Hadjar nechce počuť o prestupe Colapinta: Som ďalší na rade! | Magazín F1 - F1online.sk

Prestupový kolotoč sa nám ešte nezastavil. Osem tímov má svoju jazdeckú otázku vyriešenú, ale v Red Bulle stále čelíme niekoľkým otáznikom. Siahne tím skutočne po výmene Sergia Péreza? Ak áno a dôjde tým k uvoľneniu miesta v sesterskom tíme RB, koho si vyberú? Na šancu totiž čaká nenápadný Isack Hadjar, ktorý sa môže pochváliť lepším životopisom, než má napríklad Franco Colapinto.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179669/hadjar-nechce-pocut-o-prestupe-colapinta-som-dalsi-na-rade

Slova RedBull a fakty nejdu velmi dohromady…

Hadjarovi z tohohle nemůže být vůbec dobře. Teď aby doufal, že se mu letos v F2 nepodaří vyhrát.

Bohuzial(ale realisticky), pocet miest v F1 je obmedzeny a ani dobre vykony v nizsich seriach postup nezarucia, Hadjar by nebol prvy ani posledny(aj z akademii), kto by si sancu “zasluzil”, ale nebol v tu chvilu volny kokpit.

Dnes je skratka podstatna aj ina vec pri vybere jazdca a tou je pas… Argentincan vs. Francuzsko-Alzirsky pretekár z komercneho hladiska… Nie je to uplne spravodlive, ale je to tak

1 Like

To je pravda. Je tristní, že se ztrácí vazba mezi juniorskými soutěžemi, jezdeckými akademiemi a reálnou možností vstupu do F1.

Tak, nemozme povedat, ze je to nieco nove. Takto to chodi par dekad(aj ked nie len kvoli pasu). Kedysi Nick Heidfeld tiez bol pod McLarenom alebo Mercedesom(uz si nepamatam) a ked Hakkinen ohlasil odchod, Heidfeld aj odborna verejnost cakali, ze jeho miesto zaplni on a vynoril sa Raikkonen(ktoreho sice Heidfeld na body porazil), a McLaren vtedy stavil na Raikkonena(mal v tom prsty aj Hakkinen-narodnost aj Schumacher, ktory ho po testoch v Sauberi chcel dostat do Ferrari a Dennis sa ulakomil) a Nickovi zostalo len miesto v Sauberi.

Chcem tym povedat, ze ti chalani od malicka makaju na tom, aby sa dostali do F1 aby nakoniec zistili, ze urobili vsetko spravne, ale v momente, ked mala prist ich chvila ich nebolo kam posadit a potom uz boli stari/ked bol priestor, nasla sa novsia hviezda. S tymto musia pocitat.

1 Like

To ako Hadjar tento rok v f2 presustroval ohromny naskok a nechal Bortoleta prevzit vedenie je podla mna pre Marka i Hornera celkom silnym dokazom toho, ze chlapec este nie je celkom dozrety a f1 este rozhodne nie je nic pre neho. A ked k tomu pripocitame jeho obcasne nervove zrutenia za volantom, ked sa prave nedari, tak je jasne, ze Colapinto je teraz pre malinovkarov lepsia volba. Uz vedia, co od neho mozu cakat.

Mrzi ma vsak osud Haugera. Chalanko to mal po f3 rozbehnute skvele, ale v f2 akosi upadol a uz sa aj porucal.

A je to opravdu jednoznačně špatně? Viz třeba nedávné video Eiskingu právě o těch nižších soutěžích - náklady v nich jdou strašně nahoru, což má nemalou souvislost i s tím, jak je F1 zvýhodňuje pro superlicenci a částečně i tlačí marketingově. V jistém smyslu si myslím, že by mohlo být i kladem, že se v poslední době do F1 dostalo dost pilotů trochu mimo pořadí F2 - Kimi Antonelli se v F2 ani neohřál a ve své první sezóně v ní zas tak nezářil, Colapinto to samé, Bearman je v F2 vyloženě dole.
V jistém smyslu by to mohlo nižší soutěže trochu “umírnit”…

Jinak k těm teoriím o pasu - já bych to zase tolik nepřeháněl. Vliv to jistě má, ale třeba zrovna Hadjar by mohl být taky zajímavý pro leckteré trhy. Kdyby se dělal žebříček čistě podle marketingového dosahu, tak by nebyl právě nízko. Bráno čistě podle pasu by byl celkem jistě před Antonellim, takže ono to fakt nebude jen o tomto…

Moc me nenapada team v F1 kde by to bylo jinak. Jen kdyz vezmu namatkou.

Mercedes -

Georgovi absolutne verime a hledame k nemu adekvatni doplneni.

Neztracime nadeji podepsat Maxe je to v soucasnosti nejlepsi jezdec.

Verime v budoucnost Maria a je to nase volba cislo jedna.

Ferrari

Nase dvojice je nejvyrovmanejsi a nejsilnejsi na rostu.

