FIA si vyhrnula rukávy: Prísnejšia direktíva o mini-DRS začne platiť už v Číne | Magazín F1 - F1online.sk

Statické testy zadných krídel budú opäť o čosi prísnejšie. Medzinárodná automobilová federácia s okamžitou platnosťou zavádza novú technickú direktívu zameranú na takzvané mini-DRS, ktoré sa v minulom roku tak intenzívne spomínalo v súvislosti s McLarenom. Podľa zákulisných informácií má ísť o priamu reakciu na to, čo FIA odhalila v Austrálii.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/190830/fia-si-vyhrnula-rukavy-prisnejsia-direktiva-o-mini-drs-zacne-platit-uz-v-cine

no ved preto… cely cas sekirovali RB za flexibilitu a teraz ked to robila konkurencia, tak mali na to cas…

1 Like

Tak se na ne musi :smiley:

Hurá, konečně FIA dostala rozum :muscle:

3 Likes

Že by FIA chtěla uměle “vyrovnat” šampionát?
Takhle náhle se totiž takové výrazné změny v metodice testování nezavádějí … ukazuje to jací jsou v tomto “orgánu” amátéři, protože hodnoty a metodiku mohli mít přísnější už dávno. :-1: :money_mouth_face:

1 Like

Obávam sa, že to nič nezmení, FIA zistila, že autá aj teraz spĺňajú novú direktívu, ktorá mala platiť až neskôr, takže teraz urobili akože bu-bu-bu, aby vyzerali hustí, a v skutočnosti sa nič nezmení…

No popravdě to umělým vyrovnáváním zavánělo spíš loni, s flexibilitou McL pracoval určitě více než RedBull. FIA na to zprvu kašlala úplně, reagovala jen na Mini DRS a i na to dost ležérně.
Tohle dění v loňském roce lze jen těžko zpochybnit, je to dost ověřené.

Spekulací je až dění letos. Přijde mi, že FIA chtěla být tolerantní a nenutit týmy hned vyhodit už připravené díly a proto ohlásili zpřísnění až od 9tého závodu a nejspíš čekali, že se týmy budou krotit od začátku. Jenže to se patrně nestalo a naopak se kolem ohýbání laboruje daleko více než v minulé sezóně, což FIA vcelku logicky slušně vytočilo…

Bude ještě zábava :slight_smile:

Návrat Mosleyho v přímém přenose. Bůh nás ochraňuj…

1 Like

Ale Grahame, ta věc je zakázaná, to není nějaký hon na někoho konkrétního.

Druhá věc je samozřejmně to, že to měli zašlápnout hned v zárodku vloni :grinning:

7 Likes

Jak už se psalo na zahraničních webech - takže nic, o čem by už týmy dopředu nevěděly.

Úplne zbytočne sa zvýši uhlíkova stopa, keďže sa už lieta do Wokingu ,Maranella a ktovie kde ešte pre nové krídla :grinning:

Pierre WashedUp neví, jak se jinak dostat na čelo bez Adriana? :grinning:

3 Likes

Ale vies, ze to sprisnenie od 9. zavodu sa tyka predneho kridla a mini-drs je na zadnom kridle?

Jednoznacne to nechali takto dlho lebo chceli dramatickejsi sampionat, ale uz to niektore teamy musia vyrazne porusovat, ked sa tato zmena deje tak narychlo.

Zavadzali sa v minulosti dost casto, ked mali potencial uskodit RB.

Kontroverzie s flexibilitou su tu dlhsie nez od minuleho roka :slight_smile:
To, ze sa to malo vyriesit uz davno, jasne, s predstihom a prisne/nemenne, by bol idealny stav, to suhlas. Lenze to sa uz dlho nedeje…

A fakty teraz?
FIA uplne jasne konstatuje, ze vsetko na prvej VC bolo legalne.
Ak niekto daco porusuje, je to duch pravidiel, ale samotne pravidla neporusuje, len ich obchadza, co je definicia sedej zony.

