Hamilton je “pyšný” na komisárov, ktorí stanovili precedens | Magazín F1 - F1online.sk

Rozhodnutie komisárov, ktorým potrestali Maxa Verstappena za incident z prvej talianskej šikany, Lewis Hamilton prijal veľmi pozitívne. Vyjadril spokojnosť nad tým, že verdikt stanovil precedens pri podobných incidentoch, vďaka ktorému piloti budú vedieť, čo si môžu v zákrute dovoliť a čo nie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/42467/hamilton-je-pysny-na-komisarov-ktori-stanovili-precedens

Jasné všetko treba spraviť aby bol blm spokojný. V silverstone spôsobil nehodu, vyradil súpera a dostal trápnych 10 sekúnd či koľko a ako bonus počas červenej vlajky mu opravili monopost a vyhral preteky a po pretekoch zatiaľ čo bol súper v nemocnici tam poskakoval ako somár (dala aby som iné zviera, ale to by bolo podľa tejto chorej doby rasistické). V Monze lujzo viac prispel k nehode ako Maxo v Silverstone, Maxo vyradil oboch a Maxo dostane do ďalších pretekov trest. Ale vôbec sa neprotežuje jeden tím a jeden jazdec, vôbec

Skôr je to divný precedens ( za mňa Racing incident ) a to som neni fanúšik ani jedného. Ale prejdem k veci. Keď napríklad ako sme v minulosti videli u RIC, že obieha na brzdy, alebo kopa iných jazdcov, tento “precedens” im odkazuje, že “na brzdy “predbiehať do zákruty to už nebude tak ako pred tým, lebo Váš super Vám neni povinný nechať dostatok miesta v zákrute ?

Z fotky v clanku je predsa jednoznacne jasne, ze verstappen bol vpredu…

2 Likes

Soupeř byl v nemocnici na pozorování a ne na operačním sále. Ale kdo chce zvelicovat, tak si najde z jakého úhlu používat slovo nemocnice.
Btw. V Silverstone se dávno vědělo, že je Max OK.

a posadili Albona na sukromne testy ci by dokazl aj presjst zakrutou? :slight_smile:

z vnutra zakruty sa tam proste nemozes pchat a dozadovat miesta. Takto je to spavne nastavene do buducna a vlastne sa vela nezmenilo. napr Stroll dostal za Madarsku buracku tiez trest ked z vnutra zobral par aut

no nastastie nie?

Hamilton to vedel este pred tym ako spravili CT. :wink: Lewis nie je iba pretekar, aktivista, ale aj vynikajuci diagnostik a lekar. Este, ze ho v F1 mame.

2 Likes

co som zachytil, tak Mercedesu sa trest mali, mozno tam bude akoniec testovat de vries aby dokazal, ze Verstappen planoval Lewisovi vyskocit na hlavu.

pochybujem, ze mercedes bude minat cas a peniaze na nejake testy. staci urobit par velkych vyhlaseni aby si bud vsetci zapamatali tento precedens alebo aby komisari stiahli chvost a zaviedli dalsie antiverstappenovske pravidlo…

uz sa varis vo vlastnom gulasi.

1 Like

S tebou je skoda sa baviť keď nedokážeš rozoznať písanie v ženskom a mužskom rode

ziadny precedens to nebude, ak by sa nieco taketo stalo tuto sezonu tak mozno, ale zachvilu sa na to zabudne a kludne sa moze stat, ze pri podobnej situacii v buducnosti rozhodnu inak, tak ako sa to uz stalo XY krat :slight_smile:

ja som to uz viac krat spominal, ze by bolo zaujimave ak by fia “anonymizovala” auta a dala jednotlive incidenty nanovo rozhodnut komisarom, ze v kolkych pripadoch by sa nove hodnotenie rozchadzalo s tym povodnym oficialnym :slight_smile:

mnam gulasik dobry je. pridame trosku toho ci by Max dokazal prejst tu zakrutu bez toho aby ho vynieslo von a z druheho vercka dame stipku tej spravnej a vyzretej meialnej reakcie kde netreba minat peniaze na sukromne testy :slight_smile: mnam :slight_smile:

Celkom vtipne nazvat niekoho neobjektivnym ked ma v nicku “mercedes je 1” ale to ti asi nedochadza ako vidim :smiley:

1 Like

ono tie auta a incidenty netreba anonymizovat. pozri sa sam do historie. ak sa incident na stane na vnutrajsku - apexe zakruty tak trestaju toho co je vo vnutri. ak sa stane na vonkajsku tak tiez trestaju toho co je vnutri za vytlacanie

Vzhledem k tomu že LH je v tomto roce ten vzadu, tak bude mít problém on.

Platí známe pravidlo, že zákruta patrí tomu pilotovi, ktorý je vpredu, a jazdec tým pádom musí od manévru upustiť.

Dufam ze na toto známe pravidlo myslel aj v Silverstone :slight_smile:

4 Likes

Do jisté míry je to kontroverzní trest, kromě jiného proto, že (pokud dobře čtu zdůvodnění) není jasné, jestli by měl být důraz položen na “neměl de facto šanci ho předjet” nebo “neměl de facto šanci projet zatáčkou bez kolize”. Pokud to druhé, potom je to problém, protože při předpokladu, že by Hamilton nechal více místa (což podle názoru některých komentátorů měl), by tou zatáčkou projeli bez úhony oba, byť Hamilton před Verstappenem. A pokud to první, pak je to rovněž problém, protože první nemůže suspendovat druhé - to druhé totiž stanovuje logicky silnější podmínku.

Ale bez ohledu na to nezbývá než doufat, že podobná situace už do šampionátu nezasáhne a tato penalizace, byť ne úplně nesporná, tady vytvoří nikoli precedent, ale tečku.

A jinak, když se tu “kawa” včera hádal o to, jak popsat situaci při Hamiltonově výjezdu z boxů (stále mě překvapuje, že tyto dvě situace se neposuzují jako propojené nádoby), tak citace z Guardianu:

“Hamilton had exited from his pit stop, emerged wheel to wheel with Verstappen and the pair went into the first chicane together.”

Odkaz:

Článek je mimochodem čistě informační, nevyjadřuje žádný názor na to, co se stalo.