Pod Masim sa naďalej trasie stolička. Sulajem chce ochrániť integritu FIA | Magazín F1 - F1online.sk

V pondelok sa konalo dôležité zasadanie Komisie F1, ktorá pojednávala na viaceré témy. Okrem potvrdenia troch šprintov v novej sezóne a zmeny bodovacieho systému v prípade, ak sa neodjazdia celé preteky, bola témou aj záverečná Veľká cena Abú Zabí. V tejto veci však FIA žiadne významné stanovisko nevydala.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/54881/pod-masim-sa-nadalej-trasie-stolicka-sulajem-chce-ochranit-integritu-fia

Přestaňte se chválit a přineste už ty nové informace :wink: Uvidíme jak tomu budou čelit.

ano takto sa buduje integrita…

vyzera, ze s tymto panakom bude este sranda.

…kazen musi byt, tak je to spravne…

vyzera to tak, ze Sukajem preslapuje na mieste dovtedy kym samemu Masimu nedojde, ze v “novej” FIA je persona non grata.

Přijde mi, že některé portály se snaží vymačkat z citronu i tu šťávu, která tam není.

Realita: FIA neoznámí nic ohledně Michaela Masiho.

Média: Protože tam byl Masi osobně, bylo trapné něco oznamovat.

Kdyby se FIA rozhodla, že Masiho odstřelí, především by na daném setkání vůbec nebyl. Zákulisně by věděl, že je hotovo, a nenamáhal by se být někde, kde ho tím pádem není vůbec potřeba.

Ale Sulajem možná využije příležitost a dosadí na daný post někoho, kdo bude vyhovovat jeho osobním ambicím. Ať je to hezky zintegrované v jednom mocenském konglomerátu.

Zaujímavé ako tu dnes a denne niekto vyplakáva nad Masim…už je z neho hádam aj obeť, chudák jeden. A ty Bretnix, génius nevídaných rozmerov, nielenže si dokázal vyložiť a interpretovať všetky doterajšie Hamiltonove vyjadrenia po Abu Dhabi (pre istotu dodám, že žiadne sa nekonalo), ale ty dokážeš zopsuť aj médiá za to, čo vzápätí sám spáchaš a to si trúfam napísať že nemáš ani jedno promile zo zdrojov aké má napr. Motorsport…dokonca si myslím že nemáš zdroj žiaden. Ale tak grafománia je veľká vec a nič to nestojí…

1 Like

Masi je stále ještě zaměstnancem FIA a proto by měl komisi jasně vysvětlit z jakých pohnutek a na základě kterých informací tak v posledním závodě konal. A nejde pouze o Masiho, ale i jeho spolupachatele. Bylo by špatné brát na kobereček pouze Masiho, když v Abú Dhabí o závodě rozhodovalo x komisařů FIA.
Teprve až všechny tyhle informace komise od všech podezřelých FIA získá, tak by se měla správně rozhodnout nejen o trestech, ale hlavně o nápravě.
Na to aby FIA-Sulajem mohli správně rozhodnout sice měli času dost, ale ani tak chaotická a sebestřetná organizace by neměla alespoň v tomto případě jednat stejně unáhleně jako Masi v AD.

Překvapuje mě to, ale tentokrát s tebou souhlasím :-). Ten první odstavec mě taky rozbil, že nemůžou oznámit, co s Masim bude, když je osobně přítomný. Poslední ovšem taky nemá chybu - to, že se FIA/F1 může jen zlepšit si máme vysvětlit tak, že horší už to být nemůže :-)?

Myslím, že Masi své vysvětlil. Zda s tím je nebo bude FIA spokojená, to je druhá věc, ale evidentně FIA s rozuzlením nespěchá. Slovo “spolupachatelé” - k smíchu, stejně tak poslední odstavec; prostě bych počkal, až FIA něco oznámí oficiálně, a nededukoval Masiho osud z faktu, že byl přítomen na zasedání komise, která se zabývala danou záležitostí. To je mediální fail, což byl smysl mého příspěvku výše.

Masi nebude sám jehož hlava padne. Uvidíš.

Možné to je, ale nejsem si jistý.

Uvidíme. Nějaké organizační změny určitě přijdou.

A kdo ví, možná si nový šéf FIA v klidu buduje svoje malé království a klíčové pozice obsadí svými lidmi.

Pokud je Hamilton chytrý, dá se na islám. :wink:

Jinak, spekulace ohledně funkce ředitele závodu jsou tak divoké, že se mluví i o rotačním obsazení: ve funkci by se pravidelně střídalo několik lidí.

