Hamilton o Verstappenovi: Musíte byť pripravený vyhnúť sa kolízii za každú cenu | Magazín F1 - F1online.sk

Boj o titul majstra sveta vrcholí. Max Verstappen alebo Lewis Hamilton? Tohtoročné boje sa však neodohrávajú len na okruhoch, ale aj v zákulisí. Asi nie je náhoda, že práve v tomto období poskytol pilot Mercedesu pre médiá veľký rozhovor, v ktorom sa rozpovedal na viaceré témy. Neobišiel samozrejme ani svojho rivala.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/49614/hamilton-o-verstappenovi-musite-byt-pripraveny-vyhnut-sa-kolizii-za-kazdu-cenu

Som zvedavy ci sa niekedy rozhovori na klucovu zivotnu temu = ako som mal 14 rokov v jednom kuse auto s ktorym sa dali vyhrat preteky a potom este jednu rozpravku : ako som mal 8 rokov vkuse dominantne auto.

1 Like

ved stale ked vyhrava hovori ake ma uzasne autoa tim, necitas?

1 Like

Dieťa šťasteny, no. :sunglasses:

Ach tieto tupe komentare. Ano, predstav si, sampionat F1 vacsinou vyhral pilot ktory mal v danej sezone najlepsie auto. Rovnako bol za to kritizovany/nenavideny napriklad aj Schumacher, aj ini. Treba si uvedomit ze to patri k tomu sportu.
Blbe je poslednych 7 rokov Mercedes totalne dominoval, ludia su z toho unaveni a ta pachut a unava z toho ked stale vyhrava Hamilton je uplne pochopitelna. Vsetci by sme omnoho radsej videli tesne suboje viacerych stajni na spici tabulky ako tuto nudnu dominanciu jednej stajne ktora si robi najlepsie svoju robotu. Hamiltona ale za to kritizovat nemozes, v spravnom veku ako mlada motorsportova superstar, kedy sa onho bili takmer vsetky timy, “zariskoval” urobil spravne rozhodnutie a prestupil do timu ktory nemal ziadne uspechy, a nikto to nechapal. Za tie roky co tam je prispel k tomu aby Mercedes dominoval. A je hadam jasne, ze s takym Bottasom by to nezvladli.

Nerobi to iste aj teraz Redbull? Pred par rokmi si zobrali mladuckeho Verstappena lebo v nom videli ten obrovsky potencial a talent a prisposobili tejto akvizicii fungovanie celeho timu. Napriek tomu ze Ricciardo bol daleko vacsie meno, v poradovniku timu bol odsunuty az za Maxa, lebo Horner vravel ze Max, je buducnost, Max je buduci sampion - a je dost mozne ze ma pravdu. V priebehu par rokov vyladili spolocne ten monopost tak ze mu ho usili namieru na jeho schopnosti a jazdny styl. Ak teraz bude Max 3-4 roky za sebou vyhravat F1 Sampionat podme ho teda tiez kritizovat ze to je iba autom. A kaslat na to ze Perez v identickom aute predvadza polovicne vykony.

3 Likes

Skusim sa upresnit.
Pozri Honda v 1988 dominovala, ale len rok.
V momente ked v 1993 boli slabi, Sennu prestali zaujimat.
Schumi mal dominantne auto len v 2 rocnikoch.
Povazujem za rozprávku to co ma preziva Ham.
Take podmienky a stastie na techniku nemal nik, to sa potom prekonavaju rekordy.
V momente ak by Mercedes prestal vyhravat, prestali by ho zaujimat.
Ale vezie sa na vitaznej vlne za ktoru - nemôze, to mas pravdu.

2 Likes

Este pozor, ja Hamiltona nekritizujem ako pises.

Schumi “mal 16 rokov v jednom kuse auto s ktorym sa dali vyhrat preteky”, plus posledný rok s Mercedesom – teda celú kariéru okrem Jordanu vo svojej úplne prvej GP a prvých dvoch rokov s Mercedesom (keďže Piquet a Rosberg dokázali vyhrať aj s Benettonom B191, resp. Mercedesom F1 W03).

