Jos Verstappen vyzýva Red Bull, aby sa pozrel do zrkadla | Magazín F1 - F1online.sk

Osobně si myslím, že situace v Red Bullu se pod vlivem bulvárních výstupů Jose Verstappena přeceňuje. Napětí v tak vrcholovém týmu může vznikat a tady asi také vzniklo, ale stadia rozpadu určitě nedosáhlo. Řekl bych, že Ferrari procházelo horšími krizemi interních vztahů, ať už v roce 2014, kdy se dvakrát měnil šéf týmu, z vrcholového managementu byl odstraněn Montezemolo a Fernando Alonso třískal dveřmi obzvlášť hlasitě, nebo především po smrti Sergia Marchionneho. Odchod Adriana Neweyho má přirozené vysvětlení (důkazy chybějí naopak pro hypotézu o gentlemanovi, který se už nevydržel dívat na Hornerův postoj k podřízené a milence v jedné osobě), taktéž odchod Jonathana Wheatleyho k Audi (kariérní postup, podobná situace jako Vowles). Spory v RB, především o zásluhy na fenomenální loňské sezóně, patrně propukly (úspěch stoupá do hlavy), ale v současné době tým působí normálně, věcně komunikuje, neřeší se, kdo za to může (že se tolik nedaří), nálada je spíše “musíme reagovat na poslední výsledky”. Z tohoto hlediska rozpoložení asi není ideální, ale ani takové, jak ho líčily bulvárně pojaté články v médiích.

Jinak souhlasím s tím, že dědicové, resp. nástupci už nemají k F1 takový vztah jako Mateschitz a je to znát.

1 Like

Určite, a tak ako píšeš o príspevok nižšie.

McLaren spravil extrémny skok, keby chcem byť kretén tak tu začnem konšpirovať, že majú niečo nelegálne, ale tak bohužiaľ. Proste RB (resp. Max) dokáže stále jakž-takž nosiť konzistnene veľmi dobré body ale určite kvôli tomu sa netreba (myslím mňa, ako fanúšika) zo situáciou zmieriť. Ten prepad RB je naozaj radikálny.

.
.

Odchod Neweyho je pre mňa omnoho väčší “šok” ako odchod JW, a môj názor je, že ten by odišiel tak či onak kvôli takej ponuke od Audi. Na druhú stranu, sa poďme rozprávať o udržatelnej budúcnosti v RB. Newey nie je najmladší a nie je ďaleko čas, kedy by si ten RB musel poradiť aj bez neho ak plánujú zostať v F1. Ak naozaj bol Newey 19r (či koľko, to je teraz jedno) ten jediný človek čo dokázal stavať tie skvelé monoposty a tých ďalších 1000 zamestnancov čo tam sedí, sú tam pre okrasu tak potom je niečo zlé a bola to len časová bomba.

Ak RB začal “prerábať” štruktúru teraz či už pod zámienkou nových pravidiel alebo hocičoho a Neweyho to nasralo, lebo sa team začal organizovať tak, aby prežil bez neho, tak potom je to síce bolestivý rez, ale veľmi zdravý z dlhodobého hladiska ako spomínam vyššie. A možno lepšie, že sa deje tak teraz pred novými pravidlami ako keby Newey s tým sekne v roku 27 a RB je zrazu v prdeli.

3 Likes

dobry pohlad s tym marketingovym vytlakom, mozno sa tym aj nejak vysvetluje podpis pereza, kedze kazda minca dobra :smiley:

1 Like

A verím tomu, že tam mohol vzniknúť aj konflikt z toho.

Peréz tlačí plechovice v LATAMe ale čo z toho? Naozaj to robí taký profit RB?

Marko podľa mňa má nejaké peniaze, ekonomické ukazovatele, zisky absolútne u prdele. On chce tak vyhrávať závody a Horner mu tam tlačí márneho Peréza, aby možno HQ zavrelo papulu. Akože znova, konšpí jak sviňa a vôbec to nerobí z Hornera gut gáj ale chápeš.

3 Likes

Za 2 roky povie Horner ze potrebovali viac casu na vyvoj, preto Perezovi povolili jazdit mizerne. Jazdecky titul Max zvladne a medzi timami sa s kludnym svedomim prepadnu na 3tiu priecku s vyrazne vacsim mnozstvom casu v aero tunely

Myslim, ze nekdo to tu uz psal. :grin::wink:

Tak mozna to nebyla az takova fantasmagorie. :grin:

3 Likes

Uz som to pisal inde, mozno podpis Pereza mal primarny ucel v ziskani sponzorskych penazi. Predaj plechovic v LATAM si mohli vymysliet len novinari alebo to bol len bonus pre matersku spolocnost.

