Lowe: Nikto a nikdy nebol taký dominantný, ako Mercedes v roku 2014 | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull v úvode ročníka 2023 absolútne dominuje. Max Verstappen a Sergio Pérez obsadili v prvých dvoch pretekoch prvé a druhé miesto. Nič pritom nenasvedčuje tomu, že by sa to malo v dohľadnej dobe zmeniť. Monopost Adriana Neweyho sa postaral o podobnú dominanciu ako v minulosti Mercedes či Ferrari. Bývalý technický riaditeľ Mercedesu Paddy Lowe však hovorí, že súčasný Red Bull na dominanciu jeho bývalého zamestnávateľa z roku 2014 stále nemá.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92323/lowe-nikto-a-nikdy-nebol-taky-dominantny-ako-mercedes-v-roku-2014

F1 už je komedie ,plno sraček …Raikonen se musi smat :grin:

Takze sa potvrdzuje co pisem uz dlho…Mercedes umyselne znizoval vykon motorov,kedze mali taky naskok pri vyvoji sucasnych motorov,kedze FIA nariadila koncepciu novych motorov podla Mercedesu,kedze mali taky naskok,ze radsej ho skryvalo…Vsetky tituly Mercedesu su skor na smiech,kedze im ich darovala FIA!

1 Like

A ta stratigicka iniciativa bolo lobovanie Mercedesu u FIA,aby boli povolene len motory podla Mercedesu a zakazane atmosfericke motory!

Lowe pěkně podělává Wolfa a vlastně i oba jejich jezdce :smiley:

1 Like

Wolff to popírá a to je nejvíc :smile:

2 Likes

A hlupáci v RB ukazujú plný potenciál :man_facepalming:
Môžu očakávať zmenu a boj o spomalenie či zastavenie dominancie RB.
V Mercedese aspoň rozmýšlajú dopredu. RB musí frajeriť vytahovať sa a zosmiešnovať konkurenciu.

To s těma motorama se F1 silně nepovedlo, navíc spalování oleje či lumpárny s průtokoměry, zabitá éra.

Upřímně, F1 po 2014 mi úplně vzala radost z techniky a hlavně z technologického vývoje aut. A očividně po 2022 to není lepší.
Zrovna nedávno jsme se o tom bavili vedle. Technologický závod F1 jednoznačně posouvá na tu nejvyšší pozici v motorsportu, na druhé straně ale strašně sráží její zajímavost, minimálně v poslední 10 letech.
Osobně jsem došel k závěru, že vlastně na technologickém závodu netrvám :slightly_smiling_face:

A taky McL si s tymto motorom vyjazdil krasne 6. miesto v PK. A nemyslim ze by si znizovali vykon :slightly_smiling_face:

Ale no tak.
Precitaj si na gpf1.cz clanok s nazvom : ZÁHADNÝ REŽIM MOTORU POMOHL GROSJEANOVI K BEDNĚ A VETTELOVI K DEFEKTU
Tam sa da pochopit, ake motory dodaval udatny Mercedes zakaznikom.
Vyber : „Romain po závodě hlásil, že takhle to auto nikdy dříve nejelo. Mercedes nám nikdy neřekl, o co šlo. V dalších závodech jsem se jich ptal, jestli to můžeme aktivovat znovu. Jenže oni nám pořád říkali, že to bylo specifické pro Spa, specifické v dalších ohledech. Už jsme ho nikdy poté neměli,“ tvrdí Carter.

A ma niekto istotu, ze RB nestaca vykon dolu tiez? :smiley: To len tak, mimochodom… ved urcite sa naucili velmi cennu lekciu od Mercedesu a ak budu moct, nechaju im ochutnat vlastnu medicinku

Já chci technologické závody každý závod.
Akorát se zakazuje testovat, zakazuje se utrácet, zakazuje se vyvýjet, všechno by se nejradši zmrazilo a chtěj zakázat tréninky…
A proč? Aby se týmy jako HAAS cítily konkurenceschopně.

Puffe aky mas s tym problem ?
Ty by si radsej 500 megove rozpocty + neskutocne plytvanie.
Zakazal by som aero tunely, zastropoval pocet zamestnancov na 200, povolil max.20 senzorov v aute a len 5 pocitacov na boxovom mure.
Nechal by som im vzdy 2 dni testov po pretekoch - pondelok, utorok, celkom 40 dni testov napr.
Vybavene.

200 lidí nestačí ani na logistiku.

1 Like

sunglasses:
Puffe kolko zamestnancov ma Haas ?

No hlavně FIA s tím pak nedokázala držet krok, proto to považuji za nefér nesmysl.

Někdo jim brání mít více zaměstnanců?
Jinak myslím, že jich mají dost.

Nic nedělají, všechno kupují, data dostávají od Ferrari jak na stříbrným podnos.

Mezi Ferrari a Haasem probíhá největší podvod a teaming v historii F1.

To byl i jeden z mých argumentů. Současná F1 je ve strašně schizofrenní situaci, kdy se tváří jako konstruktérská soutěž ale zároveň masivně omezuje samotný vývoj zaprvé restriktivními technickými pravidly a za druhé výrazným omezením rozpočtů top týmů.
F1 by si měla vybrat co vlastně chce být, protože v současnosti je to tak trochu kočkopes se snahou zalíbit se všem.

ja si myslim, ze pravidlami vyvoj usmernuje, rozpoctom a omezenymi testami tlaci timy do efektivnejsej prace. Je to stale vyvoj ale velmi usmerneny. Viac by sa mi pacil slobodny vyvoj, napriek tomu F1 je stale najzaujimavejsia co sa technickej sutaze tyka

1 Like