V Charlesovi mame skveleho jezdce, pripraveneho ziskat titul

Tesime se na prichod Lewise a ocekavame ze spolecne dosahneme az na vrchol.

McLaren

Jde nam primarne o PK a nasi jezdci jsou si rovni a nikoho neuprednostnujeme.

Oscare prohodte si s Landem pozice.

Bezne tlachy.

Reci se vedou, voda je mokra a nebe je modry.

Joe Hallenbeck - Posledni skaut. :grinning:

2 Likes

Tohle bych podepsal, pane Lazare. Hadjar je nezralá a k tomu namyšlená labilní hysterka, která pro F1 nikdy nedospěje. Ono být v juniorském programu nějakého zavedeného týmu nikomu záruku sedačky nedává.

Podle mě by to mohlo být aspoň podnětem k zamyšlení, jestli by nižší soutěže nepotřebovaly upravit buď tak, aby byly opravdu relevantním předstupněm pro F1, nebo je naopak víc osamostatnit. Nevím.

Kde rozhodují peníze, tak nic neovlivníš. Koukni na Péreze. Výkony už dávno nejsou na úrovni TOP týmu F1, ale drží se tam jako klíště. Přitom Lawson jasně ukázal, že je s béčkovým vozem lepší, než Péro v RB.
Nebo Sargeant. Myslel jsem si, že mu Williams nedává správnou techniku, ale hodně jsem se mýlil. Colapinto přinesl hodně viditelné rozčarování.

Ale třeba u Kimiho asi o peníze úplně nejde. Narážím hlavně na to, že šéfové týmů z nějakých důvodů oficiální předstupeň, ve kterém vítěz už nesmí pokračovat, obcházejí, případně výsledky neberou úplně jako vypovídající. Pak je asi něco špatně.

Kimi je ještě moc malé mládě. U něj se jedná o skutečný talent. Jestli se o něj nenechá připravit, třeba rozptylováním holek, či jiných radovánek mladistvých, tak o něm budeme v dobrém slýchat ještě hodně dlouho a v dobrém.

1 Like

Mě ale fakt není úplně jasné, co je na tom tak špatně… To je spíš vlhký sen FIA a F1, že budou všichni šéfové týmů ukázněně preferovat jejich nižší série pěkně popořadě a podle úspěch v nich vybírat. Reálně si myslím, že kdyby FIA nenastavila body na superlicenci vůči jiným seriálům až téměř diskriminačně, tak by byl vliv F3/F2 nejspíš ještě o poznání menší.
Supertalenty je šance poznat už dříve (viz nyní debatovaný Kimi Antonelli), naopak u F2 je pořadí v reálu dáno spíš tím, kdo je v jakém týmu (jednotná auta se v reálu v nastavení a odladění liší až dost). Určitě tyto série nejsou marné a koneckonců dost pilotů z nich výše prošlo a prosadilo se, z těch už ověřených naposled asi Piastri. Ale není to žádný svatý grál…

Z mého pohledu je špatně právě to nastavení, teoreticky by F2 měla vygenerovat natolik prověřeného vítěze, že by postoupil do F1, proto už taky nesmí pokračovat. To se ale neděje, a to přesto, kolik peněz do ní jsou zájemci nucení investovat. Sám zmiňuješ, že je to už neúnosně drahé a že by to mohlo nižší soutěže umírnit. Pak ale vlastně nejsme ve sporu, že nižší soutěže do určité míry neplní úlohu, pro kterou je FIA a F1 upřednostňuje, a měl by se systém upravit. Já netvrdím, že šéfové dělají něco špatného.

1 Like

Tak funguje každý sport. Sice ne v takové $$$ míře, ale taky to stojí dost peněz.
Pod vrcholem skončí 99% dětí. Je to těžké.

1 Like

Ok, tak když myslíte, tak je to asi nastavené správně :slight_smile: .

1 Like

Možná bych zakázal angažování mladých kluků od týmů. V tom vidím asi největší chybu.
Jezdci jsou rozebráni od 12 let, a ti které si nikdo nevybral, tak už si nikdo nevybere…

Ale lidi jsou lidi, takže se to bude dít potají za zády.

Ono je spíš těžké s tím něco udělat. Zlevnit a “vyrovnat” F2 by jistě šlo - ryze náhodné přidělování šasi a motorů s vyloučením jakéhokoli předvýběru, omezení možností ladění, třeba omezením telemetrie a tak. Týmům jako Prema by se hodně pokazil kšeft, ale závody by daleko více ukazovaly realitu.
Jenže z druhé strany - bylo by to fakt kladem? Pominu ekonomiku fungování, dejme tomu, že by to vyšlo. Ale třeba právě to omezení nastavování by zase zhoršilo přípravu na F1, dnes v týmu F2 funguje závodní inženýr pro pilota podobně jako v F1 a mladíci se tím hodně naučí, jak analyzovat data atd - a to zase pro změnu je určitě dobře. Těch souvislostí je tu prostě strašně moc.

1 Like