K dominantnému stroju: kto vyhral konštruktérsky titul 6 rokov po sebe (rekord, ktorý prekonal Mercedes až vlani!)? Nebol to silný McLaren proti osamelému Schumimu, ale práve Ferrari!

Plus tímoví kolegovia – taký Irvine, či Barrichello boli proti Schumimu skôr na úrovni dnešného Bottasa, či Péreza, než na úrovni Alonsa, Buttona, či Rosberga, ktorých porážal Hamilton.

Štastie praje pripraveným. Pilot a tím tvoria celok, nemožno to oddeľovať – Alonso po prvom titule zdupkal k McLarenu, Rosberg úplne z F1.

Schumi aj Hamilton prestupovali z víťazných tímov do papierovo slabších – bol to risk, ktorý sa vyplatil. No nedostali to na striebornom podnose a Ferrari a Mercedes by bez nich rozhodne nespravili toľko titulov za sebou. Úspechy nie sú len o nich, ale oni sú ich veľkou súčasťou.

2 Likes

Toľko nepresnosti až z toho bolia oči.
Piquet v benneton b191 nevyhral ani jednu veľkú cenu v b190 vyhral dve kde v oboch prípadoch lídri vypadli. Dve vyhral aj herbert v 95 tiez len kvôli vypadnutiu lídrov.
Schumacher v kariére bennetonu vyhral s nimi 19 veľkých cien benneton za celú svoju históriu 27. Tie 5 od 1990 nie s nim da sa povedať nahodne nie vďaka rychlosti.
Barrichello bol pred prestupom do ferrari považovaný za extratriedu nebyť schumachera nejaký ten titul by mal.
Alonso po prvom titule vyhral druhý s renaulom. Kde zdupkal?
Schumacher keď v 2013 preteky dokončili obaja, skončil pred rosbergom v pomerne 6:3
Schumacher prestupoval v 95 z víťazného tímu do tímu ktorý nezískal titul 16 rokov a od roku 1990 získal len dva víťazstva mercedes bol v 2013 víťazné auto z oboma jazdcami a pohodlné druhé najlepšie auto V poli plus chystala sa obrovská reforma a bolo všeobecne známe mercedes investoval obrovské peniaze do projektu

1 Like

Len opravím tu myšlienku s Alonsom. On skutočne po prvom titule zdupkal k McLarenu, pretože podpísal s nimi potajomky zmluvy na rok 2007. Ale jednu sezónu to s nimi ešte potiahol a získal ten druhý titul.

Inak súhlas. Nechápem ako dokáže niekto takto zrovnávať Schumachera a Hamiltona. Maximálne tak svedkovia Hamiltonovi. Z celkových 7 titulov vychádza jednoznačne lepšie Schumi, ktorý prišiel do Ferrari niečo budovať. To sa o Hamiltonovi povedať nedá.

2 Likes
  1. Kanada 1991 - to bol Benetton B191 :wink: (a Herbert mal o 4 roky neskôr už úplne iný stroj – B195)
    https://en.wikipedia.org/wiki/1991_Canadian_Grand_Prix
  2. o náhodách nešpekulujem – poukazujem na to, že aj Schumi prakticky permanentne sedel v aute schopnom vyhrať preteky (samozrejme nie každé)
  3. taký Bottas tiež hviezdil s Williamsom… V boji o titul si Rubens neškrtol s Ferrari ani s Brawnom.
  4. lenže Alonso druhý titul už vyhral s podpísanou zmluvou s McLarenom. Ronovi to podpísal už po prvom titule!
  5. Schumi sezónu 2013 sledoval v TV a s Rosbergom bol vtedy v Mercedese už Hamilton. Ak si myslel 2012, tak to dokonca bolo 7:2, ale na body vyhral Rosberg 93:49.
  6. Lenže Hamilton neprestupoval v roku 2013, ale 2012. A to mal Mercedes na konte jedno víťazstvo za 3 roky a po dvoch 4. miestach v PK z toho bolo dokonca len 5. Ferrari končilo v rokoch 1994 a 1995 vždy 3. v PK. A ešte jedno porovnanie:
  • Mercedes 2012: 3 pódiá (z toho 1 výhra)
  • Ferrari 1995: 11 pódií (z toho 1 výhra)
  1. aj pre rok 1998 sa chystala veľká reforma v F1 a Schumi si so sebou pritiahol celý víťazný tím z Benettonu
1 Like

