Má Red Bull problémy s vývojom motora? Berger: Takto obvykle vyzerá začiatok konca | Magazín F1 - F1online.sk

Rok 2026 prinesie veľký reštart. Bohatá história Formuly 1 si v podstate nepamätá, aby sa v jednom roku kompletne prekopali technické pravidlá pre motory aj šasi. To môže priniesť ohromný reštart pri rozložení síl na štartovom rošte a verejnosť sa už teraz dohaduje, kto je na tom pri vývoji najlepšie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/186739/ma-red-bull-problemy-s-vyvojom-motora-berger-takto-obvykle-vyzera-zaciatok-konca

Samozrejme, kym zil Mateschitz tak jazdci mali jasne dane podmienky a vedeli ze ked maju zmluvu v RBR tak s nimi dojazdia celu sezonu, leda ze by nie.

Uhorky pomaly ale isto dozrievaju.

Uz len mesiac

5 Likes

Zeby vysiel tento pokus?

1 Like

…nič nové v F1,vždy sa to po nejakom čase mení a príde nový team, ktorý zažiari,alebo teraz to môže byť viac teamov,:racing_car:

Ziaden zaciatok konca.
Bud hodia do toho vidly a od 2028 pôjdu s Hondou.
A mozno cely powertrains predaju Cadillacu.

Do čerta s Redbullom. Nech ide súťažiť s malinovkami.

To jsou velmi zle zpravy, doufam ze to nebude pravda.

1 Like

1 Like

Pan Pavlík nemá chybu. Jeho schopnost smotat páté přes deváté, hlavně když z toho Red Bull vyjde jako tým na odpis, si už snad zaslouží cenu nějaké AntiRedBull Asociace.

Motorový projekt Powertrains je odvážný a riskantní, a proto pravděpodobně čelí a bude čelit problémům. Projekt je výsledkem dlouhodobých problémů Red Bullu se zákaznickými motory v hybridní éře - nejdříve to byla špatná a nedostatečná práce Renaultu, poté neschopnost Hondy ujasnit si, zda tedy chce zůstat v F1 nebo ne. Ostatně i sázka na Hondu byla v kontextu doby riskantní - v době, kdy byla Honda po fiasku s McLarenem na odpis, na ni vsadil právě Red Bull, nejprve prostřednictvím juniorského, poté hlavního týmu. Osobně se nedivím, že Red Bull se po všech peripetiích rozhodl vzít svůj osud do svých vlastních ruk. Také se hodně zapomíná, jak moc nebyli Mercedes a Ferrari svého času ochotni dodávat motory právě Red Bullu, takže Red Bullu reálně hrozilo, že mu dodavatele bude muset zajistit FIA. Na tyto souvislosti se zapomíná a vytváří se dojem, že Red Bull si v čiré aroganci začal věřit i na motory. Přitom v době, kdy Red Bull jednal s Mercedesem i Ferrari, byl obviňován, že chce jen lízat smetanu (dobrý motor svých konkurentů) - opravdu férová kampaň.

Projekt může mít dokonce vážné problémy, z hlediska běhu na dlouhou trať se ovšem nakonec může vyplatit. Těžko říci. Max Verstappen samozřejmě horizont typu deseti let řešit nebude, ale jak jsem opakovaně psal, pokud odejde z Red Bullu, bude to právě kvůli výkonnosti techniky a dalším racionálním faktorům, nikoli kvůli nějaké bulvárně rozmazané mimomanželské aférce šéfa týmu, ať už se v ní zachoval Horner dobře nebo ne.

Ale nebyl by to pan Pavlík, aby ji tam nezamíchal.

A smysl vzhledem k nadpisu nedává ani odstavec o Bergerových úvahách ohledně Sergia Péreze. Tam se určitá nevyjasněnost dá vysvětlit snadno, a to právě obchodními zájmy Red Bullu v USA (hispanoamerická komunita) a celé latinské Americe. Dříve Red Bull pilota propojeného s těmito trhy neměl, jeho piloti byli z Austrálie, resp. Evropy (v Albonovi zkřížené s Asií), navíc latinská Amerika má unikátní temperament, v kterém sport představuje víc než pouhé hobby (stačí se podívat, co znamená fotbal v Brazílii). Takže nemá smysl odkazovat na Mateschitze, jakkoli smrt takové persony Red Bull musela zákonitě ovlivnit - Mateschitz byl srdcař, jeho evropští nástupci v čele koncernu jsou jen byznysmeni. Co s tím asi tak Horner může dělat? V tomto případě hraje s kartami, které mu rozdal osud, a musí vyvážit tlaky, které by Mateschitz nevytvářel, protože sport pro něj znamenal mnohem víc než nástroj na generování peněz.

5 Likes

ohladom Pereza sa stale zabuda, ze v case ked sa RB rozhodoval pre predlzenie mali za sebou len prvu cast sezony a Perez bol na druhom ci tretom mieste v poradi jazdcov.
Ano rozdiel medzi Verstappenom a Perezom bol velky, a to aj v 2023, ale v Redbulle najlepsie vedia ake su na to dovody.
Pilota z Top 5 ani nie je take lahke presvedcit na druhu sedacku vedla Maxa v konkurencii Mercedesu Ferrari ci McLarenu.

