FIA si posvietila na dosky podláh. Okamžité zmeny musí spraviť polovica tímov vrátane Ferrari | Magazín F1 - F1online.sk

Pri súčasnej generácii monopostov je pre tímy životne dôležité jazdiť s minimálnou svetlou výškou. Autá však nemôžu byť takpovediac “prilepené” k zemi, keďže stále je prítomné riziko poskakovania a okrem neho aj diskvalifikácie. FIA pred víkendom v Las Vegas zverejnila technickú direktívu, ktorá môže tímom spôsobiť problémy s nadmerným opotrebovaním dosky podlahy.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179887/fia-si-posvietila-na-dosky-podlah-okamzite-zmeny-musi-spravit-polovica-timov-vratane-ferrari

Nejvíce mě na tom zaujalo, že to začalo platit střelhbitě.
Velmi nezvyklý postup ze strany FIA.

1 Like

Pretože v tom je Ferrari

Dobre, že to nezačalo platiť hodinu pred kvalifikáciou. Hlavne, že flexi krídlo malo čas niekoľko víkendov

2 Likes

FIA nereaguje hned- kritika
FIA zareaguje hned- kritika

Dle meho nazoru zareagovali proto, jelikoz se to da zkontrolovat okamzite a je prokazany nedovoleny benefit U tech minulych prohresku se cekalo na prokazani a pak se studoval jejich skutecny dopad/ vliv. Nehlede na to neni potreba zadny novy dil , staci zvednout monopost

Muj nazor

Plus mame noveho reditele zavodu😉

6 Likes

Ředitel závodu nevydává TD.

2 Likes

Ak hovoris o zadnom kridle mclarenu tak to zacalo tiez platit hned po preskumani. Avsak tento typ kridla sa vyuzival iba na zopar okruhoch tak mali cas. Direktiva bola dost rychla.

Rozkaz ten zněl jasně. Nebyl čas lámat si hlavu, kdo je kdo.

2 Likes

Asi sa bali ze mclaren prehra aj konstruktersky titul.

1 Like

Pre tych, co hovoria o tom, ze to je ilegalne atd, a ze takisto zakazali RB aj mcl… jeden zasadny rozdiel… napriklad pri klapke McL nemuselo dojst ku zmene pravidiel (TD)… tam sa len jednoducho skonstatovalo, ze to je proti pravidlam… teraz tieto teamy konali v sulade s platnymi pravidlami a technickymi direktivami, a FIA pristupila k zmene pravidiel(TD) pocas sezony… to je ten zasadny rozdiel v mojich ociach, z ktoreho plynie nechcem povedat ze opravnena ( pretoze FIA ma pravo toto urobit), ale skor pochopitelna frustracia v radach fanusikov najma Ferrari.

2 Likes

To ne. Ale ke zmene doslo krom jineho taky z neustale kritiky na cineni F1 jako celku. A proto, asi na rozdil od ostatnich zde na foru, kvituji konecne, jejich akceschopnost.

Uvidime jak dlouho jim to vydrzi

1 Like

FIA takhle rychle v poslední době nikdy nejednala, a takto bezprecedentně zasáhne do zajímavého finále letošní sezóny.

2 Likes

Vidim, ze pokud nepodvadi red bull, tak se to bagatelizuje. Zajimavej pristup.

2 Likes

A kdo podváděl? Máš nějaké důkazy o podvádění?

Red bull nepodvádzal? To mi nejak nesedí :laughing:

1 Like

Je to zaujímavé a áno presne jak píšeš.

1 Like

Ale jako je to správná reakce, tak to má vypadat. Na tohle nemůže FIA dát přechodné období, protože to je pouze vyfikundace, jednoduše a sprostě řečeno :laughing:

ps. vlastně se divím že to subslovo prošlo automatickou cenzurou :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Ale vždycky FIA dává odklady, dává prostor. Nyní to je hned.

Četl jsem, že Ferrari mělo žádat o to, aby se to odložilo od GP Kataru, protože to je zásah do nastavení atd., ale FIA řekla ne.

Pokud to budou odteď dělat takhle pořád, tak jsem pro. Tomuto přístupu fandím. :slight_smile: :+1:

2 Likes

Dva týmy (jedním z nich má být Ferrari) údajně požádaly o odložení platnosti nařízení na víkendovou Velkou cenu Kataru, ale FIA neustoupila. Existuje nemálo otazníků, s nimiž několik týmů zahájí víkend v Las Vegas, protože směrnice v tak citlivé oblasti jednosedadlovek může mít zásadní dopad.

Čas, který byl k dispozici na přípravu, byl se všemi riziky prakticky nulový. „Najdou se tací, kteří budou muset jednosedadlový vůz zvednout,“ prozradil šéf týmu, “a to by mohlo vést k nemalým aerodynamickým nerovnostem, zejména na trati, jako je Las Vegas.

1 Like

Možná to donutilo Aston tu podlahu ze Suzuky přeci jen ještě vyrobit :laughing:

3 Likes