Masi to neustál, na pozícii riaditeľa pretekov končí! | Magazín F1 - F1online.sk

A ty asi nechápeš že FIA to zamietla pod koberec tým, že Masiho neobvinila, ale ho za skvele odvedenú prácu poslala do p…preč? A to si ešte počkaj ako sa upraví pravidlo o SC, stavím sa, že ho upravia tak, že Masiho riešenie sa tomu bude podobať asi tak ako ty s Hemingwayom…teda nijako.

Skvělé. Někteří géniové dokonce věří, že FIA mohla Masiho “obvinit”. Z čeho?

Bohužel možnost někoho obvinit má pouze prokurátor, což je osoba činná v trestním řízení. FIA tak maximálně může podat sama na sebe trestní oznámení, za předpokladu, že existuje nějaký paragraf, který by to umožňoval. Bohužel pravidla žádného sportu nefigurují v trestním zákoně a v Masiho případě evidentně nešlo o rozhodnutí proti poskytnutému úplatku (což by trestní zákon každé trochu vyspělé země pokrýval). Můj ty smutku, může být někdo tak hloupý? Ano.

Můj názor je že.
Ředitel závodu by si měl vybrat lidi, kterým svěří nějakou funkci. A nikterak aktivně nezasahuje do dění závodu.
Jeden hlídá limity tratě, druhý technickou stránku věci, třetí třeba fungování maršálů atd.

A měl by sledovat jak kdo svoji funkci plní. Dostávat reporty, proč, jak, kdo, kde.
Podle toho vyvozovat důsledky na podřízené.

Jsem přeci ředitel, mám dohlížet na fungování svoji firmy a zadávám podřízeným práci tak, jak bych chtěl aby moje firma fungovala. Pokud někdo svoji funkci neplní podle mých představ, tak ciao.

Já jsem taky napsal, že řešení vidím v tom, že část povinností převezmou asistenti.

Ale zajímalo mě, jak vidíš to, že ve funkci se budou střídat dva ředitelé. Na jednom závodě bude ředitel A, na následujícím ředitel B.

Což je podle mě docela kostrbaté řešení, protože to povede k srovnávání toho, jak obdobnou situaci vypořádal ředitel A a ředitel B - a pokud rozhodnou odlišně… zase bude oheň na střeše.

Nuž, keď ťa ja teraz obviním z demagógie, tak na to prokurátora tiež nepotrebujem. Rovnako ako ho nepotrebuje FIA na to, aby Masiho obvinila zo spôsobených škôd na je reputácii. Alebo si myslíš že jej je šumafuk ak elita motoršportu videla v Abu Dhabí unfair rozhodnutie, príp. rovno krádež a v tých najmenej ostrých vyjadreniach “len” kontroverziu? Tak preto mohli Masiho označiť ako vinníka, ale tým by len rozmazali to, čo Masi zo seba vytlačil v decembri a Verstappenov titul by ovanula ešte výraznejšia aróma. Aby si to pochopil, tak nemusíš byť génius, bohato postačí, keď nebudeš truľo. Bohužiaľ jedno z týchto dvoch budeš, ale géniom rozhodne nie.

hm, tak toto tiež akosi nevyšlo

2 Likes

Podle mě pořebovali vyvodit důsledky a mít čistý štít.
Ale nebyl nějaká adektvátní náhrada, tak vzali 2 a kdo se lépe chytne, tak zůstane.
Na konci sezóny bude jen 1.

A co se týče nějakého rozličného rozhodování, tak to by mohl být problém. Ale teď byl jeden zkušený a taky rozhodoval zrovna podle toho, jak si usmyslel.
Pokud svoji vemou vážně, budou se fakt snažit a budou transparentní, tak to lidi vemou i s menšíma chybkama. Pokud člověk vycítí poctivost a uvidí transparentnost, tak je velmi tolerantní.

Dále se myslím, že FiA půjde cestou ubírání pravomocí ředitele závodu a pravomoce půjdou mezi více lidí.
Nebo se hodně změní nějaké předpisy, aby měli noví ředitelé ulehčenou práci.

Zároveň ředitelům nahrává do karet i to, že se nůžky s novými pravidly nejspíše rozevřou, takže to nebude tak intenzivní souboj a třeba nebude co řešit. :grinning:

Podle mě není správná cesta mít jednoho ředitele, pak chybí zastupitelnost a taky při vzrůstajícím počtu závodů musí mít někde fyzickou i psychickou hranici, za kterou už to nezvládne. Tohle naopak považuju za manažerské selhání minulého vedení, že tuhle situaci vůbec neřešili. Konzistenci v rozhodování by měly zajišťovat metodické pokyny vydávané příslušnou komisí FIA, jak které situace řešit, společná školení atd… Tohle se přece nijak zvlášť neliší od jiných sportů, není možné, aby řízení závodů na téhle úrovni záviselo na jednom člověku.

Něco podobného jsem psal výše.

