Horner podporuje návrat desaťvalcov: Skončili sme s drahým a komplikovaným motorom | Magazín F1 - F1online.sk

Upsizing namiesto downsizingu? Vo Formule 1 sa obnovuje debata o návrate väčších a hlučnejších motorov. Stefano Domenicali o tom hovoril už pred niekoľkými mesiacmi, keďže do F1 prichádzajú ekologicky udržateľné palivá. Tie sú cestou pre návrat veľkých a hlučných motorov. Túto myšlienku podporuje aj boss Red Bullu Christian Horner.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/188766/horner-podporuje-navrat-desatvalcov-skoncili-sme-s-drahym-a-komplikovanym-motorom

Asi jim to v Rbpt moc nevrčí, když s tím skončili, aniž by začali.

2 Likes

Nemyslím si, že RBPT s motorem pro pravidla 2026 skončil. To už by jsme měli fámy jestli zůstane s Hondou, nebo se vrátí k Renaultu.

V každém případě mě evidentně nikdo neposlouchal a utrácel peníze za nesmyslnou ekologickou katastrofu.
Jó jó, já tady věčně nebudu. :grin:

1 Like

RB by toto prospelo, kedze vyvoj akehkolvek ineho motora, bude prenich asi nocnou morou, v porovnani s Ferrari a Mercedesom… :slight_smile: :frowning:

najlepsie motory by boli uplne bez zvuku (nie elektricke, tie maju zvuk)

som za… spet velke silne motory, elektrinu a baterky von! Ked zoberu tie stare co boli a namiesto 19000 rpm im nakazu napr. 15000, tak sa to ani nikdy nepokazi. A samozrejme spet tankovanie! napr. vyhradena zastavka na tankovanie s povinnym statim min. 5sec po vytiahnuti hadice. Kto bude tankovat 5 sec. bude stat 10sec, kto 10sec bude stat 15…

a manualne prevodovky!

2 Likes

V8ky + eko palivá + nejaká forma KERS + ponechať Halo ale dať ho na monoposty veľkostne podobné pred 2017 + ponechať DRS ale možno skrátiť DRS zóny + znova zakázať radenie inžiniera (resp. poskytovanie návodu, ako riešiť problémy s OS volantu) cez vysielačky, nech sa to tí jazdci naučia…
Tým by som začal :smiley: :slight_smile: .

Úprava okruhov na viac “nebezpečné” (viac štrku/trávy) by bol druhý bod programu.

Ak si to to Štefo Domenicali číta, tak niet zač, rád pomôžem, ak bude treba doriešiť detaily :wink:.

3 Likes

Teď je to dobré z hlediska PU.
V F1 nikdy nic lepšího nebylo.

1 Like

Naprosto souhlasím. Před několika lety aktuální motory kritizovali nezávisle na sobě Sebastian Vettel a Fernando Alonso, a to přitom oba měli úplně jiný jezdecký styl. Ani pro piloty tyto motory nejsou to pravé ořechové; Vettel tehdy prohlásil, že by raději krotil větší bestie. Chystané motory budou zajímavé z hlediska nároků na jezdecký management a inteligenci, pilot bude muset přemýšlet, kde sbírat elektrickou energii a kde ji naopak funkčně zužitkovat, do pomalejších zatáček se možná vyplatí o něco agresivnější nájezdy, aby pilot uložil více rekuperované energie, takže úplně nudná věc to nebude, ale osobně mám raději, když se závodí s důrazem na maximum sily a potenciálu. Kimi 2005, slza v oku. Tudíž návrat V8, V10 + paliva nové generace, ať jdeme s Gretou.

1 Like

S tím nemůžu souhlasit. Současné PU jsou zbytečně zhruba o 100 kilo těžší a zaberou hodně místa. Proto jsou dnešní formule zbytečně velké a neohrabané.

2 Likes

Vezmi si motor, který chceš. Všechny ti je s nynější PU porazím :slight_smile:
PU je x let stejná, přesto se váha a rozměry navyšují.

Protože je všechno uměle korigované. Už za KERSu se musely dávat na vozy, které KERS neměly závaží aby tahle moderna nebyla v nevýhodě.
A věř, že vozy, které by byly o 100 kilo lehčí by kyseliny utahaly na vařené nudli.

1 Like

Jo, to spomínal aj Scott Mansell (on má ten Driver61 kanál na Ytb), že preferuje jazdiť s tými monopostami pred 2009, najmä tie 90-00, že s nimi musí viac zápasiť.
Jednoducho to má niečo do seba, hlavne, dnes je rozdiel v gripe, omnoho viac je to o “aerogripe”, ako kedysi, keď prevažoval mechanický grip. Ale tak pokrok sa nedal zastaviť :man_shrugging: :slight_smile: .
Nechcem zrovna od tých jazdcov aby potili krv 24/7 a mali nôž na krku v každej zákrute :smiley: , ale trebalo by ich trocha viac vyvodiť z dnešného komfortu a aspoň o niečo málo to vrátiť späť, ako technologicky, tak aj podmienkami na okruhoch. :slight_smile:

Ja som za! V10 alebo aj V8 by stacili! Ziadne turbo, ziadna bateria! Povolit tankovanie! DRS uz od 2s gap! nech sa jazdci rychlejsie dotiahnu! Ak ekologia tak bez baterie!
Zvuk pribudne, divakov tiez! F1 by potom mala mat aspon 12 timov. Ak to nezavedu od 2030 bude to sklamanie. Baterky do auta nepatria. Ak oak obnovitelne zdroje tak biopaliva alebo synteticke!

Driver61? To je ten co v jednom z videí zařadil v jízdních stylech Raikkonena mezi ty, co mají rádi understeer, a v dalším, kde to řešil u Ferrari 2014, tak říkal, že má rád oversteer? :thinking: :grin:

1 Like

Predsa ide o to ci ma pravdu, alebo nie.

Ferda si ako vzdy pletie dojmy a pojmy. To netreba brat vazne.

1 Like

energiu budu zbierat len zo zadnej napravy. To ma pri brzdeni svoje limity.

1 Like

Samozrejme. Klasické motory, ktoré hrmely, to by mala byť Fjednotka…kludne aj s ekologickým palivom… ale skrátka, aby to neboli vysávače na baterky…