Jj beriem späť tu Kanadu 91 som nejako prehliadol stále ten benneton b191 nebolo víťazné auto aj tá kanada piquetovi spadla z neba kvôli technickej poruche mansella v poslednom kole.
Detto b 192 a b193 mali ďaleko do mclarenu a williamsu ferarri v 1996 bolo na mile vzdialené od víťazného auta.
Samozrejme mal som na mysli 2012.
Bottas nebol nikdy považovaný za extra triedu.
Zdupkal je troska silné slovo nemyslíš keď naďalej s nimi získal titul?
Mercedes bol v 2012-2013 na vzostupne to sa o stagnajucom ferrari v 95 povedať nedá…
V 1998 tu reformu zvládol najlepšie mclaren a zúženie áut a kompletne nový motor s extrémnom dominanciou jedného dodávateľa sa to porovnať nedá.

2 Likes

No to je taká legenda o tom aké bolo Ferrari pred Schumim slabučké.

Nevyhrávalo tituly, to áno, ale napr. oproti súčasnému Ferrari (ktoré všetci chvália ako je super a na vzostupe) to bola raketa: Berger stabilne dával 4., či dokonca 3. miesta v kvalde a v Spa dali s Alesim prvý rad! (počty pódií som už uvádzal)

Rovnako ako sa zabúda ako si každý klopkal na čelo v roku 2012, keď Hamilton opustil vyhrávajúci McLaren a šiel k Mercedesu (áno, nový motor už vyvíjali o stošesť, ale ten by dostal aj McLaren ako zmluvne rovnocenný tím k továrenskému – Honda bola ešte hudbou budúcnosti). A v rokoch 2012, aj 2013 mal Mercedes až 4. najvyšší rozpočet! Tipujem, že Ferrari ani v roku 1995 nešetrilo.

2 Likes

Reagoval som na to slovo zdupkal to by musel s tamtadial utekať a to on nezrobil vyhral titul v rovnocenom aute oproti msch a šiel ako víťaz do “horšieho”

  • k B192 a B193: jasné, ale aj Brundle a Patrese s nimi dávali pódiá. Taký Kovalainen bol s MP4-24 za celú sezónu najlepšie 4. a Hamilton 2x vyhral (plus ďalšie 3 pódiá) – to bolo víťazné auto ale B192 a B193 nie?
  • Faktom je, že vyše rok do konca kontraktu opustil tím a neskúsil získať trebárs 5 titulov v rade ako Schumi, či Ham. Asi videl koľko peňazí do toho sype Renault a koľko McLaren a aké majú zázemie a pod. Ale jedna vec je získať s tímom titul, a druhá vec je získať s tímom x titulov za sebou.
  • opakujem – Hamilton prestupoval v roku 2012, nie 2013. Mercedes skončil 5. v PK (s menej než polovicou bodov 4. Lotusu) – tomu, že už o rok budú druhí (a naopak McLaren bude až 5. a bez jediného pódia!) asi veril málokto.
  • Ferrari sa už po pár pretekoch v roku 1998 dotiahlo a ten dominantný motor Mercedes mali aj 3 ďalšie tímy vrátane McLarenu, no každý z nich skončil až za Red Bullom. Každopádne že bude v roku 2014 Mercedes s motorom dominovať nik netušil až do začiatku ročníka, nieto Hamilton v roku 2012, keď podpisoval prestup.
1 Like

