Pan Pavlík nemá chybu. Jeho schopnost smotat páté přes deváté, hlavně když z toho Red Bull vyjde jako tým na odpis, si už snad zaslouží cenu nějaké AntiRedBull Asociace.
Motorový projekt Powertrains je odvážný a riskantní, a proto pravděpodobně čelí a bude čelit problémům. Projekt je výsledkem dlouhodobých problémů Red Bullu se zákaznickými motory v hybridní éře - nejdříve to byla špatná a nedostatečná práce Renaultu, poté neschopnost Hondy ujasnit si, zda tedy chce zůstat v F1 nebo ne. Ostatně i sázka na Hondu byla v kontextu doby riskantní - v době, kdy byla Honda po fiasku s McLarenem na odpis, na ni vsadil právě Red Bull, nejprve prostřednictvím juniorského, poté hlavního týmu. Osobně se nedivím, že Red Bull se po všech peripetiích rozhodl vzít svůj osud do svých vlastních ruk. Také se hodně zapomíná, jak moc nebyli Mercedes a Ferrari svého času ochotni dodávat motory právě Red Bullu, takže Red Bullu reálně hrozilo, že mu dodavatele bude muset zajistit FIA. Na tyto souvislosti se zapomíná a vytváří se dojem, že Red Bull si v čiré aroganci začal věřit i na motory. Přitom v době, kdy Red Bull jednal s Mercedesem i Ferrari, byl obviňován, že chce jen lízat smetanu (dobrý motor svých konkurentů) - opravdu férová kampaň.
Projekt může mít dokonce vážné problémy, z hlediska běhu na dlouhou trať se ovšem nakonec může vyplatit. Těžko říci. Max Verstappen samozřejmě horizont typu deseti let řešit nebude, ale jak jsem opakovaně psal, pokud odejde z Red Bullu, bude to právě kvůli výkonnosti techniky a dalším racionálním faktorům, nikoli kvůli nějaké bulvárně rozmazané mimomanželské aférce šéfa týmu, ať už se v ní zachoval Horner dobře nebo ne.
Ale nebyl by to pan Pavlík, aby ji tam nezamíchal.
A smysl vzhledem k nadpisu nedává ani odstavec o Bergerových úvahách ohledně Sergia Péreze. Tam se určitá nevyjasněnost dá vysvětlit snadno, a to právě obchodními zájmy Red Bullu v USA (hispanoamerická komunita) a celé latinské Americe. Dříve Red Bull pilota propojeného s těmito trhy neměl, jeho piloti byli z Austrálie, resp. Evropy (v Albonovi zkřížené s Asií), navíc latinská Amerika má unikátní temperament, v kterém sport představuje víc než pouhé hobby (stačí se podívat, co znamená fotbal v Brazílii). Takže nemá smysl odkazovat na Mateschitze, jakkoli smrt takové persony Red Bull musela zákonitě ovlivnit - Mateschitz byl srdcař, jeho evropští nástupci v čele koncernu jsou jen byznysmeni. Co s tím asi tak Horner může dělat? V tomto případě hraje s kartami, které mu rozdal osud, a musí vyvážit tlaky, které by Mateschitz nevytvářel, protože sport pro něj znamenal mnohem víc než nástroj na generování peněz.