Formule 1 by prospelo viac dodávateľov pneumatík, myslí si Coulthard | Magazín F1 - F1online.sk

Rozdiely medzi tímami naprieč štartovým poľom sú čoraz menšie – teda až na Red Bull. Rakúsky celok sa aj naďalej pohybuje neohrozene na čele.  Čo s tým? David Coulthard prichádza s riešením. Škót navrhuje do F1 priviesť druhého dodávateľa pneumatík, vďaka čomu sa stanú preteky o čosi menej predvídateľnými a zároveň sa oslabí vedúca pozícia tímu z Milton Keynes.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/140364/formule-1-by-prospelo-viac-dodavatelov-pneumatik-mysli-si-coulthard

No jéje. Tohle klání mezi gumaři hodně chybí.

no a teraz si predstavme, ze rb by mal ineho dodavatela ako mercedes a ferrari a zrovna v tychto rokoch by ten dodavatel redbullu vyrobil vyrazne lepsie gumy. to by bola ta prava show ak by rb nebol rychlejsi o pol sekundu, ale o sekundu a pol :slight_smile:
neviem, ze ci by toto zrovna f1 potom pomohlo
f1 by pomohlo ak by pirreli zacalo vyrabat tak rychlo sa niciace gumy ako na zaciatku, len to by fia musela s tymami uzavriet dohodu, ze nebude sa opakovat kritika na pirrelli tak ako vtedy. na jednej strane chceli gumy ktore rychlo odidu aby to nutilo timy ist na viac zastavok a ked im ich take dodali tak sa stazovali, ze tie gumy rychlo odchadzaju

1 Like

Je az nepochopitelne,preco je roky zakazane mat roznych dodavatelov pneumatik.Myslim,ze jedine pre korpuciu vo FIA,ked ich jeden vyrobca jednoducho podplati…

hlupost, tie dovody si uplne ine

Tak teda ake su to dovody?

rozni dodavatelia pneu je najvacsia hlupost v automobilovom sporte aka sa kedy dala vymysliet.

2 Likes

Skôr keby rb to spomalilo a mercedes a ferrari by zrýchlili vďaka iným gumám

peniaze, bolo to drahsie
a tiez to, ze to bol dalsi faktor vdaka ktoremu vedel top tim zvysit svoju dominanciu a to nieje dobre pre sledovanost

najlepsie to bolo ked prislo pirelli a ked donieslo presne take gumy ake si fia na zaklade poziadaviek aj timov objednala, lenze zabudla fia timom kritizovat pirelli za to, ze dodava take gumy ake od nich pozadovali a tak postupne pirelli zacalo volit konzervativnu strategiu a vysledkom bolo, ze namiesto pozadovanych 2-3 zastavok tu mame 1 a aj to niekedy len preto, ze to vyzaduju pravidla

bolo to po pretekoch v kanade v 2010 ked vsetci boli neskutocne nadseni z toho ako dokazala velka degradacia gum zamiesat strategiami a timy a aj fia od pirelli chceli presne toto, velku degradaciu gum
lenze ked take gumy dostali a velka degradacia sa stala standardom tak to top timom zacalo akosi prekazat, lebo oni vskutocnosti nemaju radi nepredvidatelne preteky, oni maju radi ked vsetko ide tak ako im to pocitacove modely namodelovali

ano je aj taka moznost, lenze horsie je ak by to bolo tak ako som napisal a potom na stiahnutie naskoku toho dominantneho timu nebude stacit, ze postavi iny tim rovnako dobre alebo aj lepsie auto, bude treba aby aj jeho dodavatel gum vyrobil minimalne rovnako dobre gumy.

Stoprocentní souhlas :+1:

Zahrám sa na diablovho advokáta. Pri rozdielnych motoroch nám to už nevadí? Mercedes mal najvýkonnejší motor a nakoniec sa ostatní dotiahli. Nebolo by to rovnaké aj pri pneu? A hypoteticky, ak by napr RB alebo Ferrari počas éry dominancie Mercedesu dokázali zmazať stratu motorov iným komponentom na mieru (napr pneu), nebola by to väčšia zábava? Čo by ste povedali na to, že by každý tím mohol pretekať s tým najlepším, čo je k dispozícii? McLaren si vybral motor Mercedes. Ak by sme mali 3-4 výrobcov pneu, možno by to prinieslo ešte viac zábavy.

Stačí si vzpomenout na 2004. resp. 2005 na Ferrari.

Stejné pneu jsou ok. Akorát Pirelli odvádí špatnou práci, tak to je strategická nuda.

mne to tradicne vadi aj pri motoroch. dlhodobo hovorim, ze to co sa moze odoberat by malo byt standardne.

Napadlo mi, že toto bude argument proti, lenže v dnešnej dobe dát, pokročilých materiálov a hľadaní stotiniek by to nemuselo takto dopadnúť. A tiež, rovnako ako pri motoroch, neboli by iba 2 dodávatelia. Koľko by si len chcel.

Moc bych uvítal alespoň volnost rozhodování v taktice.
Je zbytečné nutit jezdce aby povinně měnili gumy.
Jednou Ocon ještě s jedním jezdcem odjeli celý závod na jedné sadě a jen kvůli pravidlům musel zajet těsně před cílem do boxů a zbytečně prodělal.

Moc drahá záležitost. Jak vývoj pneu, tak vývoj motoru.

Vývoj olejov externých dodávateľov (ak napr Shell) asi tiež nebude pod rozpočtovým stropom, rovnako ako vývoj pneu firiem. Question.

Ako ďaleko by si zašiel v reguláciách pre kráľovnú motošportu?

Do Pirelli se střílelo, když se gumy odcházeli po x kolech, do Pirelli se střílí, když pneu hodně vydrží. Hoši vy jste v tomhle horší, jak ženské