Koho mali chytat? Ocon, Hulkenberg, Bottas? Boli by o tolko lepsi od Pereza aby to vyvazilo Perezov uspech v latinskej amerike? Navyse ako som uz spomenul v maji 2024 ich tema druhej sedacky velmi netlacila.

Jedine co sa im da vytknut je ignoracia Sainza. Ten bol volny uz na zaciatku 2024. Na druhej strane nevieme ci sam Sainz mal zaujem. Pokial viem vtedy este Wolff nemal jasno kto nahradi Hamiltona a Sainz mal urcite zaujem o dvojrocny kontrakt u striebornych.

4 Likes

Sainze, Hamiltona, Alonsa, Piastriho, Norrise, Leclerca, Russella atd.

1 Like

budme realisti. Hamilton vo Februari 2024 oznamil podpis Ferrari. Alonso mal kontrakt v Astone, Norris ani Piastri o RB nemali zaujem. Leclerc ma kontrakt do 2028. Russell do konca 2025.
Neviem v ktorom svete si predstavujes, ze by niekto z menovanych mal zaujem o druhu sedacku v Redbulle.

4 Likes

Verstappen je zesranej, co s tim delat, nic. Vsichni by ho radi videli v jinem tymu, bohuzel on toho nejni schopnej. Radeji bude tlacit kocarek nez aby se sel ferove a na urovni pobit o wins.

Do Red Bullu by nesel nikdo ani kdyby byli piloti cos vyjmenoval bez mista, Lawson byl jedina moznost, takze asi tak.

Ale bavil jsi se snad o tom koho Red Bull neoslovil a máš jim to za zlé. Tady můžeš dělat závěry, že by do takového toxickeho prostředí lepší pilot nešel, ale to přece Red Bullu nebranilo ty piloty oslovit

1 Like

som sice pocteny, ze sa snazis analyzovat moje nazory, ale malokedy sa strafis, a k diskusnemu vlaknu to prispieva minimalne.

3 Likes

Tak děkuji za vykroucení z tvého vlastního příspěvku. Nakonec je to stejně jesno, protože si sám potvrdil, že kvalitnější piloti by do RBR nešli a zároveň zazlíváš RBR jejich přístup k vyhledávání druhého jezdce
A jsem překvapený, že diskuze o RBR ti přijde, jako minimální přispívání do diskuze, když se jedná o článek s tématem RBR a jejich "problémů "

1 Like

:slight_smile: :+1:

Sainze podle mého názoru odmítli primárně kvůli atmosféře, kterou by generovala špatná chemie jak mezi piloty, tak jejich otci (kteří by už mohli zůstat sedět doma a do situace v týmu X či Y nezasahovat ani nepřímo). Sekundárně možná Maxovi vyhovuje papírově slabší kolega, na druhou stranu si nemyslím, že by měl ze Sainze nějaký vítr. Kromě toho, jak sám píšeš, Checův osud se rozuzlil relativně pozdě a Sainz nechtěl čekat do poslední možné chvíle, protože by býval mohl nakonec skončit bez angažmá.

Jinak souhlas s tím, že nemá smysl vytýkat Red Bullu, že se nesnažil získat piloty vázané a spokojené v jiných týmech; byla by to zbytečná ztráta času. Norrise chtěli, odmítl je, navíc s McLarenem byl/je na vzestupu, takže zkoušet ho v průběhu minulé sezóny znovu zlanařit by bylo plýtvání časem. Jediný volný relevantní pilot byl v dané chvíli Sainz a dále viz výše.

1 Like

Takže pro Ferrari bylo mrhání časem jednat s Hamiltonem, kterej byl pod smlouvou? Hloupější vymluvu jsem snad nikdy nečetl. Týmy a jezdci jednají i když mají platné smlouvy. Nazvat to ztratou času jen ukazuje tvoji neznalost přestupů jezdců

1 Like

Hamilton už v Mercerdesu přesluhoval (byl tam od roku 2013) + nedařilo se mu proti Russellovi tak, jak si představoval + ztrácel víru v dostatečný posun Mercedesu, takže tam to dávalo smysl, když nechám bokem, že kvůli tomu pustili Sainze. Jeho situace byla diametrálně odlišná od situace, v které se nalézají Norris + Piastri (McLaren je na vzestupu, důvěra v projekt) a de facto i Leclerc (zlepšení pod Vasseurem + speciální výzva v podobě možnosti získat titul právě s Ferrari). Pokud jde o Alonsa, ten už dlouhodobou perspektivu neskýtá. Slovo “hloupější” si rezervuj pro své výplody. Průběžné kontakty Red Bull udržoval a udržuje, od toho jsou ostatně manažeři placení, ale vkládat přehnanou energii do zlanaření jezdce, který je pevně usazený jinde, nemá smysl (kromě jiného to znamená zajistit vyvázání daného pilota z platné smlouvy, což, jak jistě pochopíš, není tak snadné a navíc by se to hodně prodražilo, protože Norris i Leclerc mají pro své týmy svou hodnotu).

1 Like