Hamilton: Nerozumiem, prečo sú monoposty Formuly 1 ťažšie a ťažšie | Magazín F1 - F1online.sk

S narastajúcou dĺžkou monopostov Formuly 1 stúpa aj ich hmotnosť. Práve tejto skutočnosti nerozumie ani úradujúci šampión, britský jazdec Lewis Hamilton, ktorý v súčasnosti pôsobí v tíme Mercedes. Ten myslí aj na výslednú spotrebu energie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/32753/hamilton-nechapem-preco-su-monoposty-formuly-1-tazsie-a-tazsie

V tomto má Hamilton pravdu. Vyvíjajú sa špeciálne palivá s množstvom biozložky, ale rozhýbať určitú hmotnosť, spomaliť ju stojí určitú energiu. Ako chcú dosiahnuť tzv. uhlíkovú neutralitu? Si snáď dělají nejakou prdel, nebo co.
Samozrejme, batérie majú určitú hmotnosť, ale prečo nenechajú tvorcov vyrobiť čo najľahší monopost, čím ušetrí palivo a zvýši jeho efektivitu, ako je to u bežných automobilov? Však prvý monokok z uhlíkových vlákien bol značne prelomový. To chcú ísť späť?

pokial mas na preteky pevne stanoveny limit paliva tak je jedno ci mas auto 500 kilove, alebo 1000 kilove, vzdy minies len a len predpisane mnozstvo
toto je uplna hlupost co lujzo tresol, ale samozrejme auta su tazke a je to zle vzhladom na predbiehanie, ale nieje problem len vaha, ale vacsi problem je velkost tych aut
vsetci vedia, ze auta su velke a to robi problemy, ale namiesto zmensovania aut sa stale zvacsuju

Vyhoďte všetku pomocnú elektroniku! Nechajte jazdiť pretekárov a potom bude monopost ľahší.

Možno nabudúce nezabudne vypnúť ohrievač bŕzd… :blush:

Z pohladu divaka to moze byt v podstate uplne jedno ci ma 600kg alebo 900.Da sa argumentovat estetikou, velke a dlhe auta nie su velmi pekne, ale jedina zjavna nevyhoda je, ze trate zostali rovnake.

Mame plno serii kde su auta bez elektroniky, tak chodte pozerat tam. Ja chcem mat aspon jednu seriu kde su high tech auta a kde sa moze ukazat aj sikovnost inizinierov ktori auta stavaju s technologou zodpovedajucou aktualnemu storociu pretoze prave takto zacalo formulove pretekanie. Najprv trebalo mat dost vedomosti auto vymysliet a postavit…

Keď chceš pozorovať šikovnosť inžinierov a technológiu dnešného storočia tak pozeraj lety do vesmíru a nie motoršport. Tá dnešná technológia zabila celú formulu. A prečo sú dnes auta také ťažké, no preto lebo Lojzik a jemu podobný hľadajú ekológiu aj tam kde nemá čo robiť a hlavne kde je bezvýznamná a to že niekto bude mať miesto atmosférického motora, hybridný turbo motor a bude jazdiť na repku túto planétu nezachráni, keď sa pomocou lietadiel presúvajú po celej planéte, ak chcú chrániť planétu nech to potom radšej zabalia úplne ale nie ešte si vymyslia formule E a E extrem.

2 Likes

Problém je v tom, že sa tu vydáva za ekologické niečo čo také absolútne nie je a preto to nemá riešenie.
Celá elektomobilita na základe lithiových nerecikolovatelných akumulátorov a na to naviazaná hybridizácia je absolútne neokologická a nezmyselná.
Ale nemôžeme sa tomu čudovať, keď kritérium na posudzovanie ekológie je hodnota CO2 s vyfukov spalovacích motorov ale ako sa vyrobí tá elektrina do elekromotorov, koľko pri tom vznikne CO2,to nikoho nezaujíma, Koľko toxických jedov vzniká pri ťažbe, doprave a výrobe líthia do akumulátorov, ktoré sa nedajú recyklovať a po skončení životnosti tisíce elektromobilov odstavené na obrovských plochách, kde ďalej znečisťujú životné prostredie, kedže akumulátory sa nedájú recyklovať a výmena za nový sa ekonomicky neopláca.
Takže treba sa zamyslieť na tým, prečo je tu pretláčaný takýto neokologický koncept, ktorý sa tvári ako ekologický? Keď sú už pretĺáčané trápné autá na baterky, tak prečo sa nepoužívajú absolútne ekologické konopné akumulátory alebo sa nepoužívajú vodíkové pohony, ktoré sú tie naozaj ekologické ale to bude asi ten dôvod?
Lebo aj v porovnaní s takto koncipovanými elektromobilmi a hybridmi s lithiovými akumulátormi sú a súčasné spalovacie motory niekĺkonásobne ekologickejšie!

