Hamilton suverénnym vládcom Kataru, Alonso po rokoch na pódiu | Magazín F1 - F1online.sk

Lewis Hamilton pokračuje vo svojej stíhacej jazde a vyhráva aj Veľkú cenu Kataru. Britský sedemnásobný šampión predviedol na okruhu Losail dominantný výkon a znížil svoju stratu na čelo šampionátu o ďalších šesť bodov. Druhé miesto a najrýchlejšie kolo patrí Maxovi Verstappenovi, ktorého preteky v Katare boli po penalizácii hlavne o minimalizácii škôd. Hrdinom dňa je však tretí Fernando Alonso. Ten sa po krásnom výkone a stratégii s jednou zastávkou vracia po siedmich rokoch na pódium.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/49059/hamilton-suverennym-vladcom-kataru-alonso-po-rokoch-na-podiu

Tak dlho som čakal na tento moment. Fernando :heart: :heart_eyes:

6 Likes

A toho dalšího už se nedočká, protože v F1 nebude.:smile:

Neviem o tom, že by toto mala byť jeho posledná GP :slight_smile:

Inak nie je 7 rokov medzi dvomi podiami rekord F1?

1 Like

zaujimava taktika McLarenu

Ak by to bolo víťazstvo tak určite. Čo sa týka pódia, tak fakt si nie som istý, ale je to možné. :smiley:

1 Like

Skús sa opýtať Hulkenberga :grimacing:

1 Like

Tak Alex Wurz tretí na Silverstone 1997 a potom tretí na Imole 2005, takže to je 8 rokov :wink:

1 Like

:grin::grin::grin: to bolo kruté

1 Like

Alonso naprosto super, ani jsem nečekal že se tak úspěšně vrátí :+1:

2 Likes

Sakra nestih jsem zavod, bude muset stačit sestrih, HAM nadelil pul minuty udajne se starsim motorem, neskutecne.

Alonso podium.

Nakoniec to nebola taká zlá trať, tá rýchlejšia prvá zákruta a nutnosť vybalansovať brzdenie a stopu pri predbiehaní spolu s primerane dlhou rovinkou podľa mňa celkom sedeli a viaceré predbiehace manévre pôsobili dobre na oko.

Trochu škoda tých výbuchov pneu, pravdepodobne kvôli tým MotoGP obrubníkom.

Páči sa mi, že po dlhých rokoch nám šampionát vrcholí tým, že dvaja najlepší sú vpredu, rozdávajú si to a je to stále tesné. Naozaj čosi podobné nebolo od roku 2006, 2007/2008/2010 či 2012 boli dosť tesné, ale bolo tam viacero jazdcov, faktorov, celé to bolo divokejšie. 2014 a 2016 bol zase jeden tím a v 2017 a 2018 bohužiaľ došla Ferrari a Sebovi trochu para.

  1. Lewis urobil všetko čo mohol, mal trochu smolu, že Max straty minimalizoval do bodky.
  2. Max - stále mi to vychádza, že férovejšie by bolo aby to celkovo vyhral Max. Nefandím mu, ale jednoducho jazdí ako šampión, minimum chýb, ak nejaká tak skôr ako následok “citu pre hru” než nevynútená a trápna. Najviac PP a víťazstiev, trochu viac smoly, dokáže sa aj vyhrabať z nevýhodných pozícii, dnes v podstate chybu v Q eliminoval do 4 kôl alebo koľko. Ale tak hraje sa na body, tak uvidíme. Ale neprekvapilo by ma, ak by v Saudskej Arábii zle zahralo šťastie Lewisovi a Max z nej odchádzal už ako šampión. Samozrejme ak zvládne Lewis a Mercedes udržať toto tempo a vyhrať 4 záverečné GP, tak tiež ťažko hovoriť o nezaslúženom titule. Uvidíme.
  3. Fernando - ako jeho fanúšik ho tu nebudem vychvaľovať, to nechám na iných. Ale samozrejme sa teším. :slight_smile: Vyzdvihol by som kvalitu Alpine (aj Ocon bol vysoko), aj to, že to bolo až na pár detailov (smolný defekt Bottasa, výpomoc s VSC) veľmi “on merit”, v tejto fáze sezóny až šokujúce.
  4. OPRAVA - pôvodne som tu mal, že Lando Norris skončil 4tý, ale zabudol som, že ho povolali do boxov a nakoniec bral len pár bodov. Otázka či to bolo až tak nevyhnutné, ale dovtedy sa držal výborne, ale logicky AŽ tak ho chváliť nemôžem ako som pôvodne, pardon
  5. Aston Martin boli nakoniec tiež dosť konkurencieschopní, aj Stroll zajazdil dobre, absolútne som nepostrehol čo sa stalo Sebovi na štarte, že sa tak prepadol, ale za daných okolností aj manažment pneu špičkový, škoda, že to nedalo na viac bodov
  6. Ferrari, ako keby nevedelo nič zaujímavé vytiahnuť, pár bodíkov, chlapcom to asi išlo trochu lepšie na tých bicykloch
  7. Alpha Tauri asi doplatilo na agresivitu voči pneu, neviem či tá taktika bola tak zlá alebo inak nemohli, určite sklamanie a 5. miesto v PK zrazu vyzerá dosť nedostupne
  8. Alfa Romeo taký terajší priemer, Williams tiež už asi sezónu zabalil, tam nie je veľmi čo komentovať
  9. Mick by si mal odpustiť také tie blbé manévre, to by fakt s ním mal Seb prebrať. Druhá vec, že zase dal minútu Mazepinovi ak som správne videl? Rád by som toho chlapca videl v niečom, kde bude viac kontrolných bodov na porovnanie, neviem aký je dobrý (tu na stránke je skôr skepticizmus ako som si všimol), ale myslím, že si zaslúži aspoň poriadnu šancu ukázať sa. Tým samozrejme nemyslím hneď nejaké Ferrari, stačí len auto čo bude vedieť tu a tam bodovať a zdolať nejaký tím, nech vidíme. Niečo ako napr. mal v prvú sezonu Leclerc v Sauberi. Tak snáď Haas dodá v 2022.