I toto už zaznělo.

A cudujes sa pri tolkych pretekoch? Ved spolu s testami je to viac ako polovica vikendov v roku. Ta pozcia je obsadena Masim pravdepodobne len preto, lebo ju nechce nikto iny. Rozdelenie zodpovednosti a rotacia, su v tomto pripade velmi rozumna volba.

K tomu má snad mj. i inspekce okruhů, jestli tomu dobře rozumím, to je další čas. Je spíš neuvěřitelné, že to dosud dělal jeden člověk, to je ze strany vedení dost velká nezodpovědnost. Aspoň by byla jednoduše vyřešená zastupitelnost.

Z tohoto hlediska to chápu.

Ale rotační střídání ve funkci zase oslabí konzistentnost, nastane tam podobný problém jako v případě sestav komisařů - v sporných situacích nebudou prostě stejně nakalibrovaní.

To, že 23 závodů je na jednoho člověka hodně, je jasné, a je jedno, jestli se jmenuje Masi nebo jinak, tato sezóna to jasně ukázala.

Spíš bych osekal povinnosti ředitele závodu = část kompetencí přenesl na pomocné funkce. Řediteli by zůstaly ty zásadní, “velké věci”. To považuji za rozumné.

v pripade riaditela sa konzistencie absolutne nebojim, pretoze on ma na stratorsti technicku stranku a pripravenost trate. trate na ktory preteka F1 maju najvyssiu licenciu a to uz samo o sebe znamena ze vsetky splnaju jeden standard. to ci tam bude o jeden rad pneumatikovych barier viac alebo menej je viac menej jedno.

v pripade komisarov to je samozrejme problem. uz len samotny fakt, ze posudzuju kazdy zakrok “individualne” je obrovsky priestor na spekulacie. komisarov by bolo treba eliminovat uplne a nahradit nejakym automatom, co bude rozhodovat rychlo sa deterministicky podla vopred nadefinovanych previdiel a nie podla toho kto sa previnil.

Nějakou UI?

Rozumím tomu dobře?

A existuje už nějaký software na takové úrovni, aby toto zvládl?

nemusi to byt umela inteligencia. skor som mal namysli nejako vecne spisane pravidla. do teraz nie je jasne napr:

  • co je limit trate (preco jeden moze opustit trat 26x a iny nie a nikto si to 26 kol nevsimol)
  • co je vytlacanie
  • kto je vynnik nehody, ked sa zrazia ak su vedla seba, ak je jeden kusok vpredu, atd.

ak sa to spise do pravidiel tak rozhodovat moze aj male dieta. netreba tam komisarov, ktory len spekuluju a predvolavaju… a nakoniec majstrom aj tak trestu odpustia …

Chápu.

A souhlasím: prostě ta pravidla hodně rozepsat a zjednoznačnit. Jen v absolutní míře to nikdy nebude možné udělat, resp. ne dokonale. Limity tratě jsou jedna věc, hranice mezi “už je to vytlačování” a “hraničně ještě ne” se asi předem narýsovat nedá, tam bude vždycky nějaký subjektivní úhel pohledu.

Trochu scifisticky: kdyby to jednou zvládla umělá inteligence, převelel bys to na ni?

zalezi o ktorej casti pravidiel sa bavime. Ak v sportovych tak tam asi nie. Sport bol vzdy o jednoznacnych pravidlach a vopred stanovenych hraniciach typu: bola lopta za ciarou alebo nie? na to ozaj nie je treba umelu inteligenciu a ked su pravidla nadefinovane dobre tak to rozhodovanie zvladne ozaj aj male dieta.

co sa tyka technickych tak je mozne, ze tam to bude teba. napriklad na to o kolko sa moze aero prvok ohybat aby to mohlo byt povazovane za prirodzenu vlastnost materialu a n akolko je to umesel uplyvnovat aerodinamiku. Toto by clovek ( technicky delegat) testom za stoja nemal sancu urcit, ale nejaka simulacia by mohla ucit a urcit tie hranice.

PS: teda to hore plati ak sa bavime o UI ako nejakej uciacej sa entite, ktora sa na zaklde toho bude rozhodovat. Ak sa bavime iba o “automate”, ktory sa rozhoduje na zaklade vopred nadefinovanych limitov, tak taky uz mame. napr automaticke vyhodnocovanie uliateho stratu. nemam problem ak takych automatickych rieseni uvidime viac.