Problém je hlavne v tom, že tam tá technológia nemá, čo robiť. Motošport nemá s ekológiou nič spoločného, práveže je jeho opakom. Hybridy patria do normálneho auta, do mesta, nie na dráhu, prinieslo to len zbytočné zvýšenie hmotnosti, následné zväčšenie monopostov, komplikovanú a úplne zbytočnú elektroniku, ktorá z pretekárov potom robí len “hráčov s gombíkami”, kde je v tomto závodenie? :smiley: Dnes sa tam musia hrať s tými rekuperáciami, musia priviesť pneu do operačného okna, ktoré je veľmi malé, do toho sa tam krúžia a obiehajú sa za pomoci DRS, to mi pripomína nejakú futuristickú nočnú moru :smiley: a nie preteky.

Technický pokrok priviedol sterilitu, nič viac, prehnaná bezpečnosť, čo sa týka okruhov a v podstate aj monopostov spôsobila to isté, už to nie je, čo to bývalo a bude to len horšie a dospeje to fakt do toho, že sa to zruší a bude sa jazdiť iba FE alebo budú sedieť v jednej miestnosti za PC a budú hrať nejakú alternatívnu realitu, ktorá bude simulovať bývalé “ozajstné” závody lebo to sa deje už teraz s tými e-športami.
Slovami Kelišovej “Velebnosti, jdu blejt” :smiley:

dneska formula ma daleko viac fanusikov ako kedykolvek predtym. ovela viac ako serie kde sa jazdi jendotnymi autami alebo autami bez elektroniky… cim to asi bude?

Keď považuješ za technický pokrok autá na baterky, tak to iné ako sterilné ani byť nemôže :grinning:
Keď je chybná podstata , tak to ani nemôže fungovať a už vôbec nie rozvíjať sa!

preco by tam moderna technologia nemala co robit?

skus si len predstavit situaciu v pravidlach, kde by motor nebol nijako obmadzeny pravidlami. co myslis by tam inzinieri namontovatl? 12 litrova atmosfera by to asi nebola…

Ešte k tej ,ekologickej,repke olejnej…na výrobu 1 litra repky olejnej sa spotrebuje 4 litre nafty!!! Prosím Vás odpovedzte mi niekto, aká je toto ekológia a aj ekonomika???

a kde si prisiel na take cisla? :slight_smile: nejaka podlozena studia? :))

Ak chceš odo mňa predkladať pod nos dôkazy ,tak si to najdi sám ,ja nemám čas o niečom presviedčať nejakého nevedka.

a klamat a zavadzat by ta bolo co? :slight_smile: vynos repky na hektar je okolo 2,5 tony/hektar. 44% hmotsnoti repky je olej. takze z hektara mas 1,1 tony oleja. to je pri 950gramoch na liter asi 1157 litrov oleja z hektara. :))
ak by bola pravda co ty tvrdis tak polnohospodar, dopravaca a spracovatel by spalit 4x 1157 = 4630 litov na hektar. to je totalny blud lebo realne polnohospodar spali okolo 30l diesla na hektar + doprava a spracovanie… ovela ovela omenej ako tvrdis.

bud nie si schopny si overit fakty, ktore tu preznetujes alebo naschval umelo zavadzas a klames.

Asi ju chcel aj polievať naftou… Ako ja neviem ako môže niekto skočiť na takto brutálny nezmysel a vôbec sa nad tým nezamyslieť… A podobne to bude aj s elektromobilitou, je dosť možné že to výrazne ekologickejšie nebude, no určite nie oveľa horšie, nato sú iní páni čo to prepočítajú a nie takí čo chcú repku, polievať ‘’ naftou , no rieši to viacero problémov ako napr že dochádza ropa, a snáď nechceme v budúcnosti vyrábať drevené alebo kamenné interiéry áut a či hračky…

V Singapuru to počítali, Tesla pohorela.
Pokud by se používali obnovitelné zdroje,tak by to bylo lepší. Ale co udělají za bordel vetrniky a Obrovské plochy FVE ty se vůbec neohrivaji…

Ano, ale ekologia nie je cierno biela tema, bud ano, alebo nie. Ekologia moze riesit aj niektore male ciastkove problemy. Napriklad to, ze ludia v husto osidlenych mestach nemusia dychat vyfuky ale nahradia to neekologickymi bateriami, ktorych vyroba sa presunie niekam mimo velkych sidiel. Podla mna aj taketo ciastkove riesenie patri medzi ekologicke riesenia, ale vacsina ludi to odmieta, pretoze bud vsetko alebo nic…

A formula ako taka by mala zostat lidrom technologii. Netvrdim ze vsade maju davat eko nalepku, ale mala by pouzivat tie najmodernejsie technologie ak to smer ktorych sa bude vyvijat spolocnost.

to ale do 2035 nemoze kedze na elektricku seriu ma monopol formula E.
Dalsia vec, ktora mne vadi na konstruktej serii je, ze nie je fer. Akonahle je niektory tim odkazany motory odoberat tak je na vedlajsej kolaji a sampionat je pre nich nerealny. Takze konstrukterska seria ano, ale bud sa nemoze odoberat nic, alebo to co sa moze musi byt standardizovane.