Mozeme vidiet, ze poslednu dobu sa spravam neda verit, lebo dnes uz sa aj z nazoru novinara alebo nebodaj nejakeho noname bloggera robi prauda. A ako mozeme vidiet, vela ludi na tomto fore je nachylnych na taketo podsuvanie myslienok a manipulaciu s nazorom, lebo to sedi do narativu o zlom RB a lahko sa tomu veri.

Mne to skor pride, ze RBR ma financne problemy a ponuknem inu konspiraciu: Rakusania(Mateschitz jr.) povedali, ze do teamu prestanu davat peniaze, ze sa maju postarat sami o seba, tak sa Horner rozhodol, ze cez Thajcov nad tym skusi ziskat kontrolu (co si media vykreslili ako mocensky boj). Newey zistil, ze hrozia financne problemy a clovek ako on nemoze setrit, dost ze ho obmedzuju pravidla a tak si povedal, ze si chvilu oddychne a ked tak to skusi inde. Ked toto zistil Jos, rozohral so svojou kamaratkou vymyslenu aferku (co dnes nie je tazke, kedze sa pomaly za sexualne obtazovanie povazuje ak ked kolegyni povies, ze dnes dobre vyzera), lebo ako dobry tatino hajil zaujmy svojho syna a synacik predsa nezostane v teame s neistym motorom, nedostatkom financii a este aj Newey odchadza. Tak vznikla kauza Horner. Hornera vsak neusvedcili, ustal to, v zakulisi ziskali nejakych sponzorov a podpisali Pereza, co im vykrylo chybajucu ciastku. Marko s Hornerom uzatvorili primerie (dovodom sporu bolo ze Marko nechcel ist proti Mateschitzovi Jr.), situacia sa zastabilizovala, nasledne sa uz len Wheatley s Hornerom nedohodli na znizeni platu a Wheatleymu pristala na stole “lukrativna” ponuka, tak ju zobral. Medzitym aero oddelenie slaplo vedla s vyvojom a napravit to jednoducho nejde zo dna na den, vidime to na zvysku pola.

Navarene z vody, takisto ako dnes najpopularnejsia teoria, ze Horner rozbil cely team.

3 Likes

Konečně nějaká smysluplná teorie :+1:.
Ano Redbull vítězstvím v 2021 získal tolik sponzorských peněz, že se rozhodl postavit motorárnu.
Občas slyším, že peníze na motorárnu jim vydělal Max, což je samozřejmě pravda jen z části, ale svůj podíl mají i sponzoři napojeni na Péreze a další, hlavně tým.

Takže ano, Redbull určitým způsobem šetří víc než je obvyklé a jede v určitém optimálním režimu, aby to všechno ufinancoval.
Uvědomme si, že to je projekt, který nemá svým rozsahem v F1 historicky obdoby, možná ani ve sportu jako takovém. A ještě při tom všem vyhrávají tituly…

No, a teď si představme, jak to asi bude vypadat až se vše vybuduje a sedne si to…

4 Likes

Jistě a co dosavadní dodavatelé motorů?

Ostatní motorárny spadly z nebe.
A peníze na ně si vytiskli.

1 Like

Tahle glorifikace Red Bullu dělá medvědí službu a to i Jirkovi, pak se mu nedá říkat jinak, než Baron Prášil.
Nikdo neshazuje projekt RBR s motorama, ale tvrdit, že je to jedinečný a nikdo to předtím neudělal, když máš dodavatele motorů, kteří v F1 operují roky, tak to už ukazuje, že Jirka je moc dlouho na sluníčku

Jsi stejně šerif Jirko, máš to ovládnuté dokonale :grin:

1 Like

Puffe, všechny ostatní motorárny patří automobilkám a ne výrobcům limonád, které se to učili budovat před cca 100 lety s kladivem v ruce někde ve stodole na konci světa zvaném Maranello s místním kovářem a knězem.

Takže zase máš všechno špatně a co je nejhorší, víš to…

4 Likes

Já mám s triperem a @Ferda sázku, že RB bude mimo top3.

1 Like

Přečti si tu sázku ještě jednou a začni šetřit…

Tak to, aby ti daroval jeho byt v Monacu a chatu v Thajsku

Když vezme Amazon miliardy, najme odborníky, a postaví motorárnu, tak jsou borci? Protože to jsou prodavači zboží?

1 Like

Ne, když tým F1 přiveze maketu a řekne si 3k za vstupný, tak jsou to borci :grinning:

O F1 toho tady vím nejméně, jen používám kritické myšlení.

A ty chceš vyprovokovat mamlasy pomocí Tripera, což funguje.

Blbost, na kterou jsem dalek jakkoli reagovat.
A zase se snažíš zamluvit, už podruhé, že sázka byla top 4, což je strašně vtipné, když si uvědomím, že já chtěl top 3 a ty top 4.
Byl jsi tenkrát ještě větší naivka než teď…