Niekto sa stazoval a expresne rychlo sa vyhovelo…
Viem, ze ked sa pred rokmi zmenila uprostred sezony takto metodika, niektori to vnimali ako umely zasah proti niekomu.
Som zvedavy, ako to bude teraz :slight_smile:

Podla mna vsetko malo byt zmene kompetentne uz od 1. VC a to malo platit celu sezonu.
Teraz tu mame minimalne 2 zmeny pocas sezony, co bude zbytocne vyvolavat otazky a vasne…

2 Likes

a nebolo by lepsie ak by fia este pred seznou stanovila jasne pravidla, ktore ak auto splni tak bude povazovane za legalne?
do novej sezony kazdy tim aj ten najchudobnejsi stavia nove auto a nepouzivaju sa suciastky z minuleho roku, urcite nie tie aerodynamicke
takto timy minuli peniaze na verziu zadneho kridla ktore pouziju len raz. tomu sa hovori setrenie nakladov :slight_smile:

kazdy tim sa snazi auto postavit na uplnej hrane pravidiel a ak pravidla povoluju 2mm prehyb pre silu 750N tak nikto nespravi kridlo ktore sa ohne len o 1mm, ale kazdy sa snazi aby sa ohlo o 1,99mm :slight_smile:
teraz sa zas vsetci budu snazit aby sa ohlo o 0,49mm

ak by sa ta flexibilita zacala riesit minulu sezonu tak pochopim, ze to spravili takto s vysvetlenim, ze si mysleli, ze to bude stacit, lenze flexibilne kridla sa riesia vo velkom uz viac ako 10 rokov a priekopnikom v nich bol RB
cize fia vie velmi dobre, ze ak chcu flexibilite zabranit v maximalne miere tak musia byt testovacie sily porovnatelne ako su na tie kridla vyvijane pocas jazdy a stale ich davaju nizsie
dnes navyse f1/fia (spada to asi ale pod liberty) ma vlastny tim ktory skuma smery ako nastavit pravidla a maju tam byvalych top inzinierov z f1 ktori robia aj zakladne cfd simulacie pripravovanych aut takze vedia pomerne s vysokou presnostou povedat ake sily budu na ktoru cast auta posobit a teda vymysliet testovaciu metodiku aby sa nedalo podvadzat

2 Likes

Beru že to je složité.
Nicméně jeden kolega mi vysvětloval tu věc, že flexibilita je obecně zakázaná. Pokud FIA pojme důvodné podezření, že týmy zákaz obcházejí, tak můžou upravit testy a tolerance pro zajištění toho, že nikdo nebude danou část auta zneužívat.
Ve zkratce, můžeš využívat šedé zony, ale je to na tvoje riziko a FIA tě může kdykoliv klepnout přes prsty.
A ano, každého hned napadne nevýhoda této myšlenky, že strašně záleží jak bude pracovat FIA. Ale hold svět není ideální. :slightly_smiling_face:

A ještě perlička jak jsi psal, že FIA označila všechny v Austrálii za legální. Dokážeš si představit ten humbuk kdyby FIA začala tvrdit opak? :grinning:

3 Likes

Mělo to platit od Barcelony, a platí to od teď, takže to hon na konkrétního bude.

1 Like

Osobně jsem to pochopil malinko jinak… Od 9tého závodu se obecně zpřísňují testy, je nová metodika na obě křídla.
Rozdíl je v tom, že zadní “Mini DRS” bylo fakticky zakázané už loni, zatímco u předního křídla byla loni jistá míra flexibility naopak posvěcená (mimochodem podle mne to byla chyba)…
Patrně proto se zpřísněné testy na zadní křídlo zavádějí takto ihned, tam zřejmě FIA nepočítala, že by si někdo dovolil pokračovat ve vymýšlení mini DRS, a proto na opak reagují takto ostře. U předních křídel se aspoň zatím zřejmě plán nemění a zpřísní se to od 9tého závodu…

K tomu jak tu někdo psal o tom, že v AUS byla všechna křídla zadní křídla legální a porušuje se duch pravidel - za mne dobrý popis… Křídlo je legální, pokud projde metodikou testu platnou v momentu závodu, kdyby ne, tak je DSQ. Jenže pokud někdo vymyslí variantu, kdy křídlo vydrží test, ale reálně se ohne (typicky mimo testovací body), tak na to FIA může reagovat okamžitou technickou direktivou, to se zjevně prývě děje.

1 Like

Je to jednoduche, ak by podla doterajsich pravidiel niekto bol nelegalny, nemuseli by menit metodiku :wink:

Suhlasim, ze ked si v sedej zone, musis pocitat s pripadnymi zmenami.
Tie sa udiali aj v minulosti a precitaj si, ako to vtedy niektori vykladali :slight_smile:
Navyse takto rychlu zmenu si fakt nepamatam, ty ano? :slight_smile:

1 Like

Je škoda, že se FIA zabývá takovými prkotinami uprostřed sezóny a důležité věci ji unikají před očima.
Myslím, že šotolinový důl v Albert Parku byl mnohem větší problém než vlásečnicové zakončení křídel.
Přiznávám, že se mi vlásečnicové vychytávky líbí a v duchu je podporuji.