Hľadá sa spôsob, ako vylepšiť monacké preteky. Jazdci majú viacero návrhov | Magazín F1 - F1online.sk

Po pretekoch v Monaku sa takmer každoročne debatuje o tom, ako by sme ich mohli vylepšiť, aby si ich užili nielen boháči na jachtách a na štartovom rošte, ale aj jazdci a bežní diváci doma pred televíznymi obrazovkami. FIA si nakoniec bude môcť vyberať, keďže nápadov je niekoľko.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156517/hlada-sa-sposob-ako-vylepsit-monacke-preteky-jazdci-maju-viacero-navrhov

a čo tak mať za ukol využiť všetky tri typy zmesí na všetkých okruhoch… nielen v monaku…

Ja to vim. Zrusit tuhle snobarrnu a maji misto v kalendari pro lepsi trat.

2 Likes

Ja si myslim ze do piatich rokov sa pohne a nieco vymyslia s tou tratou i ked to bude fest tazke…no liberty media nieco vymysli😀

1 Like

ani jeden napad sa mi nepaci, okrem zmeny aut

2 Likes

asi najlepši napad je ta dlha rovinka plus dať pilotom tie najmekšie pneumatiky aby nemali šancu sa ani pokusiť isť cele preteky na jednej zmesi ano zmenšiť autra by bola asi nejlepšie ale realne to bude najskor 2030 čo znamena ešte 6 rokov toho čo sme vydeli nie dakujem

rozsirit pristav a odstranit kus tribun pred rascasse. Viem, nerealne.

Nevim jak to bylo presne v pravidlech, ale v historii mohly mit auta monacke specifikace ktere auto zkratilo, rozvor a celkova delka sla upravit, napriklad Ferrari 312 T5 1980.

Obrázok

2 Likes

Suhlasim s Damonom, aspon niekto navrhuje skratenie aut o 1m …
To je ale tak vsetko, nikdy k tomu nedôjde.

1 Like

Obávam sa, že vylepšiť sa nedá. VC kde sa nedá predbiehať ani auto ktoré je o 5s pomalšie na kolo, treba bohužiaľ jednoducho zrušiť a nahradiť nejakým normálnym NIE mestským okruhom. V Monaku nech sa jazdia historické preteky.

Nahodit 2.0-3.0 biturbo bez bateriek, nadrz na maximalne 50kg paliva a bolo by

Zrusit tuto VC a nahradit ju napr SPA

Veru, za mna by sa Spa mohla jazdit aj 3x za sezonu

Nejlépe vrátit VC Francie.
Perfektní trať, které otestuje monopost na 110%, kde se odhalí pravá síla vozu.
Bohužel, to je velká placka a zdá se to jako nudná trať. Trať jako taková je perfektní.

zrusit novu sikanu, rozsirit usek po tabak a z neho spravit kolmu pomalu zakrutu, aka je v baku jednotka (cize posunut dopredu, nech je tam aj vybehova zona). bolo by treba dostavat trochu mola a vyssie zvodidla, ale zrazu by mohli ist 300 a predbiehat. v baku im to robi preteky.

plus samozrejme odstranit ten paskvil s cervenou vlajkou, ale ta znicila len tento rocnik, ostatne znicila nemoznost predbiehat.

ak by chceli nieco doplnat pred tunelom, tak by museli trat spomalit pri vjazde do neho, uz teraz sa da ledva prejst, neviem si predstavit, ze by uz najazdova rychlost bola 250. dve rovinky a vracak by sa dal doplnit na molo pri rascasse (ak by sa to namesticko s fangiom vyuzilo na nejake spomalenie, miesto tam je).

realita: takto o 5 rokov tu budu take iste navrhy.

1 Like

He, to je jako kdyby chtel nekdo zrusit Wimbledon, nerealizovatelny.

V kalendari je prece 24 zavodu, bohuzel Monaco se musi pretrpet, nic jinyho nejni mozny s tim delat.

2 Likes

Zaviedol by som pravidlo, že ak niekto vymení pneumatiky alebo urobí úpravu na aute, bude posunutý v poradí nižšie o konkrétny čas, pričom rozostupy jednotlivých jazdcov poznáme podľa posledného prejazdu niektorým sektorom trate.

  • ak by niekto vymenil samotné pneumatiky, posunul by sa o 15 sekúnd dozadu (čo zhruba zodpovedá časovej strate za pitstop počas VSC)
  • ak by niekto menil predné krídlo, posunul by sa o 30 sekúnd dozadu
  • ak by niekto vykonal zásadnejšie opravy, ako výmenu zlomeného zavesenia, čo trvá aj niekoľko minút, posunul by sa vzad o 10 minút, čiže za všetkých, čo nerobili zmeny na aute, alebo iba dve vyššie úpravy.
  • ak niekto absolvoval zastávku počas VSC, predtým ako bola vyvesená červená vlajka ale po momente ktorý sa zobral na určenie časových rozostupov, tak sa naňho uplatnia sekundy podľa vyššie spomenutých pravidiel.

Za určitých okolností by sa líder pretekov takto zostal stále vo vedení, hoci by vymenil krídlo, ale je to fér, keďže mal dostatočný náskok.
Dôležité je, že sa takýmto spôsobom vyrieši ten problém, že pretekár po incidente potrebuje úpravy na monoposte z bezpečnostných dôvodov.

No ak by Wimbledon fungoval tak, že kto vyhrá prvý set, ten už vyhrá celý zápas, a súper musí odpinkávať len slabé údery do stredu ihriska, potom neviem čo by si hovoril… Ja mám tenis na tráve rád, nevyhovuje každému, ale stále je to ten istý šport, ako antuka alebo koberec… Monako je dosť mimo od motoršportu…

1 Like

tam sa nejazdi len F1

Zmenšit auta. Na šířku by to neměl být problém, tam mají všichni tolik rezervy, až to není hezké. Na délku by to bylo asi horší kvůli bezpečnosti, ale určitě by se něco našlo, hlavně vzadu.
Dále snížení váhy, vyhoďte všechny ty kraviny které jsou většinou to nejtěžší.
Zavést daleko horší brzdy. Protože čím kratší brzdná dráha, tím menší šance na předjetí. A naopak. Pokud je dlouhá brzdná dráha, tak je více prostoru jít na limit adheze a získat výhodu nad soupeřem.