Horner o motore Red Bullu: Na Ferrari strácame 70 rokov, ale máme gule | Magazín F1 - F1online.sk

V roku 2026 získa Formula 1 dvoch nových dodávateľov motorov. Spolupráca Red Bullu a Fordu splodí nové motory Red Bull Powertrains a nemecká automobilka Audi sa taktiež chystá na svoju veľkolepú premiéru vo Formule 1. V roku 2028 by sa chcelo pripojiť aj General Motors, ale to je zatiaľ zahalené rúškom tajomstva. Do premiéry motora Red Bull zostávajú ešte asi dva roky, ale už teraz môžete cítiť pýchu stajne z Milton Keynes.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/152013/horner-o-motore-red-bullu-na-ferrari-stracame-70-rokov-ale-mame-gule

Tak co se týče záruk, ty nejsou ani pro motoráře, který jsou v F1 od počátku, Ferrari taky mělo velké problémy s přechodem na hybridy. A u šasi/aera taky nejsou záruky, takže tohle nejde úplně brát s tím, že někdo vyvine něco úspěšně a automaticky to tak bude i v budoucnu. Myslím, že pro všechny bude 2026 velkým testem

1 Like

Rok 2026 bude najväčším testom pre divákov.

1 Like

Mám dojem, že pro x fanoušků je ten test už teď :smiley:

Mám taký dojem, a dúfam, že sa mýlim, ale to čo sa deje teraz a v posledných cca 15 sezónach (s pár výnimkami) je len slabý odvar toho, čo nás čaká.

1 Like

Horsi nez letos to byt nemuze.

Niektorý zamestnanci Red Bullu môžu potvrdiť že má gule :joy::joy:

Ale máte. Však ste na túto sezónu Hondu poriadne pocvičili v objednávkovom formulári motora pre 2024 šasi.

Nový sponzor?

3 Likes

Dnes uz mozu mat gule aj zeny. :sweat_smile:

2 Likes

Motor dostáva RB zapečatený priamo od Hondy. Takže v tomto majú nevýhodu

Takze si nechas jedny prisit? :eyes:

Dvoje nepotrebujem. Jedny, ktore mam, su tak akurat pre mna. :slight_smile:

1 Like

Myslel jsem mezi oci, promin.

:eye: :nose: :eye:

Však on ma je ty mezi očima

Honzíku ty si ešte väčšie dno ako bob. On je troll, ale ty sa s ním vážne bavíš preto, lebo si rád, že tu máš vôbec niekoho, komu môžeš pritakávať v osobných útokoch na mňa.

Takže keď napíšem, že si najväčší skrat svojich rodičov, tak mi to nabudúce nevyčítaj, lebo len reagujem na tvoje útoky a aj tak to tu všetci o tebe vedia. :clown_face:

8 Likes

Bobiku, ty budeš určite latentný homosexuál. Preto ich tak neznášaš a riešiš tie vajcia furt. :rainbow_flag:

3 Likes

Jasné, keďže si to objednávajú na dobierku :slight_smile: Stavím sa, že to majú preskenované z každej strany a vedia, čo ktorý atóm robí, koľko váži, z čoho je zložený a kde sa nachádza. Kamaráti z Grazu im už tiež dali tipy, ako to ešte zlepšiť.

Takto to urcite nefunguje. Motory su zaplombovane a keby RBR jeden otvori, koleduje si o obrovske problemy. Maju zmluvu o dodavke motorov, nie o zdielani technologii.

Ale aj keby mohli ten motor otvorit, pomoze im to len vo velmi obmedzenej miere. Je pekne, ze si vytiahnu piest ci ojnicu, odvazia, premeraju mikrometrom, prestuduju pod mikroskopom, ale z toho nikdy nezistia zlozenie daneho materialu a uz vobec nie vyrobny proces. Staci pri obrabani zvolit nespravne parametre, v materiali sa zacnu vyskytovat mikroskopicke nedokonalosti, ktore sa postupne budu zvacsovat az to moze viest ku strate vykonu ci fatalnemu zlyhaniu. Reverzne inzinierstvo nie je v tychto oblastiach take jednoduche, ako by sa mohlo zdat. Nieco ide skopirovat a nieco nie.

Na postavenie motora potrebujes inzinierov so skusenostami, toto sa jednoducho obslahnut neda.

1 Like

Beriem, reverzný engineering nie je sranda, ale šikovných ľudí na jeho maximalizáciu majú. Šéfuje tomu Ben Hodgkinson, ktorý bol 2 dekády v Mercedese, majú tiež ľudí z Renault aj Honda éry. Ja sa o motorovú časť nebojím, V6 sú s nami už dosť dlho. Skôr sa obávam elektrickej časti.