LIVE: Veľká cena Belgicka 2020 | F1online.sk

Ja si myslim, ze na kritiku Vettela jednoznacne je priestor. Ale myslim si, ze k tomu uz bolo vsetko povedane.

Za co ho chceš zkritizovat dneska?

Když už to chceš slyšet a provokuješ tu s ním tak já ti to řeknu. Podle mě byl tady Vettel docela marný a nedokázal bojovat s jezdci kolem sebe vlastně vůbec. Leclerc se sice snažil a vlítl na to dobře ale brzy na to taky neměl. Nevím co by jsi chtěl řešit. Mají 0 bodů a třetí pozice se jim vzdaluje, aby to takhle nebyla až šestá.

To kouzlo je v tom že nikdo tady nekňučí že Ferrari na Leclerca kašle a proto skončil za Vettelem, nikdo tu nepíše jak měl něco s autem a že mu to rozštelovávali při zastávce, že mu tam něco zjevně nefunguje, že nemá součástky jako Vettel atd atd. Je to o tobě :wink:

1 Like

Och, ved o tomto sme uz diskutovali. Myslim si, ze dnes to bola v podani Ferrari taka mizeria, ze vykony jazdcov sa nedaju ani poriadne hodnotit, z toho hladiska sa Vettel za dnesok ani nijako neda kritizovat. Ale dobre vies, ze si myslim, ze Vettel dlhodobo jazdi vyrazne pod svoje moznosti a to aj po dnesku stale plati.
Ja neviem, ja mam pocit, ze ty uplne prehliadas fakt, ze sa pri Vettelovi jedna o stvornasobneho majstra sveta, ktory by mal patrit k najlepsim dvom alebo trom pilotom v poli a byt schopny porazat kazdeho. Ty sa pozries cisto na Vettelov vykon a hodnotis ho z pohladu, akoby tam sedel nejaky Perez alebo Raikkonen. Ak sa pozries cisto na vykon, ano, vtedy sa da Vettela zastat- konstantna strata na Leclerca tri desatiny kazdy vikend nie je ziadna tragedia, Silverstone bol anomalia, myslim, ze to kazdy uznal. Minulu sezonu tiez neskoncil za Leclercom prilis daleko. Ale Vettel je jazdec, ktory by mal porazat svojho timoveho kolegu, nie konstantne koncievat za nim. Ak to nedokaze, tak jazdi pod svoje moznosti resp. nieco rozhodne nefunguje a kritika je podla mna namieste.

1 Like

Už jsem to tu psal. Leclerc už není papírový “target to beat”, ale rovnocenný soupeř - a to pro kohokoli v poli. Nemyslím si, že v současném poli je někdo, kdo by ho dokázal konstantně porážet - rozhodně bych si na to nevsadil. Je to logika typu: Prost je nýmand, jaké má problémy s tím mladým Sennou… Leclerc se už etabloval, minulá bilance tady neznamená nic. Tady se přece nedá vyvozovat něco s odkazem na interval plus mínus deseti let, hodnotit se má aktuální realita. Tento přístup, to je slepá ulička konfirmačního zkreslení. Je chybně nastavená tak, že Vettel (nebo kterýkoli pilot s určitou bilancí) musí buď být konstantně lepší, nebo je slabý. Že může být relevantním soupeřem tak disponovaného pilota jako Leclerc, tu úplně zaniká - v tom je ta chyba. Tato možnost je touto logikou absurdně zrušena.

Nemůžu se zbavit dojmu, že místo toho, aby se hodnotil letošní Vettel, daleko více záleží na dělové kouli, kterou za sebou vleče z loňska. Nemyslím si, že by v posledních dvou závodech zajel zásadně pod svými možnostmi, resp. že by v tomto voze někdo dopadl výrazně lépe. I kdyby v dnešním Ferrari seděl Hamilton, ty body by nedovezl.

