Marko nesúhlasí s trestom pre Péreza: Hamilton raz vyhral na troch kolesách | Magazín F1 - F1online.sk

Sergio Pérez môže rátať s tým, že v najlepšom prípade bude v Barcelone štartovať zo štvrtej priečky. Prenáša si totiž penalizáciu za jazdu s nebezpečným vozidlom na Veľkej cene Kanady. Športový poradca Red Bullu Helmut Marko však s komisármi v tomto prípade nesúhlasí.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158545/marko-nesuhlasi-s-trestom-pre-pereza-hamilton-raz-vyhral-na-troch-kolesach

No ne asi, to jsem taky rikal. Opet protekce.

2 Likes

Pokud se budou snažit o stálost rozhodnutí, tak defek bude znamenat konec v závodě.

4 Likes

A co měl Ham dělat v posledním kole s defektem? :grinning:

Čokoľvek, hlavne nevyhrať…

2 Likes

To co Perez. Hned zastavit a nechat to odtáhnout.

3 Likes

stacilo by aby mal Lewis ciernu helmu

Proč? Jakože pneu se během závodu nemění? Nebo máš pocit, že defekt je to stejny, jako sešrotovaná zadní část monopostu, co by se nevyměnila ani pod red flag?

Nah, doktor musel vediet, ze pravidla sa odvtedy menili

Ale jeho poukazanie na nekonzistentnost fia je na mieste, to urcite

Marko je stary truhlik, ale ma uplnu pravdu. Mali sa odvolat, ale ktovie, co by dosiahli… Ocividne ich dominancia vadi FIA viac ako dominancia Mercedesu a tak sa RBR tresta a superom sa dovoluje :slight_smile:

Je zabavne, ako to tu niektori posudzuju podla toho, ci sa to zadne kridlo da vymenit alebo nie. Ja som myslel, ze dostal trest za nebezpecnu jazdu, nie za jazdu s neopravitelnym komponentom, ale nevadi. Ocividne ulomok z predneho kridla neublizi, len zo zadneho ktore sa meni tazsie (ale stale pod RF sa da)

Keby Perez obisiel boxy a snazil sa s tym urobit druhe kolo, nepovedal by som ani pol slova. Ale hned v danom kole zasiel do boxov, takze nechapem toto rozhodnutie. Su taki, co jazdili s defektom vzadu, zvysok gumy im rozslahal celu zadnu cast podlahy, ulomkov plna p*ca a nikto nic… Na Verstappena nemaju co najst, tak sa aspon vyvrsuju na Perezovi, inak si to vysvetlit neviem.

2 Likes

A takhle je to opravdu v pravidlech to o tom opravitelném poškození vs neopravitelném a dojezdu do boxů nebo si to někdo domyslel? Seriozní otázka.

Protože to je solidní blbost.

Ano, ak s vacsim defektom ides dlhsie, tak guma vsetko rozmlati, ostanes na rafiku a bordel to spravi minimalne podobny. Takze presne ako pise raptor:

Su taki, co jazdili s defektom vzadu, zvysok gumy im rozslahal celu zadnu cast podlahy, ulomkov

Samozrejme, nebavime sa o takom defekte, kde guma len trochu sfukuje. Ale vieme, ako to bolo, ked Lewis vyhral na 3 kolesach…

Sice moc nechápu, proč si zrovna vybral tuhle situaci, když se stalo asi XY, že pilot jezdil s defektem, ale budiž.

Nejspíše ho to napadlo jako první, protože to je asi nejslavnější defekt a bylo to velkolepé vítězství.

Dá sa vymeniť aj zadné krídlo keď je treba. Maxovi v Maďarsku na štarte na počkanie opravili odlomené koleso. Fernandovi v Bahraine priliepali DRS lepiacou páskou počas preteku. Stačila červená vlajka a všetko je možné. To nebolo ako v prípade Lewisa, že po takej jazde s defektom mal zničený difúzor a bolo by potrebné vymeniť celú podlahu. Normálne mal zamieriť do boxov a nechať si vymeniť kolesá. To sa snáď ešte nikdy nestalo, aby auto s defektom nešlo do boxov pri najbližšej príležitosti.
A opäť, tie pravidlá nohovoria o tom, čo sa dal opraviť, ale o tom, čo je nebezpečné. Nikto z nás nerozhoduje, čo je ešte opraviteľné a v tomto prípade je to bezpredmetné.

Ako porovnavat neporovnatelne XD Perez co ma znicene zadne kridlo a lieta tam z neho carbon a Hamilton co mal len defekt jedine co odlietalo bola pneumatika a este v poslednom kole nie v strede pretekov. Vsak jazdci nikdy nezaparkovali monopost ked mali defetk a ten co mal prave naopak poskodene kridlo a jazdil dalej dostal od FIA po prostoch. Takze kde je problem ? asi RB ma fakt traumu z Mercedesu kedze jednu VC to vyzera ako tak dobre a uz hadzu spinu, ved klud dalsia VC ukaze ako su na tom :slight_smile:

1 Like

Esteban v Baku rozrážal ľudí v boxoch v poslednom kole a je to rovnaký problém, ako by to bolo v strede preteku. Čo to je za ďalšie nezmyselné kritérium? To už vymýšľate len ďalšie a ďalšie veci čo všetko ešte RedBull porušil.

4 Likes

Uf, takže plus 3 miesta posun na štarte, znamená podľa súčasnej výkonnosti pre Péreza štart cca z 10 miesta. Odtiaľ Verstappenovi moc nepomôže.

Pozrel som si oficialne stanovisko a teda pise sa tam:
Car 11 failed to leave the track with serious mechanical difficulties after significantly
damaging the rear wing.
Breach of Article 26.10 of the FIA Formula One Sporting Regulations.

V pravidlach 26.10 znie takto:

If a driver has serious mechanical difficulties, he must leave the track as soon as it is safe to do
so.

Takze, zase velmi siroko napisane pravidlo, kedze pod “seroius mechanical difficulties” si moze kazdy domysliet co chce.

Ale myslim, ze hlavnym dovodom preco dostali trest je, ze RB sa priznal, ze Pereza volali do boxov lebo nechceli vyjazd Safety Caru, co je tiez v oficialnom vyhlaseni.

The team confirmed in the hearing that thedriver had been advised to bring the car back to the pits as they were trying to avoid a Safety Car situation.

Fakt myslíš, že sa dostane do Q3? :wink:

Pokojne to môže byť aj 23. miesto, ak sa Sauber pochlapí.