Hádam nechceš porovnať benneton z 92 a 93 s mclarenom v 09 ktorý za predchádzajúce dva roky získali tituli aj v jazdcoch aj konštruktérov?
Schumi tiež zdupkal z bennetonu kde vyhral v 95 9 pretekov do ferrari ktoré získalo za predchádzajúcich 5 rokov 2 víťazstva? A titulov 0 za 15 rokov?
Spomínal to lauda že predostreli hamiltonovi plan ako na tom mercedes bude po 2013 prestúpil tam len z toho dôvodu že boli presvedčení a tej výhode.
Už v polovici 2013 redbull panikaril aký má renault deficit v motore oproti mercedesu.
V 98 mercedes nemal výhodu v motore ale šasi ferrari v žiadnom bode sezóny nebolo na úrovni mclarenu.
Keď už povedal by som že zdupkal lewis z mclarenu z frustrácie že nemôže získať titul ako schumacher či alonso po získaní titulov do tímov ktoré o tituli nebojovali a žiadna zmena pravidiel nebola v pláne.
Jedine víťazstvo ferrari v Kanade 1995 kde vypadli traja jazdci pred alesim z williamsu a benneton a schumacher viedol celý pretek aj s pokezenou prevodovkou až do posledných kol kedy ani 2 zastávky v boxoch a výmena volantu nepomohla nieje víťazné auto.
Možno víťazné auto to bolo ale jazdci chýbali zato ta atrapa z 96 sa nedá nazvať monopostom schumacher robil v tom aute zázraky…

1 Like

Ešte by som už po niekoľkí krát doplnil, že Hamilton obstál v porovnaní s tromi majstrami sveta F1 v rámci jedného tímu. To taký Schumi, či Seb, ktorý vraj získali svojich x titulov zaslúžene, ale povedať nemôžu. Ham naozaj po tých rokoch nemusí nikoho, kto nemá v hlave vákuum presviedčať o svojich kvalitách. No a ak by ich nemal, samozrejme by sa do Mercedesu ani nedostal. Ono je to v podstate jednoduché, len stačí použiť rozum.

1 Like

A netreba zabúdať ani na to, že motorovo na tom bol Mercedes veľmi dobre už v časoch keď s ním Rusberg a Schumi jazdili v strede poľa. Jednoducho zvyšok auta za veľa nestál a Ham nemal žiadnu istotu, že sa to zmení k lepšiemu. Samotný motor je len malý diel z celkového balíka, ktorý dobrý monopost potrebuje.

1 Like

“Vyhravajúci” McLaren. Áno, vyhrávali z času na čas ale ten tím už dlhšiu dobu nedokázal poraziť RedBull a Ferrari ťahal Alonso. Hamilton tak jednoducho zariskoval s tým, že zrejme vedel čo Mercedes všetko pripravuje.

Zabúdaš tiež na to, že zatiaľ čo Hamik získal svojich posledných 6 titulov prakticky iba v súboji s tímovým kolegom, Schumacher to mal omnoho ťažšie. V Bentonne bojoval s rýchlejším Williamsom a Damonom Hillom, do Ferrari prišiel v časoch, kedy bol Williams na vrchole svojej éry a následne potom sa začal znova zdvíhať McLaren. Nie nadarmo sú jeho bitky o titul s Hakkinenom legendárne. Vo Ferrari čakal 5 rokov na titul majstra sveta. Následne potom o tie tituly musel v sezóne 2000 a 2003 znova bojovať s McLarenom, ktorí boli Ferrari veľmi vyrovnaným súperom.

Každý, kto sa na to pozrie aspoň trochu racionálne, tak vidí, že jednoduchu Schumacher > Hamilton. A to nie som fanúšik ani jedného. Schumacher nebojoval väčšinou so servílnou dvojkou ale s jazdcami z iných tímov. A to je značný rozdiel.

1 Like

Áno, Schumi išiel budovať. :wink: Mohol ísť aj do vyhravajúceho Williamsu. 5 rokov sa nadrel na prvý titul s Ferrari a pozri si výpovede vtedajších pracovníkov z Maranella ako na neho spomínajú v dobrom. Ako bol k nim priateľsky a ako odhodlane chcel posunúť ten tím späť na vrchol.

Hamilton prečkal jednu sezónu do zmeny pravidiel a odvtedy mal dominantné auto. O titul majstra sveta bojoval vo väčšine prípadov iba s tímovým kolegom.

1 Like