No to čumím. Nejakým zázrakom som si vôbec nevšimol tento článok. A od FIA som to teda nečakal. Aj napriek verejnému linču som si myslel že to Masi ustojí, takto totiž uznali, že Masi okradol Hamiltona o titul. Na druhú stranu ma hnevá, že riaditelia budú dvaja a pritom nie naraz (mohli by sa poradiť a spoločne prijať riešenie) ale sa budú striedať (tak ako pri komisároch bude pribúdať kontroverzných rozhodnutí).

praveze islo o abuzabi. nebyt toho tak sa vobec nic nedeje.
Ale mne to je v podstate jedno. Hovori sa, ze nova metla lepsie metie. Sulajem sa realizuje a asi mal pocit, ze toto treba nejako riesit. Podla mna to nevyriesil najlepsie, pripadne aj ano, ale ta komunikacia okolo bola taka divna, ked sa ozyvalo echo, ze za pritomnosti Masiho nechceli ohlasit jeho odstrel.
Beriem to ale tak, ze ani Sulajem nema velke skusenosti a hned ako novopeceny sef FIA dostal na stol takuto lahodku.
Mna na tejto kauze irituju uz iba svedkovia a to tym, ze zasmradia kazdu diskuziu svojim bedakanim.

3 Likes

Tentokrát FIA udělala to nejlepší co mohla.
Masiho vyhodit musela, ale kým ho nahradit? Ono funkce ředitele závodu F1 není jen tak pro někoho. Liberty se snaží pořádat co největší množství závodu a přitom jsou pravidla stále složitější. I takoví kádři jakým jsou Freitas a Wittich se budou muset v novém prostředí hodně učit. Už teď mají dost zkušeností aby to zvládli, ale když budou v F1 na plný úvazek, tak zase budou chybět ve svém původním prostředí. Právě proto aby FIA zaplácla jednu díru, ale další dvě si udělala se rozhodla jim pracovní povinnosti takhle rozdělit. A když se pojedou závody v sérii které dosavaď veleli, tak si z F1 odskočí do svého původního prostředí.

K tomu co napsal Bretnix není co řešit :sweat_smile: :ok_hand: Tím dal šach mat hlavně sobě :wink:

V každém případě by měl systém počítat s tím, že jeden a ten samý člověk nemusí být fyzicky přítomen na každém závodě, to mi připadá logické nejen u závodů F1. Teď tam budou dva, kdo, popř. podle jakého klíče bude rozhodovat o jejich rotaci se možná taky dozvíme. Snad se dočkáme, že celý systém řízení a rozhodování bude nejen konzistentnější, ale i robustnější (bez nenahraditelných jedinců :-)).

Mno, ja by som radšej ešte počkal, lebo “čistě neutrálně dodá (na konto jednoho příspěvku výše), že indukce nemůže garantovat absolutní jistotu. Z logické podstaty věci.”
Alebo tak nejako, v na dva lakte dlhom odstavci.

Teď ještě udělat čistku mezi komisaři, tam je taky potřeba si na ně posvítit. Zejména ty z Brazílie by měli projít nějakým způsobilostním testem.

Tak o tom nepochybuji, Bretnix si to objasní i když to bylo o 180 stupňů jinak :laughing:

Já to asi vidím moc jednoduše, ale nemůžu si pomoct. Všichni komisaři by snad měli být pravidelně proškolováni, hlavně kvůli řešení závodních incidentů. Pokud dojde v nějakém závodě ke sporné situaci, měla by být řešena nadřízenou “komisí komisařů”, nebo co tam mají, metodickým pokynem všem komisařům, jak v obdobné situaci postupovat. To mi připadá normální, ale přinejmenším letos to nějak nefungovalo. Není přece možné, aby každá skupina rozhodovala jinak a piloti se dozvěděli “možná jiní komisaři tu samou situaci vyhodnotí jinak”, takhle nemůže fungovat nic.

Konstrukce o vážně poškozené reputaci FIA je opravdu jen konstrukce, hlasitá menšina Hamilton crusaders je dalším příkladem hlasité menšiny, nic víc. Pokud, potom tu reputaci poškodily i ty kroky, které Masi podnikl ve prospěch LH (např. Bahrajn). Tak či onak, ze skutečnosti, že Masiho stáhli z postu ředitele závodu, neplyne, že to nutně udělali proto, že by se ztotožnili s tím, co prezentuje jedna poměrně agresivní skupina; lze to vysvětlit i odkazem na to, co jsem napsal výše (nový šéf FIA chce začínat s čistým štítem, odříznout se od kontroverzí uplynulé sezóny a soustředit pozornost na tuto…).

1 Like

Asi tak nějak. Ten selektivně jednostranný úhel pohledu je už otravný.

Přitom současně s Masiho odchodem nová konstrukce a naznačený směr pravidel uznávají:

bod 1) zátěž ředitele závodu byla v loňské sezóně přílišná a nepřiměřená (proto rotační funkce)
bod 2) vůle obnovit závodění jde správným směrem (možnosti této vůle proto budou rozšířeny).

Že článek 15.3 skutečně dává řediteli určité kompetence, tady někomu stále uniká, někteří si opravdu myslí, že ten článek má mít nulové aplikace. Samozřejmě je nepříjemné, když ho ředitel vytáhne v tak kritické situaci, proto budou pravidla zpřesněna ve smyslu druhého bodu výše (vždycky je dobré umenšit prostor pro dohady). Tolik k tomu, z čeho FIA asi tak mohla Masiho rétoricky “obvinit”, jakkoli se v tom horlivě utvrzují Don Quijote a Sancho Panza výše.

3 Likes