Leclerc bol minulu sezonu vo Ferrari novacik a v F1 bol len druhy rok. Vettel bol v time uz styri roky. Pripustam, ze je Leclerc velky talent. Ale aj Verstappen bol velky talent, ked prisiel do Red Bullu, no Ricciardo ho prve dve sezony dokazal zdolat. A Ricciardo nie je stvornasobny majster sveta. Ostatne k Vettelovej minulej sezone som sa uz dostatocne vyjadril tu.


Mozno sa teraz Leclerc uz etabloval a urcite ma aj vacsiu podporu zo strany Ferrari ako Vettel- ale to je tiez dosledok Vettelovych minulorocnych vykonov.
A tato sezona? Jak zo strany Vettela tak zo strany Ferrari to jednoducho nestoji za nic. Vettel je prirodzene limitovany moznostami auta. Ale len preto, ze ma Ferrari mizerne auto, sa netreba tvarit, ze Vettel tu nejakym osmym alebo trinastym miestom predvadza fantasticke vykony. Leclerc ma za sebou este vzdy dve podia a jedno stvrte miesto.

1 Like

Jenže mezi fantastickým a mizerným je interval pro slova jako “solidní” apod. Jako kdyby ti právě toto chybělo. Buď skvělý, nebo špatný. Buď všechno, nebo “nestojí za nic”. Nic mezi tím. A přitom to je to, co reklamuji pro letošního Vettela. S výjimkou chyby v úvodním závodě (Silverstone, což jsem tvrdil proti všem ostatním hned od začátku, bylo šasi) předvádí solidní výkony v takovém autě, jaké má. Nic víc, nic méně. Co je na tom tak přehnaného?

Čistě hypoteticky, pokud v roce 2022 usedne Max do Mercedesu a porazí Hamiltona o cca 20 - 30 bodů, Hamilton bude také hluboce “pod svými možnostmi”? Koneckonců vítěz několika závodů v této modelové situaci porazí zanedlouho sedmi, resp. osminásobného mistra. Ještě dodám, že Charlesova pódia jsou také dílem štěstí, vypadnout několik pilotů ne v Rakousku 1, ale v Maďarsku, blízko pódia by se ocitl i Vettel. Tím nesnižuji Charlesovy výkony, koneckonců jsem ho výše docenil asi víc než ty. Rozhodně je to vyváženější pohled než ten, který nabízíš.

Dobře napsáno :+1: A Bretnixi než tu zase začneš brečet, uvědom si že jsi si tím sám naběhl a chtěl jsi to opět otevřít ty sám.

1 Like

Vidim ze taktika “pozri start a tri kola-pozri co sa deje uprostred zavodu tak dve kola-precitaj si vysledky na stranke” je cim dalej tym vyhodnejsia. Nedelny oddych s troskou napatia sa zmenil na totalnu nudu. Zavod byval nedelny ritual, teraz je to len uspavanka.

Jedine co ma este moze pobavit a na co dnes cakam je Binnottove zhodnotenie zavodu. Zavod som nevidel, ale aby penzista Raikkonen skoncil pred oboma tovarenskymi autami… Nahoda to asi nebude, ked bola Alfa cely vikend pred Ferrari.

Protezovany Mercedes, dovolena kopia ich auta a neschopne Ferrari… Takto sa nici ta “aspon imitacia” sportu co Bernie vytvoril.

Tvrdé, ale přesné. Současná F1 postrádá s výjimkou některých situací napětí.

Ale to je to, co pisem hore- ano, ak sa pozeras cisto na vykony, ktore Vettel predvadza, jednoznacne sa daju oznacit za solidne. Ale ked zohladnis, aky je Vettel jazdec a co dokaze, ked je vo forme, tak podla mna musis prist k vysledku, ze ked predvadza ,len’’ solidne vykony, tak jazdi vyrazne pod svojimi moznostami a nieco nie je v poriadku.