Celkovo ma trochu mrzí, že takáto sezóna boja dvoch tímov a jazdcov vrcholí dakde v púštiach na okruhoch postavených na takmer otrockom pote, ale tak čo už.
Snáď sa prekopeme aspoň do toho Abu Dhabi - to už má aspoň nejakú tradíciu, z tej trojice mi tá krajina pije krv asi najmenej, a hoc som hore považoval za pravdepodobné, že Max odíde zo SA s titulom, nepohrdol by som poriadnym finále a la Jerez 1997.

2 Likes

Max išiel v predposlednom kole do boxov… To preto. Inak ale dokázal celý závod viac-menej držať tempo s Hamiltonom.

2 Likes

Alonso to stále má… Dlho ma nič tak nepotešilo :heart_eyes: a to som ho niekedy nemusela

Bottas tak typicky na Bottasa, pokazil štart a potom mal smolu ako vždy.

Peréz musí vyriešiť tie Q… Preteky máva super ale Q sú hrôza. A budúci rok to môže byť prúser.

Ale súboj s Estebanom bol super. A obe Alpiny super.

Hamilton nemusím ho ako človeka, má aj kopec šťastia, ale jazdec je výborný… Posledné 2 preteky z manažoval vynikajúco.
A dúfam, že vyhrá budúci týždeň aj s FL nech mame remízu pred AD. A osobne si myslím, že ak sa nič nestane LH to asi dokope.
Max stráca pôdu pod nohamy.

Mclaren tragédia čo sa tyka vysledku, Lando ale išiel dobre…Ferrari nenápadne, ale dôležité body.

Alfa tauri akosi ani neviem ci tam bol. Aston celkom slušne vzhľadom na to aky strateny vyzerali poslednu dobu.

Williams evidentne túto sezónu odpísal a šetrí lebo ten vykomnostný pád je katastrofa, tie 2 flat tyres su len ceresnicka na torte. Alfa je momentálne výrazne rychlejsia.

Inak Mazepin zase si ide svoje :grin: ten Williams skončil pred ním aj s defektom :see_no_evil:

1 Like

Ty kks nepovedal by som, ze tu v zasade je niekto pri zmysloch. Akokolvek pateticky to bude zniet, ale tento web este ma sancu.

Ad 5. - Seb to regulérně prokoučoval, citace po závodě inženýrovi: “Sorry za první kolo. Neviděl jsem ani h.vno” :-). Tak zaplaťbůh za bod, vypadalo to špatně.

Mám rovnakú radosť ako ty. Alonso je jeden z tých pilotov, ktorých forma s vekom príliš neklesá a v lepšom aute by bol schopný stále bojovať o titul. Škoda tej jeho povahy.

1 Like

Norris nebol 4. ale 9.
Inak suhlasim so vsetkym a tiez ma mrzi, ze finale vrcholi na okruhoch, bez vztahu k F1. V kontexte celeho WeRaceAsOne je to smiesne. Navyse su tie okruhy charakterovo a podmienkami podobne, takze je aj minimalna sanca, ze uvidime nejake miesanie v pomere sil. V momentalnej situacii voda na mlyn pre Mercedes.

1 Like

Máš samozrejme pravdu, už som si to v príspevku opravil.

Úplne mi to vyfučalo z hlavy, lebo bol dlho 4tý tak 7-10s za Fernandom, ale potom ho povolali do boxov.
Možno škoda, že ho tam nenechali dlhšie, ako Peréz by ho určite dal, ale možno 5te miesto by uhájil. Ale asi nechceli riskovať.

Čo sa destinácii týka, tam niet čo dodať. Ono F1 si teraz aj tak ťažko bude hľadať nejaký schodný obchodný model, lebo na rozdiel od iných športov chýba čosi ako domáci štadión. Tak sa tie kritéria v mene biznisu posúvajú a posúvajú.