FIA určila limit na ohybnosť DRS klapky. McLaren nebol jediný s problémovým krídlom | Magazín F1 - F1online.sk

Po Veľkej cene Azerbajdžanu a odhalení miniatúrneho DRS sa McLaren musel zamyslieť nad tým, ako ho vystužiť, aby sa medzera medzi klapkami nezväčšovala. FIA však v USA potvrdila, že britská stajňa nebola jediná. Od posledných pretekov platí nový limit, ktorý by zrejme nespĺňali ani iné tímy.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/175685/fia-urcila-limit-na-ohybnost-drs-klapky-mclaren-nebol-jediny-s-problemovym-kridlom

… tak to by mě zajímalo co by s tím ty komisaři při nahlášení asi tak mohli dělat, když nemaj nástroj a test to změřit :thinking: Je to takové bububu, od FIA samo funkční protože kdo by s nimi chtěl jít do války, týmy pochopily že tiché dohody jsou lepší.

2 Likes

FIA je v tomhle směru naprosto směšná. Oni nejsou schopný přijít s měřením a testováním jiným, než jsou statické testy. Statické testy v motorsportu, kde se využívá zejména aerodynamika :roll_eyes:

2 Likes

Takže ešte dva, či tri tímy? Tak dva, či tri dopekla? A FIA neprezradila ktoré tímy. Však načo aj, koho by to zaujímalo. Že? Hlavne že čierny Peter zostal v rukách Mclarenu. Kedysi sa písala taká rýmovačka FIA - mafia. Je to samozrejme prehnané, ale niektoré komunikačné postupy má FIA veľmi podobné…

3 Likes

Tři, ale 2-3 zní asi líp :smile: Ovšem, kdyby to byly 2, nikdy by neřekli 2-3 :smiley:

2 Likes

Po závodě v Baku bylo video porovnání flexi zadního křídla McL, Ferrari a RBR. U všech tří se ohýbalo, ale u McL to bylo nejvíce vidět. Takže bych si tipl, že to nejspíše byly tyhle tři týmy. Každopádně FIA od letní pauzy ukazuje neskutečnou show neschopnosti a arogance

2 Likes

akakolvek nejednoznacnost je od dnesneho dna minulostou, stanovil sa limit. uff, konecne to niekto vyriesil :slight_smile:

to ako ked v springfielde nadobro na veky vekov zabranili, aby nejake dieta (jasne ze Bart) opat spadlo do studne a - tadaa - dali pred studnu cedulku “pozor studna”.

2 Likes

Veď práve. Prečo FIA nevyloží karty na stôl a nepovie. Tento a tento majú problém s flexi krídlom. Lebo niektorí vášniví malinovkári tu už chceli za Baku zobrať Mclarenu body - diskvalifikáciu. Druhý prípad tá fičúrina Red Bullu s nastavovaním výšky. Mclaren bol osieraný po médiách a fórach až nakoniec aké prekvapenie! Podvádzal Red Bull. Keby FIA chcela držať ochrannú ruku nad jedným tímom, správala by sa presne takto. Na vysvetlenie českým priateľom. Fičúr - človek, ktorý sa parádi, má na výraznom oblečení rôzne ozdobné doplnky. To je presne to čo mal a nevyužíval Red Bull.

2 Likes

Podla mna konspirujes, prevadepodobne preto, lebo bud si fanusik Mclarenu, alebo nemas rad RB, ked si ich do toho zatiahol. Pretoze clanok nie je o RBR.

5 Likes

V čom konkrétne podľa teba konšpirujem? Lebo som pravdepodobne fanúšik Mclarenu, alebo nemám rád Red Bull? Hlúposť. Ja ti nechcem kaziť náladu, ale kľudne sa môže stať, že tento článok sa bude týkať aj RBR. Podobne ako to už bolo s nepovolenými úpravami v parc fermé.

2 Likes

McLaren to přehnal a všichni to viděli, takže těžko to mohli schovat. Ostatní byli spíš na hraně.
Chce to zachovat klid a nehledat zástupné oběti :stuck_out_tongue:

4 Likes

Jasně, byli na hraně a proto to taky museli upravovat. Aneb Dejv se snaží zařadit mezi úderku.

1 Like

Na hraně může znamenat, že jsou lehce za hranou. Ale to nebyl ten point, sám jsi psal, že McLaren ohýbal nejvíce, takže jsou v tomhle případě ve spotlightu oni, to není nic překvapivého.
Spíš bylo vtipné jak kolega dělá to co sám kritizuje, chce najít nějaké to kompro na tým, který nemá očividně rád. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Kde máš napísané, že RB musel upravovať zadné krídlo a že je jedným z tých 2-3 tímov? Vydedukoval si to iba z toho, že po Baku sa porovnával McLaren s Ferrari a s RB… a s kým mali porovnávať zadné krídlo McLarenu keď súperia s Ferrari a s RB?

Článok nie je o zadnom krídle, ale o klapke DRS a tá sa viditeľne a výrazne ohýbala len na McLarene z týchto troch tímov v Baku ak si dobre pamätám to video.

A neviem či to bol RB alebo Ferrari, ale jeden z nich mal dokonca celé zadné krídlo celkom pevné.

Ne, vtipné je, jak je článek o 2-3 týmech, ale ty si vybereš ten, který nemáš rád. Jeden uživatel tu nastoupil (v době, kdy se nevědělo, kdo podvádí s úpravou světlé výšky), jak to smrdí u McL, že se tak zlepšili. Ukázalo se, že je to u RBR, a ten stejný uživatel tu rozjel shitstorm, jak RBR nedělal nic nelegálně, a jak jsou ostatní šášové a podobně. A to je furt dokola, já nevím Dejve, proč máš potřebu tohle chování tady podporovat, pak se div, že to tu vypadá, jak to tu vypadá.
U světlé výšky to byl jen RBR, u zadního křídla 3 týmy, na tom nemáš co jinýho vymýšlet.

3 Likes

S dalšími 7 týmy třeba?:grinning:

1 Like

Vieš dobre o čom som písal… vždy sa porovnávajú tímy, ktoré spolu súperia… nebudú porovnávať McLaren so Sauberom predsa… práve píšeš Davidovi že ako jeden užívateľ obviňoval bez dôkazov McL s nastavovaním svetlej výšky… teraz ty to isté robíš s obviňovaním RB… a to len preto, že ho nemáš rád… končím s tebou diskusiu… idem si robiť svoju prácu radšej

2 Likes

Ne, já jsem nenapsal jen Red Bull, tak se tu nesnaž vyvolávat další hádky. Napsal jsem McL, Ferrari a Red Bull, u všech se ta klapka ohýbala, klidně si to video najdi sám. Napsal jsem, že je to můj osobní tip, nemůžu mít na to názor?

2 Likes

Písal som len, že je to najpravdepodobnejší scenár, lebo spravili najväčší skok. Ukázalo sa, že to nebolo tým.

Ale zároveň sa ukazuje, že zákaz mini DRS ich pravdepodobne spomalil. Navyše boli prichytení pri klamstve, že to odstránili proaktívne a dobrovoľne, čo tak vôbec nebolo.

Ukázalo sa len, že RB mal systém, ktorým sám o sebe neporušil pravidlá, lebo nie je zakázaný. Zakázané je len jeho použitie počas parc fermé a to im nikto nevie dokázať, takže nikto nemôže objektívne vyhlásiť, že RB podvádzal. To je celé. :slight_smile:

1 Like