A ano, keby Verstappen presiel do Mercedesu a v prvej sezone zdolal Hamiltona o 20-30 bodov, jednoznacne by som to povazoval pre Hamiltona za velku porazku a jazdu pod jeho moznostami. Ako inak by sa to dalo vnimat pri sestnasobnom majstrovi sveta a dominatorovi poslednych sezon? Keby bol rozdiel par bodov, to by som bol ochotny akcepotvat, Verstappen je predsa len v top forme a na spicke uz jazdi roky- na rozdiel od Leclerca.

Uprimne nesuhlasim s tunajsimi prispevkami, ktore sa tu stazuju na nudu a tvaria sa, ze zazivame nieco vynimocne. Ved nudne preteky su neodmyslitelnou sucastou F1 a tuto sezonu to podla mna rozhodne nie je ziadny extrem. V kazdej sezone byva tak 6- 8 nudnych pretekov, kde sa toho tolko nestane. A tuto sezonu sme zatial mali niekolko dobrych pretekov- Rakusko, Madarsko, Silverstone, Stajersko. A ano, bola aj nuda, ale nechapem, co sa kazdy cuduje, v takej Barcelone je to nuda skoro kazdy rok.
Kto chce akciu kazde preteky, moze si zapnut NASCAR alebo Indy Car, ale F1 je o niecom inom.

Ale to je docela zvláštní odpověď. V zásadě “solidní” je dílčí docenění, ale obratem to dílčí docenění z toho slova vyplavuješ, aby tam byl ten osten “pod”. Aby bylo jasné, v čem je rozdíl: solidní pilot se za určitých okolností (dobré auto, funkční tým) dostane v sportu, kde pilot vždycky nějak závisí na technice, právě k těm skvělým výsledkům, resp. ta možnost tu je. Kdežto u slabého, vyhořelého pilota je to vysoce nepravděpodobné - ani v dobrém autě, s kterým se dá vyhrávat, a ve funkčním týmu, ty výsledky neudělá.

Abych to zvýraznil: hypoteticky Ferrari přiveze do Monzy a dalších závodů vítězné auto. Podle mého by Vettel dokázal některý ze závodů vyhrát a v dalších zdatně konkurovat Leclercovi (pilotovi, o kterém jsem přesvědčen, že by ve vítězném autě dokázal v řadě závodů porazit kohokoli na světě). Pokud vezmu tu druhou variantu (tvé “solidní, ale stejně bída”), pak Vettel bude za vítězícím Leclercem zaostávat asi jako Albon za Verstappenem (je to přece deklasovaný, odevzdaný pilot). Vsadil bys na to?

K té nudě: pokud se podívám na jednotlivé stromy v lese, pak máš do jisté míry pravdu. Pokud se ale podívám na celý les, pak ne: boj o titul (a vlastně i o vítězství ve většině závodů) totiž žádné napětí nepřináší, je to nuda nud.

Vettel celu karieru trpi tym, ze nema niekoho ako bol Weber pre Schumachera, alebo Todt pre Leclerca.
To uz bolo jasne v casoch rivality Vettel - Webber. Skusil by niekto nejake multi 21 na Schumachera. buldog Weber by tam vyvetral este pred koncom pretekov. Garantujem ti, ze Leclerc nikomu rozrazat vzduch za svoju buducu karieru vo Ferrari nebude. On sa moze po zavode ospravedlnovat, sypat si popol na hlavu, tvarit sa ako je s kazdym jedna vysmiata rodina a kamarat. On “nakricat” na Binotta alebo kohokolvek nemusi, za neho to urobi Todt.
Sebastian asi dufal, ze vsetko pojde ked vyuzije svoj bystry humor a prirodzeny sarm. Chyba.

1 Like

Jsi vlastně docela na Vettela hodný. Já jen těžko můžu nazvat výkony Vettela letos za solidní, protože 13 místo v šampionátu tomu neodpovídá a Ferrari krom dneška předvedlo lepší formu. Ale uvidíme na konci, není všem dnům konec.

To je dobrý postřeh. Tady je škoda, že Sebastian odmítá manažera, spravuje si své záležitosti sám. A neumí udělat ani dusno jako Alonso.

