bude fungovat je “educated guess”

V casti co sa tyka zlozitosti prenesenia simulacii na realitu na trati suhlasim, zjavne sa s tym trapia viacere timy.

Ale ze ked 2 z 2 velkych upgradov McLarenu vysli nazvat stastie, to nesuhlasim. Zjavne veci robia dobre a je za tym expertiza a kvalitne planovanie, faktor stastia existuje, ale tu urcite nezohrava hlavnu ulohu.

Obzvlast, ked vidiet, ze McLarenu tieto vylepsenis funguju uz od minuleho roka.
Este na zaciatku 23 boli nikde…a teraz su podla niektorych az dominantni. To sa neda odovodnit stastim pri x vyznamnych vylepseniach :slight_smile:

Nechcel som, aby to vyznelo, ze im uberam kredit. Urcite nechcem tvrdit, ze nevedia co robia a mali len stastie. Ocividne si uz skoro dva roky robia domace ulohy extremne dobre

3 Likes

Az tak do toho nevidim ale McLaren 2024 chapem ako kópiu RB 2023.
A RB 2024 nie je na sezonny vyvoj tak efektivny ako RB 2023.

Já jsem si teda nevšiml moc prvků RBR 2023 na letošním McL :thinking:

Ani verzia Red Bullu nemusi byt vymysel. Hovorili, ze na iste problemy narazili uz minuly rok, Newey povedal ze na tomto aute by jednu vec zmenil…

Minulorocne auto a na zaciatku aj toto auto bolo dominantne lebo konkurencia bola pozadu, mali rezervu ale akonahle sa McLaren drasticky priblizil, RBR musel na auto viac zatlacit aby vyzdimali nejake desatiny naviac a uz sa zacali prejavovat nedostatky designu.

Latku udava najrychlejsi a ti za nim musia s autom ist na limit ked chcu drzat tempo a uz to nejazdi.

Taky si říkám, že by měli začít laborovat až budou mít oba tituly jisté. :crazy_face:

V dnešním světe F1 upgrade neznamená zlepšení.
Viděli jsme to na Ferrari v první 1/3 sezóny. Mercedes přivezl do SPA taky novou a nestačí.

Na druhou stranu ty upgrady mají ideu, a pak se na to vážou další věci. Takže pokud se to rozběhá podle představ, tak to bude posun vpřed.

McLaren zatím nemusí nikam spěchat. Mají nejlepší balík, takže by byla škoda, kdyby si to rozhodili.
Ale pak to musí odhadnout správně, aby na druhou stranu zase nezaspali vývoj. :smiley:
Těžká situace.

No četl jsem, že se začalo lobbovat o předělání pravidel k podlaze na 26, protože část ground effectu má zůstat, týmy si teď stěžují, že je to úplně mimo a nedá se právě vyvíjet, jako monoposty bez ground effectu. Já bych byl pro, aby se vrátila podoba, co byla před rokem 22.

Však by měla být plochá podlaha jako právě před 22 ne?

Obávám se, že plochá podlaha se jen tak nevrátí. Podle nějakého článku, který jsem před časem četl by základ vozu měl být hodně podobný současnému vozu a největší změny by se měly týkat rozměrů vozů tak, aby byly vozy menší a lehčí.

Tak to bude asi nějaký hybrid… něco mezi kozy. :slight_smile:

Vozy budou mít částečně plochou podlahu a difuzor s nižším výkonem, což sníží přízemní efekt a omezí závislost vozů na velmi tuhém a nízkém nastavení.

Přítlak byl snížen o 30 % a odpor vzduchu o 55 %.
Tohle bych bral jako nejdůležitější změnu.
Menší rozměr vozu udělá divy.
Zrušení MGU-H je dalším přínosem. Bohužel se zvýší větší kapacita baterií a proto nedojde ke kýženému odlehčení vozu, ale nejspíše o další navýšení váhy i když zatím FIA slibuje něco jiného.

1 Like