Hamilton potrebuje “transplantáciu mozgu”, aby sa zžil s monopostom SF-25 | Magazín F1 - F1online.sk

Toto má ďaleko od idyly vo Ferrari. Charles Leclerc po sobote v Saudskej Arábii nemá pocit, že by sa jeho tím približoval k najsilnejším. Lewis Hamilton zas má dojem, že sa mu nedarí dostať na jednu vlnu so svojím autom. Cítiť priam istú dávku beznádeje, že sa Ferrari ešte v tejto sezóne podarí obrátiť loď v ústrety lepším zajtrajškom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/196060/hamilton-potrebuje-transplantaciu-mozgu-aby-sa-zzil-s-monopostom-sf-25

Karma…
Karma, ktorú si Vasseur aj s Elkannom zaslúžia vytrpieť až do trpkého konca…
A my, fanúšikovia Ferrari spolu s nimi :triumph: :triumph:

3 Likes

Tak to asi niesi bohviejaky fanusik :grinning:

2 Likes

Pretože fandím Ferrari aj keď sa nedari? Či čo?
A nie, nie som a nikdy nebudem fanúšikom Hamiltona v červenom…

4 Likes

Peniaze čo mohli dať do tímu a rozvoju dali zbytočne do jazdca za zenitom. :thinking:

3 Likes

Větší problém než Hamilton je to, že zatím Ferrari zaostává víc než se čekalo. Lewis už je vzhledem k věku celkem loterie a i když bych mu osmý titul přála, jeho angažmá ze strany Ferrari bylo trochu překvapivé. Ale Charles je výborný jezdec v optimálním věku a taky to není žádná sláva, i když dělá co může. Možná se během roku zlepší, ale zatím je to docela zklamání.

2 Likes

Nemozu dat tie peniaze do rozvoja ! Rozpoctovy strop ti nieco hovorí ? A jeho plat bude vo vynimke aj keby pobera 200 melonov za sezonu.

Jasne, že viem čo je rozpočtový strop ale tie miliony naviac za vyhoreného jazdca mohli dať do vecí čo nepatria do rozpočtového stropu

1 Like

Jejich problém nebudou peníze, ty měli vždycky.

No ale ich nemozu dat ani do lepsich konstrukterov, navrharov, inzinierov a technikov, lebo ti nechcu ist do Talianska pracovat. Tak co robit?

Predpokladal som, že ho Leclerc v 2025 porazí, ale že to bude takáto (zatiaľ) až takáto hanba, tak to by som netipoval. Ale povedal som, že mu dám 5 pretekov, tak viac kritizovať budem až od Miami.

Reagovala jsem na příspěvek, že Hamiltonův plat mohli dát na jiné věci. O to jde, že jeho plat je mimo strop a peníze jim nechybějí, takže v tomhle problém není. Co dělat těžko říct. Předpokládám, že mají vlastní vzdělávací program technického zaměření, u firmy takového rozměru by se to dalo očekávat (?). Pokud mají, tak jim asi nefunguje. Ale to se jenom tak dohaduju.

Možná chybí větší konkurence na inženýrských pozicích?
A určitě jiná pracovní morálka. A furt si myslím, že i nedokonalá angličtina. :smiley:

3 Likes

Ja som myslel na druhú časť príspevku. Mali vždy peniaze a predsa ich nevedeli investovat do lepsich inzinierov, lebo nechcú pracovat v Taliansku.
Vlastna vychova nefunguje nielen v Taliansku, ale vlastne vsade okrem Britanie. Ani v Japonsku, Nemecku, USA ci v Cine nerastu odbornici na techniku F1. Darmo teda ma FER prachy, ked nimi nevie prilakat lepsie mozgy. A otvorit konstrukcnu kancelariu v Britanii je tiez blbost, uz to skusali za cias Barnarda a nefungovalo to. Ako teda moze nebritsky tim bojovat s britskymi o titul?
Kto na to pride, ziska Nobelovu cenu spolu s titulmi v F1.:grinning:

1 Like

No praveze nefandis ked sa nedari a hadzes vinu na zatial jedineho jazdca ktory s Ferrari zajazdil tento rok pole a aj vitazstvo :grinning: ako velmi to muselo boliet? Problem je ocividne v aute, Charles pravidelne vedel aj so zlym resp horsim autom davat pole ale je vidiet ze ta zmena konceptu zavesenia je vacsie susto ako cakali, takze ako spravny fanusik by si ich mal povzbudzovat ako cely tim a dufat ze to rozjazdia, ak to tak nie je tak o takeho “fanusika” urcite nestoja.

Lewis letos vyhral Q a sprint.

Británie si od 50. let vybudovala něco jako “Silicon Valley motorsportu”:

Vznikl tam ekosystém, kde si týmy navzájem ohromně konkurují, ale taky sdílejí know-how.
Region kolem Silverstone, Oxfordu, Banbury nebo Wokingu je domovem většiny týmů F1 i WRC.
Sídlí tam specializované firmy, které dodávají elitní technologie v oboru a hlavně je tam k tomu rozvinutá infrastruktura průmyslově dokonalé zóny.
Univerzity jako Oxford, Cambridge, Imperial College nebo Cranfield jsou jedny z nejsilnějších na světě v aplikovaném inženýrství. Všechny kladou velký důraz na praktickou zkušenost během studia – např. Formula Student v jejich podání a v podání našich univerzit vypadá jako z jiného vesmíru.
Každý, ale doslova každý nadaný budoucí inženýr, který má drajv, jde studovat do Anglie, kde má k dispozici živý a otevřený ekosystém technického vzdělání a třeba i motorsportu, je tam normou riskovat, inovovat a sdílet a zároveň bohatá kultura.

Naproti tomu Ferrari funguje jako vlastní svět.
V Maranellu si dělají skoro vše sami, lidé zvenčí se tam obtížně začleňují.
Je to vesnice uprostřed ničeho, trochu jako pracovní tábor, kam nevede ani pořádná silnice a jedinou zábavou místních může být snad jedině lov bažantů v okolních stepích.
Neumím si představit jakéhokoliv mladého člověka, který něco opravdu umí, že by tam vydržel déle než pár týdnů, protože po delší době by musel nutně začít vypadat jako poustevník a mít příznaky stockholmského syndromu.
Italský styl vedení je z tradice hierarchický, neflexibilní, hodně politický, což je 30 let starý trend a to všechno jen kvůli obávám z úniku know-how, přičemž jim ještě nedošlo, že globální know-how je dávno již někde jinde.

Zajeďte se tam podívat, omezte alkohol, cigára a klobásy a za ušetřených 300€ můžete získat “zážitek” v Maranellu o kterém budete vyprávět ještě za mnoho let i vnoučatům…

Veselé Velikonoce :love_you_gesture:

3 Likes

Tak ono záleží vo Ferrari už to nie je toľko o politike, za Elkanna a Freda sa to mení. Zas Ferrari dáva obrovské množstvo stáží a tiež nemajú zlé technické univerzity v ITA. Len by to chcelo dotoho trochu viac investovať.

Klobásy z kvalitního masa vyjdou lacněji než pančované sójové a nejsou z nich ledvinové kameny.
Takže neposlechnu a masochistou se nestanu. :crazy_face:

Chtěl jsem jenom napsat velikonoční esej, nemám ambice někomu radit jak by to mělo být, páč sám jsem plný předsudků, homofobie, rasismu a prosazování starých, již dávno zapomenutých konceptů, jako třeba používání mozku…

3 Likes