Trinaste miesto v sampionate je katastrofa, s tym suhlasim. Ale Vettel mal dva vypadky, v Silverstone mal minimalne prvy vikend(mozno aj druhy) evidentne nejaky problem, ci uz do bolo sasi, ako pise Bretnix, alebo sa v zavode prejavili tazkosti z treningu, je svojim sposobom irelevantne a nebudem o tom spekulovat. A v Spa Ferrari na body nemalo. To je v podstate polovica zavodov, kde mal Vettel aj davku smoly, ktora sa odzrkadlila na umiestneni v sampionate. Naopak, Leclerc mal stastie, ze v zavodoch, kde sa mu darilo, vypadli jazdci z cela a vdaka tomu ziskal podia a vela bodov.
Netvrdim, ze by bol Vettel v prvej patke, ale trinaste miesto v sampionate nie je len dosledkom Vettelovych vykonov, aj ked na tom prirodzene ma podiel viny.

1 Like

S tymto absolutne nesuhlasim. Pliest sem Nascar a podobne zalezitosti. Formulu 1 sledujem cez 20 rokov. A neocakavam kazdy zavod akcny: tony predbiehacich manevrov, nehody, odletujuci karbon, kolesa a pod. Kazdu jednu sezonu bolo par zavodov, kedy bola proste nuda. S tym clovek co sleduje F1(1,5 hodinove kruzenie dokola) rata. Ale nie aby taka bola drviva vacsina zavodov. Pre mna bola F1 o napati. Clovek cakal a sledoval, ako zavod dopadne. Dnes to mas nalinkovane a cela F1 je sterilna. Auta sa nekazia, skoro cele pole vali jednu strategiu, vsetko je do desatiny rozratane, rozdiely medzi autami nezmazu ani rozdiely v pneu…

Ani Schumacherove casy (mozno s vynimkou 2002 a vacsina 2004) neboli takato katastrofa. A proti nim sa zasiahlo. Teraz sa Mercedes vlaci s jednym prstom v nose na cele uz roky a co robi vedenie sportu? Nic… Jedine co Liberty so sportom spravilo je, ze narvali F1 na soc. siete a na obrazovke dostavas tonu udajov, ktore si lepsi fanusik dorata/domysli sam, este aj tie ich odhady su casto nepresnejsie ako moje(navrat jazdca na trat po pitstope, sance na predbehnutie, stav pneu a pod). A ukajaju sa tym, ze maju paradnu sledovanost (co je podla mna dosledok jedine zmeny pristupu k socialnym sietam, ktore Bernie kategoricky odmietal). Od buduceho roka rusim predplatne sportoveho kanalu, mam ho len kvoli F1 a kvoli tomuto to platit nebudem, na to pozretie startu mi staci aj netovy cierny stream. Je mi plne jasne, ze bezomna sa zaobidu, ale uz len z principu to nebudem podporovat, lebo nedostavam co ako divak a fanusik F1 chcem. Vobec mi nezalezi na tom, kto vyhrava, ale aby som po troch kolach zaspaval, lebo prva 6ka je uz roztahana pomaly na 20 sekund je moc

1 Like

Jean Todt je evidentne na vyplatnej paske automobiliek. Pretoze tak ako znasilnili cely sport aby urobili marketingovu platformu pre Daimler to nema historicku obodobu.

1 Like

Majitelov F1 zaujimaju cisla, a tie su dobre, tak naco s tym nieco robit, vsakze. Keby im divaci padnu na polovicu, mozno sa aj zobudia a aj zacnu do FIA tlacit aby sa nieco zmenilo. Hovorim, ked ludia frflali pri Schumacherovi(co nebolo take hrozne ako toto) a ciselka zacali padat, tak zmenili pravidla tak, ze im boli tie na mieru robene Bridgestonky na kratke rychle stinty na dve veci, kedze zrazu museli vydrzat cely zavod. A bolo po celej Ferrari srande. Teraz bude este FIA Mercedesu radit, ako ma spravit DAS aby to bolo legalne a zaisti, ze to mozu mat len oni…

1 Like