Nie je to prvýkrát, čo si Christian Horner na tlačovú konferenciu priniesol obrazové pomôcky. Tentoraz sa s pomocou screenshotu zo súboja Oscara Piastriho a Maxa Verstappena pokúsil vysvetliť, prečo bola penalizácia udelená neprávom. Zrejme si však v snahe za každú cenu obhájiť svojho jazdca neuvedomil skutočnú silu svoju argumentu.
Penalta byla naprosto jasná od samého začátku. Byla to Piastriho zatáčka a Max ho předjel mimo trať. A to ještě komisaři byli hodní, a místo 10 vteřin mu dali pouze 5.
To je jedno, v takové situaci je úlohou týmu nenechat se zatlačit do rohu a pořád o sobě komisařům dávat vědět (a k tomu samozřejmě chránit svého jezdce).
Tohle už není o zatlačování do rohu.
Však celou dobu po závodě jedou narativ, že jim bylo ublíženo, že to je nespravedlivé atd.
Přitom to bylo vystřižený jak z učebnice.
Ale jo. I tak se chovají z hlediska zvyklostí v F1 správně a logicky, už jenom proto, aby dostali komisaře pod tlak a třeba jim příště trochu odpustili. Nehledej tom morálku .
Ved prave, my tu ani vlastne nemame o com diskutovat, ked ich nepozname… Toto na F1 neznasam, ze to robia presne preto aby bola kontroverzia a rozpravalo sa o tom… Vsak Domenicalli to povedal naposledy jasno…
Najlepsie na tom celom bolo ze Mini to robil cely zavod v F2 chvilu predtym a tam to bolo uplne v pohode, aj Stanek na to doplatil proste pakaren cela FIA niekedy, hlavna vec ze mame jasne ktore slova sa nesmu pouzivat, a ze sa jazdec ma pri hymne pototo…
V F2 sa rovnake manevre par hodin predtym netrestali.
Z tych screenshotov to fakt vyzera tak, ze Max bol o kusok vpredu, ak su pravidla nastavene tak.
Max nemal uhnut a mal ist do kontaktu. Bol o maly kusok vpredu a keby sa dotknu, tak to ide na Piastriho, ze ho vytlacil, kedze bol Max o kusok vpredsie. Ale to sa teraz lahko hodnoti zo spomalenych zaberov.
Hlavny bod - zruste tieto asfaltove vyjazdove zony a vyriesene. Dajte tam strk alebo slepu vybehovu ulicku ako T1 v Monaku a nikto tam na vonkajsku nebude vymyslat.
Víc takových přesvědčování na veřejností, více shazování práce FIA. Však ona bude příště důslednější ve svém rozhodování a jako důkaz svých schopností přidá i pár bodíků odměny, nebo poslechne Brundleho, aby Emil k časové penalizaci musel vrátit i neprávem získanou pozici.
Problém je ten, že Max to robí naschval. Pusti to do zákruty aby to vyzeralo, že je vpredu na apexe, ale bez šance tu zákrutu urobiť a teda počíta s tým, že ju prejde mimo.
To nie je pretekanie, to je vy”babravanie” s pravidlami a keby to konzistentne trestali od začiatku, tak by to dnes už ani nebola téma.
Presne toto som chcel napisat… Toto je cela pravda o Verstapenovom jazdeni… Keby tam bola stena musi brzdit este skor, ako Piastri… tu sa nema RB ano o co opierat a nariekat ze tam bol skor, ked to pustil vedome s tym ,ze pojde mimo trat a skrati si to… je to jednoznacne podvadzanie… a som rad, ze mu hned klepli po prstoch…
Na teba sa proste neda nereagovat, ked pises tieto detske argumenty zase
Toto je F1, nie F2 a jedna sa o boj o titul…
Jasne ze je v predu ked to tam umyselne pustil, zakrutu nemal sancu vybrat, keby tam bol mur uz davno skoncil… je zaujimave ze jazdec s tolkymi titulmi nevie kedy ma brzdit a nevie sa vmestit do zakruty
TERAZ SI MI KRASNE NAHRAL !!! Presne toto je ten pripad za ktory sa minuly rok hejtoval NORRIS !!! Ano Max nemal uhnut, ale teraz nema bodovy naskok a kebys Piastrim vypadol Norris posilni veducu priecku…
Cize teraz ideme pisat o Ver ze nema ostre lakte ze sa boji Piastriho ? presne ako sa pred rokom pisalo o Norrisovi…
Verstapen sa dosral z piastriho… co teraz napises na svoje minulorocne hejty ???
A co by dali Piastrimu trest 5s ak by obaja vypadli ? Ty si megainteligent… to je krasa ta vidiet teraz na tej druhej strane, na ktoru si pred rokom posielal vsetkych fanusikov Norrisa
Ako by potom Verstapen zavodil, ked celu karieru chodi poza bielu ciaru a vytalca superov ?
KOMEDIANT ROKA !
Najrychlejsim monopostom je momentalne RB.
včera 21:11
Analýza pretekového tempa ukázala, že v nedeľu bol najrýchlejší Red Bull len tesne pred McLarenom.
Takze rozdielom su prave jazdci McLarenu, ktory to vedia vytiahnut pred RB
Na apexe bol prvy Oskar, ale Max tam potom vletel takou rychlostou ktorou sa ta zakruta nedala normalne prejst ze za apexom bol na chvilu vpredu. Trest uplne spravny, ja by som v tom priestore dal nejake hrbole aby si piloti taketo skratenie rozmysleli a neriskovali poskodenie podlahy…
Skoda ze to komisari nedoplnili nejakymi informaciami o rychlostiach Verstappena z inych kol. Jasne by to demonstrovalo ze to tam Maxo pustil bez umyslu realne tou zakrutou prejst. Ale je komicke, ze sa zase hovori o pravidlach predbiehania, ktore sa museli zavadzat a upravovat hlavne kvoli samotnemu Verstappenovi
Maxovi už tyhle průlety nežerou, konečně. Vnitřní jezdecký kodex neznáme, ale základem musí být že manévrem zůstanete na trati, jinak vypadáváte ze souboje, jednoduché. Jediná polehčující okolnost by bylo vytlačení Oscarem, opět jsme bez kodexu takže nelze určit kdy má ten na vnitřku povinnost nechat místo, ale z onboardu Maxe je zřejmé že zvolil takovou rychlost že by se tam nevešel, proto to vidím jako správné rozhodnutí, byť ne neprůstřelné protože hodnocení toho zda by tu zatáčku takovou rychlostí mohl či nemohl projet bude určitým způsobem mnohdy spíše individuální a spekulativní. Za mě jsem názorem toho že to Max sám cíleně přepálil.
Jo a při boji 1v1 bych nějakou úlevu za první kolo ani nedával, proč jako
Mně to teda přišlo hodně na hraně i od Piastriho, téměř se do zatáčky taky nevešel, reálně měl docela kliku, že se nedostal za bílou čáru všemi koly, což by hodnocení dost posunulo (k vytlačení).
Za mne velmi hraniční souboj, ale při přesném vyhodnocení to Oscar do apexu stihl a na trati se udržel, takže posouzeno nejspíš správně, nemám s tím problém.
Od Maxe mi to ale taky nepřišlo nekorektní, prostě souboj nadoraz.
Mimochodem mi přijde, že nadávání na Maxe v tomto případě dost shazuje právě Oscara - ten totiž nejprve perfektně reagoval při startu a pak ukázal, že umí být velice nekompromisní. Osobně bych mu dal velké plus