Leclerca zaujala Piastriho rýchlosť na rovinkách, zadné krídlo McLarenu je vraj “kontroverzné” | Magazín F1 - F1online.sk

O víťazstvo v Azerbajdžane sa pobili Oscar Piastri a Charles Leclerc. Za kratší koniec ťahal pilot Ferrari, ktorý sa prakticky celý druhý stint snažil s pomocou DRS dostať späť na prvú priečku, ale bez úspechu. McLaren bol na rovinkách príliš silný, konštatuje Leclerc.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/172206/leclerca-zaujala-piastriho-rychlost-na-rovinkach-zadne-kridlo-mclarenu-je-vraj-kontroverzne

Je to zjevný aerodynamický prvek který vznikl cíleně a ne náhodou, FIA by to neměla nadále dovolovat když o tom ví :man_shrugging:

1 Like

Tak se zda ze kamaradstvi Ferrari a McLarenu se pomalu bude koncit. Inu vykukove budou vsude, nejen, jak si mysli nekteri zde, u RBR. A takoveto fairplay…

Mnoooo jeste si pockame jak se cela.kauza vyvrbi.

Nejak mam pocit ze pristup FIA - nechame vsechny at si delaji co chteji, ale hlavne at dotahnou RBR, se nejak zacina otacet. Jak se rika “cesta do pekla je dlazdena dobrymi umysly”.

3 Likes

Evidentne maju vsetci na to rovnaky nazor ako ja - je to v rozpore s jasne napisanymi pravidlami, teda je to nelegalne. Vynimkou je akurat FIA, ktora silou mocou tlaci McLaren, aby porazil RB.

Ferrari sa musi s RB proti FIA spojit, od zaciatku hybridnej ery bolo na nich napachanych uz dost krivd. :muscle:

1 Like

FIA věděla o vícero porušení pravidel a nezasáhla, nebo to zametla pod koberec. Tohle je snad poprvé za 30 let, kdy FIA nejde po soupeři RBR nebo Ferrari

Na to jestli je to nelegalni si jeste radsi pockame, nerad bych byl jako urcita sorta zde, ktera ma hned jasno, a kdyz to nedopadne kak psali tak hned pisou o zkorumpovane FIA.

V kazdem pripade. Doted kridlo McLarenu proslo a auto nebylo shledano nelegalnim. Pro me je vse legalni, byt s velikym otaznikem. Pokud McLaren nahle ztrati vykonnost, neprekvapi me to, ale odsuzovat je nebudu.

Zkousi to vsichni. Jen v pozadi nekterych reci a vyhlaseni Browna lehce usmevne.

3 Likes

Však jsi stejná sorta, jako Jos, to už nezměníš.

Ja tiez vacsinou cakam, hlavne pri standardnych flexi prvkoch, kde nie su exaktne parametre stanovene pravidlami (hoci si FIA tohtorocnym rozhodnutim o prednych kridlach McL a Mercedesu nasrala do huby vzhladom na rozhodnutie o zadnych kridlach RB z 2021). Toto je ale iny pripad. Tu je jednoznacne pravidlami urcene, ze ta medzera nesmie presiahnut 15mm a druhy bo, ze klapka DRS nesmie menit uhol voci zadnemu kridlu, teda ze nesmie byt flexibilna vzhladom ku kridlu.

O prvom bode sa niekto moze hadat, ze to nie je uplne jasne (hoci z tych zaberov je to zrejme, ze ta medzera je velka), druhy bod sa vsak neda rozporovat, ze tu McLaren porusuje pravidla. :slight_smile:

Som zvedavy na zajtra na Freda, co k tomu povie na tlacovke. :muscle:

Mali by im to zakázať Hamilton bol diskvalifikovaný v Brazílii kvôli tomu ze malo desatinu väčšou medzieru ako je povolené… Doskvalifikovali Vettela v Maďarsku že mal o trochu menej paliva ako je povolené a v Austine bol Hamilton a Leclerc boli diskvalifikovaný že mali o trochu viac zodratu dosku a nedávno Russela kvôli par kilam… Ale keď ide o McLaren tak FIA tvrdí že to je legálne :joy:

Takych ludi je tu viac. Len ty si tu jediny lobotom (hoci dalsi dvaja su tu tebe pomerne blizko, aj ked jeden z nich je pomerne v pohode poslednu dobu a da sa citat).


Prečo potom zakrývajú to krídlo keď je legálne?

1 Like

Som nazoru, ze kridlo v Baku bolo nelegalne, ale ze ho teraz zakryvaju este nemusi neznamenat, ze aj toto je nelegalne. Mozno je nove a nechcu, aby ho superi videli skor ako je nutne. Alebo mozno len nechcu, aby uz teraz pred tlacovkami sefov timov videli, ze uz to kridlo nemaju. :smiley:

Zakrývají (zakrývali) livery myslím.

1 Like

Neviem co sa vsetci vzrusuju. Primarne sa pocas sezony zakrocuje len proti RBR alebo v prospech superov. Vid predne kridla v sezone 2021 ci lanka o sezonu neskor. Tento rok si FIA “posvietila” na ohybne kridla McLarenu a Mercedesu s tym, ze na Williams a ine auta namontovala kamery aby kontrolovali ohyb kridel s oznamenim, ze aj tak tento rok uz nic menit nebude :rofl: Preco by to malo byt so zadnym kridlom ine? Ved treba mat konzistenciu. Ked sa dovoli ohybanie predneho kridla, preco nie aj zadneho?

V skratke, ked ma RBR flexi kridlo, zasiahne sa hned, ked ho ma Mercedes ci McLaren, treba v zaujme sutaze nechat supera, nech si svoju flexi vyhodu vyuzije do najvacsej moznej miery. Nic zlozite za tym nie je

2 Likes

Ja si počkám na verdikt FIA, aj keď viem, že FIA už mnohokrát vydalo kontroverzné rozhodnutia. Môj názor však je, že zadné krídlo McL nie je legálne a to preto, že mimo DRS zóny sa chová, akoby DRS bolo spustené, aj keď v menšej miere a to si myslím, že určite pravidlá nepovoľujú … dokonca si myslím, že ak by podali protest, tak by mal asi McL problém …

1 Like

Je to jen vrchní lišta, kde je zbytek odhalenej, jak píše @PUFF bylo to skrz livery. Ale zeptám se tu znovu, RBR odjel svoji dominanci 2010-13 s flexi předními křídly, proč se nedělala hysterie kolem toho? Jejich flexi prvky, které pak používali i jiní se vrátili 17 a vesele se používali do 21, kde byla hysterie kolem toho? Pokud FIA provádí testy a tým projde, tak je to legální v tu chvíli. Samozřejmě testy nejsou dostačující, jenže to je na FIA, aby konečně upravila testy na přední a zadní křídla, plus podlahy, který nechceš ani vidět co se tam děje

1 Like

To nie je ako flexi predné krídlo redbullu, ktoré sa ohybalo až k zemi, ale ževraj bolo legálne.

2 Likes

Ty si rovnaký idiot ako ten, po ktorom máš meno.

3 Likes

To sa sa tvrdit aj o tebe ked takto zacinas diskusiu s niekym inym

4 Likes

Nechceš si to upravit z ježka, na věrného psa Jose?

1 Like