Kauza okolo motora Mercedesu sa rozbieha, v pondelok čaká motorárov dôležité stretnutie | Magazín F1 - F1online.sk

Tohtoročná uhorková sezóna bude veľmi krátka. V padoku to opäť žije čulým ruchom po tom, čo sa objavili podozrenia z obchádzania pravidiel kompresného pomeru pri pohonných jednotkách Mercedesu a zrejme aj Red Bullu. K pôvodnému nemeckému zdroju sa pridávajú ďalšie, navyše v pondelok sa má uskutočniť dôležité stretnutie FIA s motorármi.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/223698/kauza-okolo-motora-mercedesu-sa-rozbieha-v-pondelok-caka-motorarov-dolezite-stretnutie

Tak na to mali mysliet skor ked chceli stlacit kompresny pomer z 18 na 16. Je jasne, ze ked je meranie pri izbovej teplote, ze v prevadzkovej ten kompresny pomer bude iny. Na uplne vsetkych motoroch. Nemam predstavu na zaklade coho teraz chcu usudit, ze riesenie Mercedesu je nelegalne ked prechadza vsetkymi nariadenymi kontrolnymi metodami.

1 Like

No, pokud teoreticky, fyzikálně, prokážeš že jejich PU cíleně pracuje v jiném kompresním poměru, myslím že je to stále důkaz nelegálnosti.

1 Like

OK povedzme, ze stanovia nejaku inu metodu merania kompresneho pomeru pocas prevadzky a teraz sa ukaze, ze merdeses ma 18, redbull 17.5, Honda 17 Ferrari, 16.8… Co spravis?

1 Like

Kdyby, tak pravidla mluvjo jasně, diskvalifikace :smile: Audi win all :heart_eyes: Oni se nějak dohodnou.

3 Likes

Evidentne vice motoraru vi o moznostech zvysit kompresi. Proto ten humbuk. Je otazkou, kdo skutecne trik pouzil a kdo ne.

Ak bude mat Mercedes vyhodu 15 koni,tak to je okolo 2 desatin na kolo,to by este bolo pre superov celkom ok.Ale zakulisne informacie hovoria,ze to ma byt az 50 koni,co je pol sekunda na kolo,co by bolo dramaticke…Aby to nakoniec nedopadlo ako v roku 2014,ked mal Mercedes vyhodu az 100 koni a museli roky zamerne znizovat vykon motorov,aby nedavali superom kazde preteky niekolko kol a aby aspon ako tak ukazovali,ze je mozne s nimi superit.Inak,tovarensky Mercedes bude opat opat vyhodu,kedze zakaznikom,uz nemusi davat tie iste motory ako tovarenskemu timu.

Konat se určitě bude, otázka je jak konkrétně. Počítám že Mercedes a RedBull budou muset nějakým jiným způsobem kompenzovat.

1 Like

Ked je raz v pravidlach, ze ten pomer taky ma byt v kazdom case, tak ma byt v kazdom case. Ze su pravidla a kontrolne metody na prd este neznamena, ze riesenie je legalne. Nad tym sa mali zamysliet pri tvorbe pravidiel a nie teraz. Ak je to pravda, tak rovnako, Ferrari dostalo po prstoch, tak by teraz mal dostat Mercedes (aspon by sa pole vyrovnalo). Alebo to nechaju tak a budeme tu mat reprizu minulej dominancie Mercedesu.

Ferrari su aktualne slabosi, takze neverim, ze pouziju pravo veta.

1 Like

No ved o tom hovorim. Do pravidiel by mali dat len take veci, ktore vedia skontrolovat. Ked das do pravidiel veci, ktore skontrolovat nevies tak to ma aky zmysel?

navyse je tam priestor na interpretaciu.
Ak je v pravidlach X (kompresia, priehyb kridla) a meracia metoda, neda sa to velmi oddelit - znamena to v praxi toto - v ktorom kolvek okamihu vikendu ked marsali zmeraju dany komponent danou meracou metodou, monopost musi korespondovat s pravidlami.

To som zvedavy ci podvodnikom klepnu po prstoch alebo Wolfik zasa zataha za nitky

Když je někdo blbéj, tak je blbéj.
O jaké pokojové teplotě se tady stále píše? Copak se dá dá motor F1 při pokojové teplotě protočit, aby se daly nějaké tlaky změřit?

preco by sa nedal?

Za studena se motorem F1 protočit nedá, protože jsou díly vyrobené tak přesně, že se motor musí nejdříve zahřát, aby se materiál roztáhl do provozních teplot. Třeba voda-provozní kapalina musí mít minimálně 50°C a olej aspoň 60°C. Jakou teplotu musí mít hydraulická kapalina nevím.
Ohřívací proces trvá zhruba hodinu, než se dá otočit klikovkou.

Pak je logické, že FIA měření na studeném motoru dělat nemůže, protože bez pohybu pístů by žádné tlaky nenaměřili.

1 Like

a nevymyslas si tak trochu?
Myslis, ze v marci pridu technici zmerat kompresiu a nebudu vediet otocit motorom?

Máš pocit, že si vymýšlím?

jednoznacne mam taky pocit. nebolo by to prvy krat.

Takže se potvrzuje první věta, kterou jsem pod tímto článkem napsal.

Tady je článek i s nutnou teplotou hydraulického oleje, který jsem nevěděl.

Jak se startuje monopost Formule 1 | F1NEWS.cz

Podvodníci zostanú podvodníkmi . A fia nespraví nič. Zase raz je to len zbytočné vzrušenie. Podvodníci majú titul predplatený na ďalšie roky

1 Like
  1. v clankku sa rozprava pravdepodobne o 2.4l V8
  2. kde tam je, ze motor nemozu otocit pri izbovej teplote?